Inlägg från: RockBella |Visa alla inlägg
  • RockBella

Är du oroad över invandringen?

Ja, vi tar in alldeles för många invandrare.

Vi har inte ens jobb åt dom invandrare vi redan tagit in, och vi har definitivt inte jobb till den svenskfödda delen av befolkningen heller.

Jag tycker att vi ska sluta ta emot invandrare helt och hållet förutom de som är flyktingklassade.

När ekonomin och jobben sedan blir stabiliserade i Sverige ska vi fortfarande enbart ta in flyktingar. Övriga invandrare ska bara tas in när vi behöver arbetskraft.

• RockBella
    Pirog skrev 2009-09-30 18:42:18 följande:
    lilla V skrev 2009-09-30 18:28:22 följande: tycker att vi ska sluta dalta med de ungdomar som håller på med det där brännandet och stenkastandet
    Vi måste sluta dalta med människor över huvud taget. Hårdare straff till de där stenkastande idioterna, och alla andra som bryter mot lagen.
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 18:46:32 följande:
    Okej... Så allt med familjeanknytning ska bara upphöra då? Hur hade du hoppats på att det skulle fungera i praktiken?
    Naturligtvis kan det fungera i praktiken.
    Ge ett konkret exempel på vad du syftar på när du nämner familjeanknytning.
  • RockBella

Dorian Ertymexx skrev 2009-09-30 18:47:41 följande:

Ja för hårdare straff har verkligen alltid löst problemen... *ler snett*
    Jag menar inte att vi ska tillämpa hårdare straff för att lösa problemen, utan hårdare straff ska vi införa av andra anledningar.

Jag tycker t ex inte att det är ett proportionerligt straff i jämförelse med brottet när en våldtäksman får 3 månaders fängelse.

För att lösa problem däremot, måste man tänka i mer förebyggande banor.
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 18:49:26 följande:
    Begreppet familjeanknytning är ganska solklart i invandringsammanhang.
    DEt var inte det jag frågade om. Kan du ge mig ett konkret exempel på vad du syftar på när du nämner familjeanknytning?
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 18:54:44 följande:
    Ja men VET du vad familjeanknytning syftar till i invandrarsammanhanget förstår jag inte vad du frågar om.

Är frågan svår att förstå? Kan du ge mig ett konkret exempel på vad du syftar på när du nämner familjeanknytning?

Ge ett konkret exempel på familjeanknytning.

[citat]Du vill bara ta in arbetskraftinvandring och flyktingar. Fine. Jag tror inte det skulle fungera i praktiken.
    Du menar att det är omöjligt att bara ta in arbetskraftinvandring och flyktingar? Om inte, hur skulle det då inte kunna fungera i praktiken?
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 18:54:44 följande:
    Ja men VET du vad familjeanknytning syftar till i invandrarsammanhanget förstår jag inte vad du frågar om.
    Är frågan svår att förstå? Kan du ge mig ett konkret exempel på vad du syftar på när du nämner familjeanknytning?

Ge ett konkret exempel på familjeanknytning.
    Du vill bara ta in arbetskraftinvandring och flyktingar. Fine. Jag tror inte det skulle fungera i praktiken.
    Du menar att det är omöjligt att bara ta in arbetskraftinvandring och flyktingar? Om inte, hur skulle det då inte kunna fungera i praktiken?
  • RockBella
    Pirog skrev 2009-09-30 19:00:36 följande:
    Du, jag vet att många stackars irakier tillexempel tagit stora lån för att få hit sina familjer,så sverige är inte så bra på att ta hand om de som redan är här och istället tjänar människosmugglarna stora summor på människors förtvivlan.Tycker att alla som sökt skydd i Sverige borde få ta hit sina familjemedlemmar,det skulle stoppa smugglarna
    Varför ska vi ta in anhöriga till de som fått asyl?
  • RockBella
    LindaJohansson81 skrev 2009-09-30 19:03:09 följande:
    Dööhh. Kanske för att män,barn,fruar är kvar i respektive hemländer.....*suck*
    Att de är kvar i hemländerna eller i andra länder än Sverige är ju uppenbart. Frågan är varför vi ska ta in dom?
  • RockBella
    Pirog skrev 2009-09-30 19:05:25 följande:
    För att de kommer från samma familjer och samma misär såklart. Om en människa i en familj behöver fly,så behöver med 99 procents säkerhet de som lever i samma familj också det, fullständigt logiskt tycker jag.Bomber t ex brukar ju inte bara falla över en person
    Om de delar samma misär så ska vi ju ta in dom som asylsökande, inte för att de är anhöriga till asylsökande.

Men om en anhörig till en asylsökande inte är flyktingklassad finns ingen anledning att ta in den personen i landet.

Det finns dock undantag, om det nu skulle vara så att en autistisk pojke är flyktingklassad och får komma till Sverige men ej hans mamma/pappa (som inte är flykting), då kan mamman/pappan få följa med.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?