• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Isnogood

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej alla

Masssssssssssssssssssssssssssssssor på jobbet o massor hemma....
    -Så sjukt trött....

Men men....
    -I lördags så var jag i alla fall o köpte julklapparna till barnen
    Dotra får en 32" LG, vägghängd platt-tv.....det enda som fanns på hennes önskelista i år var en tv......

Sonen får en hel del blandat...men i alla fall det han önskade sig i julklapp

-Så nu är jag 8000 fattigare...kanske inte så mycket för alla....men för mig....

Men DET är dom värda

• Velour
    Isnogood skrev 2009-12-09 18:25:08 följande:
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej alla Masssssssssssssssssssssssssssssssor på jobbet o massor hemma.... -Så sjukt trött.... Men men.... -I lördags så var jag i alla fall o köpte julklapparna till barnen Dotra får en 32" LG, vägghängd platt-tv.....det enda som fanns på hennes önskelista i år var en tv...... Sonen får en hel del blandat...men i alla fall det han önskade sig i julklapp -Så nu är jag 8000 fattigare...kanske inte så mycket för alla....men för mig.... Men DET är dom värda
    Heeej!!!

Vad fint! 8000 är definitivt en MASSA pengar, men lite lyx kan man unna barnen ibland.

Vad ligger på din agenda ikväll då?
  • Polly S

neeeeeej!

Velour skrev 2009-12-09 13:27:11 följande:
    Polly S skrev 2009-12-09 13:25:12 följande: Har du bestämt dig för vad du ska klä ut dig till?
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-09 18:33:57 följande:
    neeeeeej!
    Hmmm...filmtema..Jag håller fortfarande på Greta Garbo
  • Isnogood
    Polly S skrev 2009-12-09 18:33:57 följande:
    neeeeeej!
    Grinchen..?

"dryper av trött ironi"
  • Isnogood
    Velour skrev 2009-12-09 18:30:22 följande:
    Heeej!!!Vad fint! 8000 är definitivt en MASSA pengar, men lite lyx kan man unna barnen ibland.Vad ligger på din agenda ikväll då?
    I kväll har jag gått i strejk....dottern tar hästarna o sonen ska klubbas i säng 20:30... så jag tänker göra minsta möjliga fram till dess.....
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-12-09 18:48:22 följande:
    I kväll har jag gått i strejk....dottern tar hästarna o sonen ska klubbas i säng 20:30... så jag tänker göra minsta möjliga fram till dess.....
    Oj! Hur ser dina arbetstider ut?
  • Velour

Nä, nu vill magen ha mat igen (åt mat för ca. sju timmar sen ). Hoppas vi ses lite senare

• Isnogood
    Velour skrev 2009-12-09 18:52:09 följande:
    Oj! Hur ser dina arbetstider ut?
    06:77-15:51....så det är helt normala arbetstider...men sjukt högt tempo o mycket tunga lyft....gäller att kunna hålla många bollar i luften o ite gripas av "panik" när allt verkar gå åt skogen...problem uppstår o det gäller att snabbt komma på lösningar vad som än...bara INTE stänga av maskinerna.... "flämtar av bara tanken"

Men det är ju inte slut för att man kommer hem...då är det 4 hästar som vill ha uppmärksamhet, det ska mockas rent i lösdrifter o stall, ved ska tas in, det ska eldas, barnen vill ha uppmärksamhet, hjälp med läxor, mat ska lagas...o ätas, tvätt ska tvättas, disk ska diskas o typ miljoner saker till.....
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-12-09 19:02:11 följande:
    06:77-15:51....så det är helt normala arbetstider...men sjukt högt tempo o mycket tunga lyft....gäller att kunna hålla många bollar i luften o ite gripas av "panik" när allt verkar gå åt skogen...problem uppstår o det gäller att snabbt komma på lösningar vad som än...bara INTE stänga av maskinerna.... "flämtar av bara tanken" Men det är ju inte slut för att man kommer hem...då är det 4 hästar som vill ha uppmärksamhet, det ska mockas rent i lösdrifter o stall, ved ska tas in, det ska eldas, barnen vill ha uppmärksamhet, hjälp med läxor, mat ska lagas...o ätas, tvätt ska tvättas, disk ska diskas o typ miljoner saker till.....
    It's a really hardnock life, va? Det verkar som att du har väldigt mycket att stå i. Får du nån hjälp med avlastning och så?
    Fast du kanske är en mycket energisk person och inte som jag som alltid går på lågvarv.
Svar på tråden Tråddödare igen....