• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Velour
    Polly S skrev 2009-12-11 23:03:12 följande:
    men varför dras det alltid upp i jämförelse med att män slår kvinnor?intressant att det liksom rättfärdigas på det sättet!
    Håller med.
  • Polly S

jag retar mig nog på hela grejen, att slå ngn, oavsett kön, är fel.
    det irriterar mig hur det framställs som om det är temperamentsfullt om en tjej ger en kille en örfil (men misshandel om han ör det på tjejen), och därför OK.
    typ som att påstå att svartsjuka skulle vara ett tecken på hur mkt man bryr sig.
    finns så många tramsigheter.

Sedek skrev 2009-12-11 23:08:26 följande:
    Polly S skrev 2009-12-11 23:03:12 följande: Nej inte rättfärdigas. Men tvärtom är väldigt kontroversiellt och väldigt fel och dessutom väldigt skadligt och tyvärr kanske även vanligt. Men att en kvinna skulle klappa till en man..., tja fel är det ju men en man tål mer behandling av den sorten både psykiskt och fysiskt. Klart det finns känsliga män som dessutom är väldigt små och ömtåliga men det är inte det vanliga. Och det kanske oftast är så att när en kvinna bränner av en lavett på en kille så är det av någon anledning befogat... Fast du tänkte kanske inte på små lavetter?
  • Sedek
    Isnogood skrev 2009-12-11 23:10:40 följande:
    Vad då... " Nu" ? "Är något trög"
    Tänkte svara: Ja, du... Men väljer att inte göra det för att skydda mina smalben
  • Polly S

mäh.

men grattis då.

Sedek skrev 2009-12-11 23:10:27 följande:
    nummer
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-11 23:04:40 följande:
    Nu äntligen hittade jag klippet på youtube jag sökt efter så länge. Såg detta för längesedan men har inte hittat det sedan dess men nu så...!

hela, stäng inte efter halva! Jag lovar
  • Polly S

läser dom på engelska nu (bok 2 än så länge) men skulle säga att det var fantasy iofs.

Sedek skrev 2009-12-11 23:09:46 följande:
    Polly S skrev 2009-12-11 23:06:56 följande: Tack för tipset! Ska kolla in dem mer. Sci-fi är inte nått för mig. Det närmsta jag kommit är den där serien som börjar med "över näktergalens golv" om du vet vilka.
Svar på tråden Tråddödare igen....