TereseA skrev 2009-10-03 00:49:35 följande:
jaså..vi känner många som blivit utvisade pga av fattigdom ock krig och tortyr o sånt..bara se på deras kroppar så ser man ärr efter tortyr.Min man blev utvisad,har många ärr på kroppen genom tortyr plus att han är från nästa fattigaste landet i världen.Migrationsverket trodde på honom och han blev utvisad genom en sådan sjuk liten detalj,som gjorde att dem inte trodde på honom i just dte.Mig verket verkar göra allt för leta "kryphål".Vi var ändå gifta då. Hur vet dem att det är bara dem som vill tjäna pengar som utvisas?FN har klagat på Sverige flera ggr pga vår flyktingpolitik.Så nåt problem är det! Tänkte nu på dem idiotiska hanläggarna som firade med tårta när folk utvisats..vilka j-la människor! borde avskedas direkt.Fast kanske dem gjort.
Är verkligen komma från ett fattigt land skäl att få komma till Sverige? Vi kan ju liksom inte ta hit hela landet. Är det inte bättre att lösa problemet på plats istället?
Sen tvivlar jag starkt på att FN har kritiserat Sveriges flyktingpolitik när den är en av de mest generösa i hela världen.
Jag förstår verkligen inte hur folk lyckas med att inte få asyl i Sverige.
Men visst jag håller med dig om att folk borde få flytta vart de vill eftersom vår planet tillhör alla. Men de ska inte få ta del av något välfärdssystem då för det tillhör inte alla. Välfärdssystemet tillhör de som är medlemmar av det och betalar in till det.
Dock ser jag gärna att vi avskaffar det statliga välfärdssystem men det är en annan fråga.
Men att ha helt öppna gränser och låta alla komma hit och samtidigt låta dem ta del av vårt välfärdssystem skulle inte fungera. Det hade slagit omkull vår ekonomi på en mycket kort tid.