• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Scratchy
    Sedek skrev 2009-11-29 19:53:06 följande:
    , återkommer lite senare. Bara så ni vet.Tjing
    Mina knän skakar av rädsla...
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-29 21:09:59 följande:
    Mina knän skakar av rädsla...
    Förstår att jag har den effekten, beklagar det inträffade och försöker reparera skadan genom lite brittisk humor:

... så du inte brottar ner mig
  • Jagbyttenick
    Sedek skrev 2009-11-29 21:22:26 följande:
    Förstår att jag har den effekten, beklagar det inträffade och försöker reparera skadan genom lite brittisk humor:

... så du inte brottar ner mig
    Vem av er är det som är gorgeous då?
  • Jagbyttenick
    Isnogood skrev 2009-11-29 16:00:31 följande:
    Ja e också fisk... -För denna dag stämmer det inte ett dugg...då jag är 100% slö o gör absolut ingenting...inte ens att jag försöker få igång någon annan att göra något...
    Nej, jag har nog inte heller inspirerat någon idag Sovit + sovit, sedan julskyltning, handla, städa och tvätta *yay* Nu ska jag krypa ner i badet tror jag!
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2009-11-29 21:26:19 följande:
    Vem av er är det som är gorgeous då?
    Oups, menade inte så... Ville bara sprida lite Brittisk humor när den är som... bäst
  • Jagbyttenick
    Sedek skrev 2009-11-29 21:33:24 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-11-29 21:26:19 följande: Oups, menade inte så... Ville bara sprida lite Brittisk humor när den är som... bäst
    Ja, satt och kollade lite gamla avsnitt av Smack the pony innan idag också
  • Velour

Kan inte låta bli att tycka lite synd om den stackaren

• Velour

En rolig men ändå tragisk sak hände idag. Det är ju så att jag och mitt ex inte riktigt gillar varann. Iallafall så har han skaffat sig en ny tjej som är allt annat än hederlig och normal (ungefär som honom själv, fast han är tusen gånger värre). Jag och mitt ex tar vår son till simhallen på söndagar då sonen har simkurs. I början gick jag inte ner i vattnet eftersom jag inte kände mig bekväm att visa mig halvnaken inför min exman. Jaja, konstigt kanske ni tycker, men det är så det kändes då vi ser på varann med avsmak. Men efter ett tag så tyckte jag att det skulle vara så roligt att vara med och bada med vår son, så jag bestämde mig för att göra det.

De första gångerna jag var med och badade var allt OK, men efter ett tag började mitt ex komma med en massa förklaringar till att inte behöva följa med till simhallen. Det kunde handla om att han kände sig sjuk, var tvungen att jobba eller göra annat. Visst tänkte jag, inga problem. Men när han sen undvek nästan varje söndag, så gick det upp ett ljus för mig. Det måste vara hans ex som har problem med att vi badar ihop (även om vi äcklas av varann). För er som inte vet, så är vi iranier lite speciella, särskilt om vi precis har kommit från Iran och har värderingar därifrån. Värderingarna därifrån är att det är tabu att män och kvinnor är halvnakna inför varann och det kan lätt uppstå svartsjuka etc. Därför är det högst troligt att hans nya tjej som precis har blivit importerad därifrån, har ställt till med tjafs p.g.a. att jag visat mig i baddräkt inför honom (även om vi äcklas av varann). Så ungefär fungerar vi iranier och särskilt mot våra partners ex.

För egentligen, vad skulle han ha för anledning till att missa varenda söndagsbad efter att jag började bada också? Jag känner mitt ex och jag vet hur importiranier funkar.

Så jag smsade honom idag och skrev hur illa jag tyckte att det var att han valde att svika sin egen son för sin tjej.

Och vet ni vad han gjorde? Mitt i simträningen dyker han upp. Inte i badkläder, utan dyker upp för att "visa" att han inte alls svek sin son för sin tjej. Men han såg riktigt skamsen ut När han har den där minen, så VET jag att jag har gissat rätt. Patetisk han är, va?

Svika sin egen son för att hans nya tjej inte gillar att han och jag badar tillsammans Japp, så funkar iranier. Jag undrar om han ens förtjänar att ha delad vårdnad om vår son. För om han redan nu ska bete sig såhär, hur kommer han då inte att bete sig när de väl flyttar ihop och skapar ett gemensamt liv?

• Grizelda
    Velour skrev 2009-11-29 21:58:42 följande:
    En rolig men ändå tragisk sak hände idag. Det är ju så att jag och mitt ex inte riktigt gillar varann. Iallafall så har han skaffat sig en ny tjej som är allt annat än hederlig och normal (ungefär som honom själv, fast han är tusen gånger värre). Jag och mitt ex tar vår son till simhallen på söndagar då sonen har simkurs. I början gick jag inte ner i vattnet eftersom jag inte kände mig bekväm att visa mig halvnaken inför min exman. Jaja, konstigt kanske ni tycker, men det är så det kändes då vi ser på varann med avsmak. Men efter ett tag så tyckte jag att det skulle vara så roligt att vara med och bada med vår son, så jag bestämde mig för att göra det. De första gångerna jag var med och badade var allt OK, men efter ett tag började mitt ex komma med en massa förklaringar till att inte behöva följa med till simhallen. Det kunde handla om att han kände sig sjuk, var tvungen att jobba eller göra annat. Visst tänkte jag, inga problem. Men när han sen undvek nästan varje söndag, så gick det upp ett ljus för mig. Det måste vara hans ex som har problem med att vi badar ihop (även om vi äcklas av varann). För er som inte vet, så är vi iranier lite speciella, särskilt om vi precis har kommit från Iran och har värderingar därifrån. Värderingarna därifrån är att det är tabu att män och kvinnor är halvnakna inför varann och det kan lätt uppstå svartsjuka etc. Därför är det högst troligt att hans nya tjej som precis har blivit importerad därifrån, har ställt till med tjafs p.g.a. att jag visat mig i baddräkt inför honom (även om vi äcklas av varann). Så ungefär fungerar vi iranier och särskilt mot våra partners ex.För egentligen, vad skulle han ha för anledning till att missa varenda söndagsbad efter att jag började bada också? Jag känner mitt ex och jag vet hur importiranier funkar. Så jag smsade honom idag och skrev hur illa jag tyckte att det var att han valde att svika sin egen son för sin tjej. Och vet ni vad han gjorde? Mitt i simträningen dyker han upp. Inte i badkläder, utan dyker upp för att "visa" att han inte alls svek sin son för sin tjej. Men han såg riktigt skamsen ut När han har den där minen, så VET jag att jag har gissat rätt. Patetisk han är, va?Svika sin egen son för att hans nya tjej inte gillar att han och jag badar tillsammans Japp, så funkar iranier. Jag undrar om han ens förtjänar att ha delad vårdnad om vår son. För om han redan nu ska bete sig såhär, hur kommer han då inte att bete sig när de väl flyttar ihop och skapar ett gemensamt liv?
    Importiranier , låter som en exotisk växt, eller möjligen en kattras. Det blir väl ofta konstigheter när två som är skilda går in i nya förhållanden. Infödda svenskar bråkar väl sällan om just baddräkter, vad jag vet, men om det mesta annat. Det kanske lugnar ner sig när förhållandet inte är så nytt längre?
Svar på tråden Tråddödare igen....