• Bevabus

Labdradoodle

Jag är intresserad av att skaffa en labradoodle. Någon som vet om det finns ett hundhem eller uppfödare i närheten av Västerås som har såna? Det behöver inte vara jättenära Västerås, men man vill ju helst inte åka genom hela Sverige för att skaffa hunden liksom

• Svar på tråden Labdradoodle
  • Mrs Winter

Vilka egenskaper hos hunden är det som fått dig att välja just den kominationen labrador+pudel?

• Bevabus

Det är inte så jätteviktigt att får just den sorten, och det finns ju knappt några sådana i Sverige. Men jag är intresserad av den efter att ha läst om kvalitéter som jag söker hos en hund. Varför just denna känns rätt är irrelevant i min tråd tycker jag

Mrs Winter skrev 2009-09-26 15:02:13 följande:

Vilka egenskaper hos hunden är det som fått dig att välja just den kominationen labrador+pudel?
  • Mrs Winter
    Bevabus skrev 2009-09-26 16:23:37 följande:
    Det är inte så jätteviktigt att får just den sorten, och det finns ju knappt några sådana i Sverige. Men jag är intresserad av den efter att ha läst om kvalitéter som jag söker hos en hund. Varför just denna känns rätt är irrelevant i min tråd tycker jag Mrs Winter skrev 2009-09-26 15:02:13 följande:
    Irrelevant för tråden kan det knappast vara el hur? Det är väl intresant att veta vad det är för egenskaper man fastnat för hos en viss hund.Men jag ber om ursäkt om det har trampats på en öm tå.
  • Bevabus

Det var ingen öm tå. Och jo, jag tycker det är irrelevant för det enda jag ville veta var om du visste något djurhem eller liknande i närheten av Västerås som har denna ras. Så kan du svara på den frågan eller ej? Det vore väldigt vänligt av dig om du kunde göra det. I övrigt så fokuserar jag på hundens egenskaper på andra ställen än FL.

Mrs Winter skrev 2009-09-26 16:32:19 följande:

Irrelevant för tråden kan det knappast vara el hur? Det är väl intresant att veta vad det är för egenskaper man fastnat för hos en viss hund.Men jag ber om ursäkt om det har trampats på en öm tå.
  • Bevabus

Jag vet att det inte är en registrerad ras, men det betyder inte att dem inte existerar för det. Whatever, jag ber en moderator att stänga tråden nu för jag får ju allt annat än RELEVANTA svar!

Kinya skrev 2009-09-26 16:51:14 följande:
    Det är ingen ras...
  • Mrs Charles

haha jag och min garvade åt ordet labradooodle hade ingen aning om att det fanns något som hette så haha

• Kinya
    Bevabus skrev 2009-09-26 16:59:33 följande:
    Jag vet att det inte är en registrerad ras, men det betyder inte att dem inte existerar för det. Whatever, jag ber en moderator att stänga tråden nu för jag får ju allt annat än RELEVANTA svar!Kinya skrev 2009-09-26 16:51:14 följande:
    Men säg inte att det är en ras då. Säg istället att du letar efter en korsning mellan labrador och pudel. Och var beredd på att svara på frågor om varför just den korsningen tilltalar dig istället för att bli defensiv.
  • hmcc

Det finns flera sorter av labbar, utställning, dual och jakt, sen finns det 3 storlekar av pudlar, HUR ska man veta vad man får om man bara söker efter en blandning mellan dom 2?

Man kan få en släthåring hund som inte fäller eller en långhårig som fäller...eller flera kominationer därimellan, HUR ska man veta hyr hunden ser ut som vuxen?

När man inte söker egenskaper utan letar efter nåt som har ett kul påhittat namn av några amerikaner som måste göra nåt för att få sina blandraser sålda är det inte en hund man är ute efter utan nåt att visa upp för kompisarna

Svar på tråden Labdradoodle