Är du oroad över invandringen?
Stårschan skrev 2009-09-29 14:24:00 följande:
Det här är en mycket bra fråga. Jag är införstådd med att något sådant som ett statiskt samhälle inte är realistiskt, eller ens önskvärt. Så vad är det egentligen jag vill värna och som jag är rädd att förlora? (Om man nu bortser från det rent ekonomiska - att jag vill att vi ska ha pengar så det räcker till att ta hand om dem som faktiskt är födda här i landet.) -Jag vill kunna gå omkring västerländskt lättklädd utan att vara rädd att bli betraktad som en svennehora för att jag inte bär slöja. -Jag vill att mina barn ska ha lärare i skolan som faktiskt behärskar svenskan.-Jag vill ha kvar de högtider som är traditionellt svenska/kristna (även om jag inte själv är troende). De röda dagarna ska vara lika för alla.-Jag vill att mina barn ska kunna leka fritt med både pojkar och flickor genom hela uppväxten utan att någon tycker att det är märkligt att de har nära vänner av andra könet.-Jag vill ha kvar ett sekulärt samhälle där man förväntas utöva religion på fritiden, men hålla den borta från politik och arbete. -Jag vill att den vårdpersonal jag möter behärskar svenska.-Jag vill att alla barn i Sverige ska omfattas av samma skolplikt och få samma undervisning - framför allt vad gäller sex&samlevnad. Det är säkert mycket mer småtjafs som jag faktiskt tycker känns viktigt för mig.Tycker du på allvar att du inte kan gå västerländskt lättklädd utan att någon kallar dig svennehora????
Jag har aldrig stött på en lärare som inte behärskar svenska. Jo, i typ 7an hade jag en Japansk kvinna i tyska som inte behärskade varken svenska eller tyska.
Vem ska ta bort dina högtider?
Varför skulle dina barn inte kunna leka med både pojkar och flickor????? Hör och fasa, min man är afrikansk MUSLIM och vår dotter får leka med VEM hon vill, utan den där blonda tjejen på gården som inte ville att "neger ungen" skulle vara med och gunga....
Det där med hora skrev du om i början av tråden...vi bor i ett invandrartätt område och jag har då aldrig blivit kallad svennehora, men det verkar vara ett återkommande problem för dig?