• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Sedek

Har ni sett drömyrkestråden?

Varför väljer man vanliga jobb som drömyrke? Jag fattar inte. DRÖMYRKE liksom, president, utrikesminister, oljeshejk, IT-guru som redan tjänat 500 mkr, Men så väljer man ekonom

• Velour
    Sedek skrev 2009-12-01 22:40:51 följande:
    Har ni sett drömyrkestråden?Varför väljer man vanliga jobb som drömyrke? Jag fattar inte. DRÖMYRKE liksom, president, utrikesminister, oljeshejk, IT-guru som redan tjänat 500 mkr, Men så väljer man ekonom
    Du menar yrken som det känns nästintill omöjliga att få?
  • Velour

Det gäller att vara lite realistisk också. Men visst, här talar vi om DRÖMyrken och då är det väl fritt fram att tänja på gränserna hur mycket man vill kanske.

• Sedek
    Velour skrev 2009-12-01 22:47:29 följande:
    Det gäller att vara lite realistisk också. Men visst, här talar vi om DRÖMyrken och då är det väl fritt fram att tänja på gränserna hur mycket man vill kanske.
    Exakt, ta i lite! Har folk inga drömmar?

Inser ju såklart att alla är inte lika, alla vill inte ha drömmar antar jag. Men det kan vara lite svårt att se det när en som jag inte skulle överleva utan att få lov att drömma om framtiden och all storhet jag kommer uppnå...

Btw, hittade en bra ledtråd till varför jag träffade på den överdrivna amerikanska predikanten. You want to know?
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-01 22:50:37 följande:
    Exakt, ta i lite! Har folk inga drömmar?Inser ju såklart att alla är inte lika, alla vill inte ha drömmar antar jag. Men det kan vara lite svårt att se det när en som jag inte skulle överleva utan att få lov att drömma om framtiden och all storhet jag kommer uppnå... Btw, hittade en bra ledtråd till varför jag träffade på den överdrivna amerikanska predikanten. You want to know?
    Jo, man har väl drömmar. Men grejen är att jag drömmer om vissa tillvaron som jag känner att jag faktiskt vill och med lite möda KAN förverkliga. Alltså drömmar som det GÅR att göra något av. Fast det kanske man kan göra med alla drömmar? Vet inte.

Om jag vill veta ledtråden? Det beror på vad det kostar.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-01 22:56:19 följande:
    Jo, man har väl drömmar. Men grejen är att jag drömmer om vissa tillvaron som jag känner att jag faktiskt vill och med lite möda KAN förverkliga. Alltså drömmar som det GÅR att göra något av. Fast det kanske man kan göra med alla drömmar? Vet inte. Om jag vill veta ledtråden? Det beror på vad det kostar.
    Men det är just det, sikta så högt du har förmåga att tänka. Så vet du i alla fall att du försökt så gott det går! Klart man ska tro och inbilla sig att det går att förverkliga. Jag går ju runt och tror helt seriöst att jag någon gång kommer att bo i ett 500 m2 stort hus med anställda... Nöjer mig med 300 m2 och att grannens unge klipper gräset också, men ändå, jag siktar högre.

Det kostar nästan ett "snälla", det räcker med "Du kan väl ge mig ledtråden är du snäll"
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-01 23:06:08 följande:
    Men det är just det, sikta så högt du har förmåga att tänka. Så vet du i alla fall att du försökt så gott det går! Klart man ska tro och inbilla sig att det går att förverkliga. Jag går ju runt och tror helt seriöst att jag någon gång kommer att bo i ett 500 m2 stort hus med anställda... Nöjer mig med 300 m2 och att grannens unge klipper gräset också, men ändå, jag siktar högre.Det kostar nästan ett "snälla", det räcker med "Du kan väl ge mig ledtråden är du snäll"
    Jag förstår tanken. Sikta mot stjärnorna så kanske du nåt trädtopparna. Men när jag tror eller inbillar mig att det går att förverkliga, så gör jag något åt det också. Sen om det inte gick som jag planerat, betyder det nog att den drömmen var fel

Så du är fortfarande ute efter ett "snälla"? Näääääääääääääää, den gången jag skrev "snälla" var första och sista gången. Iallafall frivilligt
  • Velour

Men du kanske kan svara på detta, är du evangelist?

• Velour

Vad du dröjer med att svara! Mina organ känner sig rätt slitna nu.

• Sedek
    Velour skrev 2009-12-01 23:09:40 följande:
    Jag förstår tanken. Sikta mot stjärnorna så kanske du nåt trädtopparna. Men när jag tror eller inbillar mig att det går att förverkliga, så gör jag något åt det också. Sen om det inte gick som jag planerat, betyder det nog att den drömmen var fel Så du är fortfarande ute efter ett "snälla"? Näääääääääääääää, den gången jag skrev "snälla" var första och sista gången. Iallafall frivilligt
    Äsch också!

Ska nog lura ur dig det nån gång

Man kan ju ha uppnåeliga delmål, på väg mot det ouppnåeliga.
Svar på tråden Tråddödare igen....