Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare igen....

Sedek skrev 2009-12-15 14:35:23 följande:
    Hoppsan, missade denna igår kväll...Ajdå, trist med skitsnack. Gruppbeteende går i ring, eller hela gruppens beteende börjar gärna om från nästan början om någon större förändring sker. Ex om ni fått en ny in i gruppen, en ny oväntad arbetsuppgift. Någon signifikant som utmärker sig slutar. Därför kan det man förväntar sig i början men inte när gruppen formats komma tillbaka.Eller så är de bara omogna Hoppas det fixar sig, det är ensamt på toppen som de säger. Du vara chef, eller hur?
    Ja, det är nog så vad gäller gruppbeteende. Men jag tror mest att det beror på omoget beteende

Vad gäller att vara chef...nu är vi nog alla fyra chefer, vilket kan ställa till en hel del. Sen att vi alla är trötta på den här uppgiften gör ju att vi lättare blir irriterade på varann. Men idag var det jätteroligt. Vi delade upp oss om två och två och som tur var hamnade jag med den personen jag har trevligast med. Han och jag har hittills inte irriterat oss på varann, utan tvärtom har vi så roligt tillsammans och massor att prata om också. Så idag gick det bra iaf.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-15 15:34:56 följande:
    Nej, men han hade tydligen kastat pasta på henne tidigare under dagen Vilka sötnosar de är!
    Hahha Måste nog betyda att hon inte är tillräckligt snygg!
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-15 16:15:21 följande:
    Nej, det betydde nog att han inte gillar pasta Och hon ville gärna att skulle äta litegrann åtminstone. Men då visade han vad han tyckte på ett bestämt sätt.
    Jo, precis! Så ska det va'!
  • Velour

Morgondagens horoskop! Tack för påminnelsen J hjärtar A

*Väduren - Idag handlar det mycket om kommunikation och kontakter. Du är väldigt tillmötesgående mot människor, och något som rör utlandet får stor betydelse.

*Oxen - Du blir nervös och spänd när saker och ting inte utvecklas som du tänkt. Var öppen för det oväntade istället för att låsa dig vid en enda sak!

*Tvillingarna - Du kan verkligen charma och övertala din omgivning. Det kan göra dig till en god problemlösare, men du frestas också att använda ditt inflytande för att uppnå rent personlig vinning.

*Kräftan - Du inser hur mycket dina vänner betyder för dig, och du bjuder gärna på dig själv i olika sammanhang. Ett viktigt samtal ändrar dina planer för den närmaste tiden.

*Lejonet - Du känner dig på humör att pröva sådant du inte tidigare vågat dig på. Även på jobbet är du mer kreativ än de flesta. Vissa skakar på huvudet, men de flesta backar upp dig.

*Jungfrun - Dina känslor växlar snabbt och är emellanåt rätt så extrema. En person försöker dominera dig på ett försåtligt sätt, och då kan du gärna säga ifrån på skarpen.

*Vågen - Du är väldigt alert när det handlar om kunskap och information. Dessutom är du ärlig, och det gör att människor respekterar dig.

*Skorpionen - Du vill hjälpa en annan person men är inte säker på hur mycket du orkar med i längden. Det är nog bättre att ta det försiktigt än att skapa alltför höga förväntningar.

*Skytten - Det är nymåne i Skytten, och tar fram många av dina typiska drag: frihetsbehov, rastlöshet och nyfikenhet för att nämna några. Du är också väldigt optimistisk och kastar dig glatt in i nya projekt.

*Stenbocken - Du kan hävda dig själv även i större sammanhang. Men eftersom du redan har för mycket att göra vill du inte ställa upp med några nya åtaganden.

*Vattumannen - Du visar stor klokhet i en känslig bedömningsfråga. Människor som inte lagt märke till dig tidigare börjar få upp ögonen för dina kvaliteter.

*Fiskarna - Oförutsedda händelser gör att du måste ändra dina rutiner. Det är visserligen besvärligt, men samtidigt är det stimulerande med variation.

• Velour

Ord blind skrev 2009-12-16 00:23:29 följande:

Jaha, ja jag har ju nästan blivit sjukskriven (mitt jobb anses vara olämplig på grund av min graviditet och foglossning) men jag ser inte sambandet helt?Jippie!!!!
    Men vad kul att du tittade in

Detta horoskop är för imorgon, så då får vi kanske vänta tills dess.

Ah, så du är nästan sjukskriven p.g.a. foglossning etc.? Vad skönt! Inte just foglossningen, men att du kan ta det lite lugnt.
  • Velour

Ord blind skrev 2009-12-16 00:25:04 följande:

Det är så tröttsamt när folk inte har ryggrad!! Blä!
    Jupp! Jag tänkte dra upp detta med gruppen idag, men det blev aldrig läge. Så jag avvaktar
  • Velour

Ord blind skrev 2009-12-17 00:48:56 följande:

Tack! :) Det stämde dåligt, men jag måste ju erkänna att jag inte blev sur på en enda gäst ikväll! :) Så jag kanske har varit tillmötesgående... ;)
    Kul att det blev så!

• Velour

Idag är det ett riktigt förbaskat väder Visst, det är jättefint med snö, men måste det BLÅSA så förbaskat mycket?! Det var verkligen inte roligt att stå i busskuren och vänta på bussen, även om det bara var sex minuters väntan. De sex minuterna kändes som en timme p.g.a. den nästintill dödande kylan. Fyyyyyyyyy!!

• Velour
    Isnogood skrev 2009-12-17 19:56:26 följande:
    Johupp...o här är det som vanligt.... när jag väl är här så är ingen annan här....Suck... Ja ja...så kan det gå....Nu har jag i alla fall bakat klart alla saffransbullar och pepparkakor som ska med på julafton, julklapparna är inköpta och huset pyntat....på lördag som fö är min enda lediga dag innan jul så ska jag (om vädret tillåter...) ut o hugga en julgran sedan så tror jag nog att jag klär den o gör den i ordning redan då...även om jag annars alltid hållt hårt i "uppväxttraditionerna" om att man inte gör det förren på kvällen den 23e medans julskinkan e i ugnen o sedan står o svalnar för att när allt e klart njuta av en skinksmörgås....men jag vet inte hur jag ska hinna med allt....-Alternativt....så blir vi utan gran i år....men det känns sååååååå tråkigt.... "velar"
    Oj, åtta grader inne är inte kul!! Det är ju nästan lika kallt som ute (för mig iaf). Men vilken superkvinna du är då Hinna med allt och lite till...det är coolt.

Hur går det med sjuka hästen? Är den bättre nu?
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-12-17 20:59:37 följande:
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej Joodå...liiite bättre...-Han fick (tillsammans med kompisen) vara ståendes på "boxvila" i stallet i tre dygn men är nu ute igen...peppar peppar så verkar det gå bra...men lite svårt är det att veta då det är så mycket snö o väldigt halt...det blir liksom väldigt svårt att se om han går "rent" eller inte....-Tio minus ute...o det sjunker fortfarande....f f f f f fryyyyyyyyser.... Nu är det i alla fall nästan 18 grader inne....men det går segt....o så blåser det ju storm ute....inte kul.....
    Heeeeeeeeeeej

Skönt att han mår bättre! Vad var det för fel?

Ah, vad bra att det blir varmare inne. Trodde nästan att du var tvungen att finna dig i kylan

Nä, den jäkla blåsten ställer allt till det
Svar på tråden Tråddödare igen....