Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

Stårschan skrev 2009-09-30 14:27:37 följande:
    Det var nog mest en poäng för att visa samhörigheten mellan de nordiska "brödrafolken", att vi till och med tar upp Norden som ett OK alternativ till Sverige i vår nationalsång.
    Aha...
  • Beautifully Human
    milizza skrev 2009-09-30 14:30:02 följande:
    Miamija:Det dotter är detsamma som det du och henes far är.Och jag vet inte vart du kommer ifrån? ETNISKT URSPRUNG, så detta inte missupfattas.Min dotter är svensk, för jag och hennes far är svenka.Mina grannars flicka är somalisk, för hennes föräldrar är från somalien, så är det.
    Jobbigt.
    Så när hon är ute och reser och folk frågar henne vad hon är, måste hon säga "Jag är svensk/brittisk/afrikansk/jamaican!"

Betyder det inget att hon växer upp i sverige, pratar svenska, har svenskt pass och personnummer?

Detta är intressant.
  • Beautifully Human

Personligen har jag aldrig kännt mig "svensk".

Men det står att jag är det i mitt pass så jag får väl lita på det!!!

• Beautifully Human
    milizza skrev 2009-09-30 14:37:55 följande:
    Man kan väll för fan vara stolt över sitt ursprung istället för att hela tiden hävda att man är svensk då man EJ är det.Flyttar jag till Iran, ska jag fortfarande kalla mej stolt svensk, och inte Iranier.
    Frågan är ju NÄR man "får" räknas som svensk?

Min man skulle aldrig kalla sig svensk. Men jag trodde min dotter hade rätt till det.

Bara intressant att se hur folk tänker.
  • Beautifully Human
    jaghopparhögt skrev 2009-09-30 14:40:19 följande:
    Är det så jävla noga?
    NOPE!

Men grymt kul att se hur folk tänker.
    Personligen tror jag de flesta vet vad de är. Men sedan finns det ju helt plötsligt folk som säger att man inte uppfyller alla kriterier.
  • Beautifully Human
    Zamorak skrev 2009-09-30 14:45:57 följande:
    När du har ett pass där det står att du är svensk? När du pratar bra svenska kanske?Eller när du stör dig på kaffepriset och muttrar surt om de på väg till din volvo (som din hund helst en labbe sitter i) med din man/fru och dina 2,5 barn. För att sen på kvällen varva ner med en folköl när du ser på nått passande debatt program om hur jävla illa de e i sverige så du då kan klaga högt till din partner hur jävligt de egentligen är och hur mycket bättre du kunde gjort allt....Ja då e man svensk
    Precis som jag misstänkte.
    JAG ÄR INTE SVENSK!
  • Beautifully Human

Kanske man kan få dispens om man har lite blågult blod i årdorna?
    Det verkar ju så.

• Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-30 14:57:08 följande:
    Ja och så snor de alla svenska flickor också
    Svenska flickor? Du menar "svenne fittor"?
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-30 15:02:54 följande:
    Klart de gör! Men gissa hur många fina flickor som är sugna på lite dark meat när det kommer till kritan
    Hahaha, vi pratade om det tidigare i tråden.

Det fanns en tråd där en tjej ville "prova en svart man" Och förra veckan diskuterades det "neger kukar". Tråden blev bortplockad, men där var det betydligt fler än en tjej som var "otroligt sugen på att prova en svart man, men aaaaaldrig skaffa barn eller gifta sig, för man vill ju ha någon från samma kultur".

Det var mitt svar till en tjej som menade att alla invandrarkillar utnyttjar svenska tjejer för att sedan åka till hemlandet och skaffa "en ordentlig" tjej.
  • Beautifully Human
    Stårschan skrev 2009-09-30 15:07:45 följande:
    Jättemånga! Man hittar dem senare i trådar av typen "har jag rätt att känna mig besviken när han inte låter mig gå utanför dörren och aldrig lyfter ett finger för att hjälpa mig med barnen????"
    Men lägg av nu...är det så långt ditt perspektiv räcker?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?