• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour
    Polly S skrev 2009-11-24 14:00:02 följande:
    ah, jag frågar jag med!är 1.68, tränar måttligt (ett par ggr/vecka, simning, lite styrka), vad "bör" man väga?
    Jag måste ha din nuvarande vikt för att se hur mycket du "bör" väga
  • Velour

SEDEK!!! Hur blir det med de bilder du hade tänkt pryda till galleri med?

• Sedek
    Polly S skrev 2009-11-24 14:00:02 följande:
    ah, jag frågar jag med! är 1.68, tränar måttligt (ett par ggr/vecka, simning, lite styrka), vad "bör" man väga?
    Fråga doktor Sedek - ska starta en ny tråd om det

Kvinna 1,68 som tränar bör väga enligt tabell mellan 52 - 70 kg för att kunna kalla sig normalviktig. Stort spann, ofta ser man själv när man är för tjock och inte. Med en sådan där Fettvågor... så kan man mäta det fettet som man absolut inte bör samla på sig, det viscerala fettet, inälvsfett, organfett. Man kan vara smal men ändå ha en hög andel sådant vilket är ett tecken på att något i kost och motionsväg bör ändras.

Har du mycket muskler, alltså MYCKET muskler. Inte det du får av normalträning så som simning, F&S gympa osv. Men om du håller på med styrkelyft, bodybuilding, kulstötning och annan typ av aktivitet som involverar tung styrketräning och mat därefter så ändras kanske skalan något.

De svenska bodybuilderna som står på scenen är rätt så lätta, vet inte vad lättaste klassen är men många ligger runt 80-90 kg. Det dröjer länge innan man kan skylla på mycket muskler angående vikten
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-24 14:11:49 följande:
    SEDEK!!! Hur blir det med de bilder du hade tänkt pryda till galleri med?
    Hm, ska fundera på det.

Du själv då!!! Du har ju inga bilder på dig där
  • Velour

Sådär Fiona, nu har Mr.Muscle gett dig det mest utförliga svar.

• Velour
    Sedek skrev 2009-11-24 14:13:53 följande:
    Hm, ska fundera på det.Du själv då!!! Du har ju inga bilder på dig där
    Men det var inte jag som funderade på att lägga ut bilder på mig, utan det var du. Och därför undrar jag varför det dröjer sådant! (sådant är det inte lite östgötskt?)
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-11-24 14:12:03 följande:
    .Har du mycket muskler, alltså MYCKET muskler. Inte det du får av normalträning så som simning, F&S gympa osv. Men om du håller på med styrkelyft, bodybuilding, kulstötning och annan typ av aktivitet som involverar tung styrketräning och mat därefter så ändras kanske skalan något.De svenska bodybuilderna som står på scenen är rätt så lätta, vet inte vad lättaste klassen är men många ligger runt 80-90 kg. Det dröjer länge innan man kan skylla på mycket muskler angående vikten
    När har man MYCKET muskler...?

Jag menar...vart går gränsen...?
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-24 12:13:58 följande:
    Sedek, har en fråga om vikt. Jag är 1.60, hur mycket bör jag väga? Eller rättare sagt, vad bör idealvikten vara för mig? Själv satsar jag på runt 55-57 kg, som jag vägt större delen av mitt vuxna liv.
    Du ligger perfekt där du gör, rör inte på dig

47-64 säger listan.

Attans vad lätta ni är!
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-24 14:14:08 följande:
    Sådär Fiona, nu har Mr.Muscle gett dig det mest utförliga svar.
    Blev du avis nu
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-24 14:17:02 följande:
    Du ligger perfekt där du gör, rör inte på dig 47-64 säger listan.Attans vad lätta ni är!
    Jag väger just nu inte alls runt 57 kilo, utan några kilo över faktiskt. Men jag vill gärna gå ner till 57. Men nu ser jag att jag ändå ligger inom ramen för vad som bör vara normalt för mig.
Svar på tråden Tråddödare igen....