• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour

Visserligen är jag 30 år, men jag har fortfarande barnasinnet kvar. Så jag tänkte att vi kunde outa den första person vi blev kära i. Jag kan börja. Jag gick i ettan (här i Sverige såklart) och han gick i sexan och hette Fredrik. Hur fin som helst, men det var naturligtvis obesvarat.

• Velour

Det verkar som att jag dödade tråden eller nåt. Så jag går och vilar en stund...

• Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-20 15:25:09 följande:
    Och du gick fällan som du grävde för dig själv. (Ursäkta sammanblandningen av ordspråk.) Jag lärde dig inte, men du lärde inte mig heller. Och nu säger du att rätt ska vara rätt utan att själv ta tillbaka det du skrev.
    Anledningen till att jag inte tar tillbaka det är att jag använde mig av en form av sarkasm där objektet är ovetandes om det subjektiva självklara i form av sammankopplingen till självet, utanför kosmos.
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2009-11-20 10:26:03 följande:
    Jag heter faktiskt Jonna,
    Nej du heter ju Madicken
  • Scratchy
    Sedek skrev 2009-11-20 15:51:39 följande:
    Anledningen till att jag inte tar tillbaka det är att jag använde mig av en form av sarkasm där objektet är ovetandes om det subjektiva självklara i form av sammankopplingen till självet, utanför kosmos.
    Om jag inte minns fel så definierar Nationalencyklopedin sarkasm som "yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik".

Detta är sarkasm: "Oh, va smart du är Sedek!"

Jag tror du bluffar och försöker skylla på C. G. Jung.

Och är det mig du kallar för objekt?
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-20 15:44:17 följande:
    Visserligen är jag 30 år, men jag har fortfarande barnasinnet kvar. Så jag tänkte att vi kunde outa den första person vi blev kära i. Jag kan börja. Jag gick i ettan (här i Sverige såklart) och han gick i sexan och hette Fredrik. Hur fin som helst, men det var naturligtvis obesvarat.
    Har du kommit över honom?
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-20 15:44:17 följande:
    Gulligt

Jag gick i 3an och hon i parallellklassen. Hon hette Jessica och hon var väldigt väldigt söt. Obesvarat trodde jag och miffo som man var i 3an så sa jag inget. Men 10 år senare berättade hon att hon också var jättekär i mig i 3an. Attans!
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-20 15:56:37 följande:
    Om jag inte minns fel så definierar Nationalencyklopedin sarkasm som "yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik". Detta är sarkasm: "Oh, va smart du är Sedek!" Jag tror du bluffar och försöker skylla på C. G. Jung. Och är det mig du kallar för objekt?
    Hahahahaha

Du är rolig du!
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-11-20 15:52:47 följande:
    Det är inte dåligt att döda en tråd som handlar om brutna relationer på FL. En otrolig bedrift - Ett stort Grattis
    Jaa........kanske inte så underligt att alla mina relationer slutar som dom gör.....

"Skaffar en till häst"
Svar på tråden Tråddödare igen....