Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

Är du oroad över invandringen?

Mja lite ibland är jag det. Vet hur rasistiska många invandrare kan vara och har faktiskt känt av hatet ett par gånger när jag har besökt invandrartäta områden.
    Så lite oroad är jag.

• jaghopparhögt
    Jmia skrev 2009-09-29 14:00:13 följande:
    59% är alltså oroade. Jag ska skumma tråden och se om jag förstår varför de är så oroade. Jag tycker faktiskt att invandringen är lite smått oroande själv, men det beror snarast på att man behandlar invandrarna som kommit hit som en påse skit och sen gnölar över att de inte integreras. WTF...
    Hur tycker du att invandrarna behandlas som en påse skit?
  • jaghopparhögt
    Jmia skrev 2009-09-29 14:11:28 följande:
    Hur många timmar har du till övers?
    Många men skriv i min gästbok då för jag misstänker att tråden kommer flooda ganska rejält sen.
    Men jag är uppriktigt nyfiken för jag tycker att Sverige snarare måste vara det bästa landet för invandrare.
  • jaghopparhögt
    Jmia skrev 2009-09-29 14:21:57 följande:
    Hur många invandrare känner du som kan bekräfta de orden?
    30-40 kanske
  • jaghopparhögt
    Jmia skrev 2009-09-29 14:26:55 följande:
    Vad grundar de den åsikten på? Vet du det?
    Alltså förklara i stället vad det är som gör att du tycker att invandrarna behandlas som en påse skit. Jag kan inte komma på något exempel på detta.
  • jaghopparhögt
    TheCoopers skrev 2009-09-29 14:47:35 följande:
    Väldigt många svenskar som lever på soc också Ut med dem med på en gång !
    Faktiskt så borde man nog det, eller iaf göra nåt radikalt med dem.
  • jaghopparhögt
    Jmia skrev 2009-09-29 14:52:05 följande:
    Som sagt, det skulle ta ett tag men du kan få rubrikerna just nu. SFI är minst sagt undermåligt, ändå klandras man som invandrare då man inte kan språket flytande = jävligt svårt att få jobb. Sen har vi problematiken att ens ta sig igenom SFI som är icke studiestödsberättigat. Hmm.. Du får inte bostad på egen hand som invandrare med läskigt namn, utan förvisas till de ljuvliga platser som svenskarna fasar. Jag kan go on and on and on and on..
    Vet inte om jagtycker att de där sakerna är så upprörande.
    Att vi ens har SFI är anmärkningsvärt, i många länder får ju invandrarna helt lära sig språket själva. Så jag ser inte att det är att behandla någon som skit, de får ju något här som många länder inte erbjuder.

Bostadsproblemen är ju inget heller som är unikt för invandrare, alla som inte har mycket pengar har ju svårt att få bostad idag. Att de hamnar i dåliga områden är ju för att det inte finns så många platser med hyresrätt som är bra. Tycker inte detta är att behandla någon som skit heller, de får ju faktiskt det bästa Sverige kan erbjuda.
  • jaghopparhögt
    LyckligtSlut skrev 2009-09-29 14:54:24 följande:
    Hehe, jag är iaf andra generationens invandrare och tycker att jag ofta behandlas som en påse skit, men det har nog faktiskt inte ett SKVATT att göra med att jag är andra generationens invandrare.
    Hur tycker du att du behandlas som skit?
  • jaghopparhögt
    Anna Paulita skrev 2009-09-29 14:54:55 följande:
    Inte ett dugg, snarare att det kommer vara för lite invandring i framtiden, när vi kommer behöva extra arbetskraft!
    Varför tror du att det kommer vara arbetsbrist?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?