Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

mrs Elliott skrev 2009-09-29 16:22:55 följande:

Givetvis finns det horder av svenska män som slår och tom mördar sina kvinnor ,men att hela tiden förneka att det finna problem med synen på kvinnor bland vissa grupper av invandrare är inte bra Mija . Det får dig att se ut som om du stoppar huvudet i sanden . Varför tror du Sharifs hjältar finns?Jag har själv varit tillsammans med en muslimsk kille . HAN var helt ok ,men många av hans vänner HADE dålig syn på kvinnor på precis det sätt som folk här säger . Bland oss (majoriteten av mina vänner var invandrare) var detta ett ständigt återkommande dilemma . jag tror iofs att den här problematiken kommer att försvinna på några år . Men att förneka det är bara dumt .
    Missade jag mitt eget förnekande?
    Varför läser folk bara det de vill läsa?
    Ännu ett samhällsproblem som heter duga.
  • Beautifully Human
    Mollie77 skrev 2009-09-29 16:28:05 följande:
    Nej de gjorde flera just i vår stad av muslimsk art..Vi sysslar i regel inte med sådant..De är klart några pundare gjorde de men annars,,,,nä
    Är muslimer en art nu också?
  • Beautifully Human

Skönt att se att allt rullar på som vanligt

• Beautifully Human

Wooohooo jag har lärt mig göra smileys!!! Fatta att det tog mig så länge!

• Beautifully Human

Förlåt Jmia. Jag ska hålla mig till TS.

• Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-29 22:04:40 följande:
    *hahaha* vad söt du är, visste du inte hur man gjorde? Här är det lika kul som tidigare.
    Vad har vi kommit fram till?
  • Beautifully Human
    funfactory skrev 2009-09-29 22:06:18 följande:
    Nej inte än. Jag har precis pratat med Posten. Blir det inte bättre nästa vecka så får jag polisanmäla dem.
    Absolut, det är för jävligt att bli utsatt för sådan skit. Förra året var det några småglin som kastade ägg på alla "icke svenskars" dörr på vår gård. Jag är ju svensk men eftersom min man inte är det fick vi lite äggröra ändå, vi polisanmälde på en gång.
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-29 22:09:20 följande:
    Att jag får diskutera med vem jag vill, att invandrare = muslimer = grottmänniskor = kass kvinnosyn. Att invandrare själva väljer att bo ihopbuntade i segregerade områden. Ja.
    Aha, schyst att du får diskutera med vem du vill i allafall!

Jag skrev en inlägg ang det tidigare. Jag känner många invandrar familjer som gör ett tappert försök att flytta in ett svenskt område med pelargoner och äppelträd. Men så blir de "invandrar familjen" "araberna" "neger familjen" och alla håller lite extra hårt i handväskan samt skaffar inbrottslarm. Så det är inte så lätt som det låter att bryta upp från "tryggheten". Men grymt många invandrare vantrivs med din bosituation.

Nu generaliserar jag lite väl hårt men det skadar aldrig att vara övertydlig.
  • Beautifully Human
    funfactory skrev 2009-09-29 22:16:11 följande:
    Lyckades polisen få fast rätt personer?
    Japp!
  • Beautifully Human
    Grätchen skrev 2009-09-29 22:13:42 följande:
    OCH att de väljer sjäva att tacka nej till att bo i Linnèstan. De vill bo nära morsan.
    Aha! Alltid kul att lära sig nya saker! Med FL, who needs higher education!?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?