Nä, nu måste jag säga godnatt, för jag har ett grupparbete som ska bli klart imorgon och då måste jag vara någorlunda vaken. Nödvändigtvis inte pigg, men tillräckligt vaken för att kunna delta i det så tråkiga arbetet som handlar om kvalitativ analys och ground theory vilkaär riktigt tråkiga. Inte så svårt, bara tråkig. Allt som har med enkät och intervjuer att göra är tråkigt, men jag har ju inget val förutom att delta i detta. Det kommer även att bli värre på våren när jag börjar sociologi 2, då vi där kommer att fördjupa oss i datainsamling och sånt skit. Men vi får se, det kanske vänder och blir roligare nästa termin. Kanske beror mycket också på att vi hade en rätt så tråkig lärare som inte visste vad vissa begrepp betydde utan lämnade oss studenter att jobba med en massa begrepp vi inte hade någon aning om betydelsen av. Men vi klarade oss bra iallafall, trots att hela klassen hade samma problem. Förhoppningsvis kommer denna lärare att inte vara med de kommande terminerna då hon inte har varit så bra på att lära. Som tur är, har det bara varit hon som har varit såhär okunnig. Alla andra lärare är så insatta i detta ämne att vi nästan inte ens blev nervösa av hennes okunskap. I och för sig hade hon rätt stor kunskap i det hon tänkte lära ut, men hon var riktigt kass på att lära ut. Kanske har det med hennes ålder att göra? Vem vet, hon är bara ett år äldre än mig. Men nä, till och med jag skulle kunna lära ut bättre, men det vill jag inte då jag inte tycker om läraryrket. Jag har min son att lära saker till och det räcker gott och väl för mig. Men nu ska jag sova. Godnatt!