Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

Stinky skrev 2009-09-30 10:22:40 följande:
    Själv tycker jag att folk ser ut som påskkärringar med sjal på huvudet. Men smaken är som baken.
    Du tycker så mycket du...
    Personligen tycker jag att foppa tofflor är det fulaste någonsin skapat.
  • Beautifully Human
    REXX skrev 2009-09-30 10:30:53 följande:
    Men har du solhatten på dig för att killarna inte ska gilla dig? kan du ta av dig solhatten och slänga med ditt långa vackra hår utan att bli hotad av släkten eller våldtagen? Drar du ner solhatten för hela ansiktet och klipper små små hål för ögonen för att du tycker det är "fint"?
    Jag är gift med en muslim och har aldrig blivit hotad eller våldtagen.
    Slänger alltid med mitt långa vackra hår (host host).
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-30 10:35:55 följande:
    "Om det ska pyntas inför jul bör barnen hålla sig till tomtarna men skippa änglarna. Ett teaterspel som innehåller Jesusbarnet, Maria, Josef, fåren och åsnan får inte förekomma. Det är instruktioner som förskolelärarna i Lesjöfors säger sig ha fått."
    Det har med att skolan måste vara religiöst obunden enligt läroplanen!!!!
    Ingenting annat!
    Änglar är t ex extremt viktiga inom islam.

Vad försöker du få det till? Det är ju glasklart vad artikeln handlar om.
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-30 10:35:55 följande:
    "Om det ska pyntas inför jul bör barnen hålla sig till tomtarna men skippa änglarna. Ett teaterspel som innehåller Jesusbarnet, Maria, Josef, fåren och åsnan får inte förekomma. Det är instruktioner som förskolelärarna i Lesjöfors säger sig ha fått."
    Detta har ju ingenting med invandrare och svenskar att göra.
    Som sagt, har du inte varit aktiv i trådarna är atesiterna RASAR över att man har skolavslutningar i kyrkan och sjunger "den blomstertid nu kommer" för att det är en pslam?
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-30 10:41:11 följande:
    MijaMia - Om det nu är så viktigt med religiös obundenhet i skolan borde ju småtöserna definitivt icke få bära sjal i skolan.
    Så du ser på allvar inte skillnaden mellan att en lärare/elev bär ett silverkors runt halsen, en sjal eller liknande med hur läroplanen bör se ut enligt svenska regeringen?

Eller tror du att tjejen med slöja på gymnasiet sitter och citerar Koranen till alla vare sig de vill höra eller inte. Religion "smittar" inte du vet. Du kan lugnt sitta bredvid en kvinna med hijab i klassrummet utan att påverkas.

Det är läreoplanen man oroar sig för. Man vill inte påverka eller lära ut religiösa värderingar.
    En slöja eller ett kort burit av en elev lär inte ut ett skit och vederbörande står inte för undervisningen i skolan.
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-30 10:43:48 följande:
    MijaMia - Det är ju inte direkt för svenskarnas skull som PK-Sverige förbjuder julpyssel.
    Då har du inte hängt med i debatten.
  • Beautifully Human
    milizza skrev 2009-09-30 10:42:20 följande:
    Min granne bar alltid slöja.I våras separerade hon från sin man - de var från Iran eller Irak. (Minns aldrig vilket )Nu bär hon inte slöjan längre. Och hon har nyss lärt sig cykla. Jag är jätte glad för hennes skull.Hon har kommit flera gånger och sagt hur roligt det är att "vara mer svensk" som hon utrycker det.Jag tycker att dom flesta muslimska kvinnor är kraftigt förtryckta av många anledningar:- lär sig ej svenska, då dom är fast i hemmet- ägnar sig inte åt någon hobby cykla, fotboll,fika osv- går aldrig någonsin på krogen, men deras män gör . Fattar inte riktigt det där.Tycker mest dom tvättar och handlar grönsaker i Alebaba.Men det är väll en fri vilja att leva så.
    Alltså, det känns som om jag bor i ett annat universum.

Jag känner ingen muslimsk kvinna som inte kan svenska. Tvärtom brukar de lära sig snabbare än männen.

Känner heller ingen muslimsk kvinna som inte ägnar sig åt saker utanför hemmet. Här har vi massa tjej kvällar där de gör henna, fixar naglar, kollar på film, fikar, snackar skit som kvinnor gör rent allmänt.

Däremot är det ganska många svenskar som vuxit fast i sina soffor framför sitt Nintendo. De gör aldrig någonting, besöker väldigt sällan släkt och vänner. Förtryckta människor!!!!

Och gå på krogen? Jag är svensk, icke muslim. Och har aldrig i mitt liv satt min fot "på krogen". Min man är afrikansk muslim och har heller aldrig satt sin fot på krogen. Eftersom troende muslimer inte dricker, anser de nog att krogen är ganska överskattad. Känner heller inte en enda gift muslimsk man som går på krogen.

Ali baba är för övrigt en excellent butik
  • Beautifully Human
    Plutteli skrev 2009-09-30 10:48:54 följande:
    Jo, det är främst för jehovas vittnen som inte får ha nått med andra religioner att göra. Muslimer eller judar brukar vara mer tillåtande på sådant.
    Absolut. Vi får heller inte glömma att de tre abrahamska religionerna har en väldans massa gemensamt.
    Muslimer och judar har inget otalt alls med Jesus, Maria eller Josef.
  • Beautifully Human

"kan förstå frustrationen över att några extremistgrupper plötsligt dikterar villkoren. Mänskligheten består av individer, inte grupper och de som flytt till Sverige för att komma undan förtryck och förföljelser ska självklart inte tvingas på det som de flytt från.

Det borde vara en självklarhet men debatten om muslimer verkar ha blivit så infekterad och onyanserad att det knappast går att diskutera saken utan att bli kallas rasist. "

Absolut. Vem har infekterat debatten?
    Jag tror vi alla vet svaret på den frågan.
    Kan det vara alla som skriker kvinnoförtryck så fort se skymtar en hijab?
    Eller alla som tror att muslimerna ska förslava och kolonialisera sverige?

Jag har läst på mycket skit och rent förtal om islam på FL att jag skulle kunna skriva en bok om det. Och det är SYND. För i slutänden handlar det om okunskap.

Många kan inte debattera utan att ta till person angrepp eller dra orelevanta paralleller "Min mosters, farmors kusins polare var gift med en muslimsk man som inte orkade bre sin egen macka".
    Som Johanna skriver så består mänskligheten av INDIVIDER.

Samtidigt som vi måste lära oss att ta in kunskap utan att sucka och stöna och tro vi redan VET allt, måste invandrare respektera att vi gör saker annorlunda och inte är sämre människor för det.

Men det är skita viktigt att inte glömma bort att vi ÄR individer.

• Beautifully Human

mrs Elliott skrev 2009-09-30 11:08:32 följande:

Visserligen är det 7 år sedan jag bodde och arbetade i Malmö på Möllevången och ute i förorterna ,men visst tusan fanns det MASSOR med muslimska kvinnor som inte gick hemifrån och som inte talade svenska .Jag undrar också ibland om du bor i ett annat universum . Min väninna (muslim) bedrev bla dörrknackning för att få dessa kvinnor att ta större del i svenska samhället ,och vad jag förstår så är det här fortfarande ett problem i Malmös förorter .Tydligen så har det skett mirakel på 7 år och alla därute inklusive de nyanlända har vips inegrerats ,lärt sig svenska ,anammat jämställdhetsnormer och accepterat svensk skolplan ;)
    Nu känns det som du läste mitt inlägg med väldigt tjocka glasögon...

Jag känner mig puckad som hela tiden sitter och upprepar mig.
    INTEGRATIONS POLTIKEN SUGER!

Jag känner på allvar ingen muslimsk kvinna som aldrig går och fikar med sina kompisar.
    Och tills det bli lag att gå på krogen kommer inte jag heller att göra det.

Vem accepterar inte svensk skolplan?

Jämställdhetsnormer hit och dit. Jag tycker vi överdriver i sverige, här kan man inte vara mammaledig eller baka bullar utan att bli "förtrycka sig själv".

Det finns utrymme åt alla. Kvinnoförtryckare är dock inte välkomna någonstans.

Varför läser folk bara det de vill läsa? Känns som jag upprepar mig i oändlighet.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?