Inlägg från: RockBella |Visa alla inlägg
  • RockBella

Är du oroad över invandringen?

TheCoopers skrev 2009-09-30 21:13:54 följande:
    Man söker asyl när man är i landet . Självklart är det så
    Källa?
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:15:14 följande:
    Men hur kan det inte handla om nationalitet eller värderingar och åsikter ? Det är ju det vi diskuterar och det är väl det du har ... åsikter menar jag ? Eller ... har jag missat ngt ?
    För mig spelar det ingen roll vilken genetik, ras, etnicitet, religion, kultur, nationalitet, politiska åsikter eller värderingar personen har som vill bosätta sig här. Är personen inte flyktingklassad tycker inte jag att vi ska låta henne/honom bosätta sig här.
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:19:47 följande:
    Vilket jävla tjat om källor från vissa! Här! migrationsverket.se
    Poängen med att länka en sida som källa är att länka just den sidan där informationen står. Att man måste vara i landet för att söka asyl står inte på hemsidan.
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:20:22 följande:
    Min man borde alltså inte bo med mig menar du? Logiskt.
    Det beror på. Är din man invandrare? Fick han asyl som flyktingklassad? När kom han hit?
  • RockBella
    MijaMia skrev 2009-09-30 21:20:38 följande:
    Det är så.
    Källa?
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:24:39 följande:
    Klart han är invandrare, ser du inte sammanhanget eller? Jösses..
    Har du svårt att svara på frågor? Jösses...
    Fick han asyl som flyktingklassad? När kom han hit?

Poängen med att länka en sida som källa är att länka just den sidan där informationen står. Att man måste vara i landet för att söka asyl står inte på hemsidan.
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:24:39 följande:
    Klart han är invandrare, ser du inte sammanhanget eller? Jösses..
    DEt skulle lika gärna kunna vara så att du är invandrare. Men vissa tänker inte längre än vad näsan räcker.
  • RockBella
    TheCoopers skrev 2009-09-30 21:26:05 följande:
    Ok så inga amerikaner , engelsmän , norrmän , finnar etc ? Bara flyktingar ?
    Amerikaner, engelsmän, norrmän, finländare kan vara flyktingar. Men ja, nu är det inte så.

Vad ska dom här att göra? Arbeta? Då kan de komma tillbaka när vi behöver arbetskraftsinvandring.

Jag tycker inte att man tar in människor i ett land där det är brist på jobb, såvida de inte är flyktingklassade.
  • RockBella
    Jmia skrev 2009-09-30 21:29:40 följande:
    Nej du gör visst inte det.
    Jorå, oavsett om du vill eller inte. Inget du kan styra över =)
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?