Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

Är du oroad över invandringen?

Stårschan skrev 2009-09-29 14:24:00 följande:
    Det här är en mycket bra fråga. Jag är införstådd med att något sådant som ett statiskt samhälle inte är realistiskt, eller ens önskvärt. Så vad är det egentligen jag vill värna och som jag är rädd att förlora? (Om man nu bortser från det rent ekonomiska - att jag vill att vi ska ha pengar så det räcker till att ta hand om dem som faktiskt är födda här i landet.) -Jag vill kunna gå omkring västerländskt lättklädd utan att vara rädd att bli betraktad som en svennehora för att jag inte bär slöja. -Jag vill att mina barn ska ha lärare i skolan som faktiskt behärskar svenskan.-Jag vill ha kvar de högtider som är traditionellt svenska/kristna (även om jag inte själv är troende). De röda dagarna ska vara lika för alla.-Jag vill att mina barn ska kunna leka fritt med både pojkar och flickor genom hela uppväxten utan att någon tycker att det är märkligt att de har nära vänner av andra könet.-Jag vill ha kvar ett sekulärt samhälle där man förväntas utöva religion på fritiden, men hålla den borta från politik och arbete. -Jag vill att den vårdpersonal jag möter behärskar svenska.-Jag vill att alla barn i Sverige ska omfattas av samma skolplikt och få samma undervisning - framför allt vad gäller sex&samlevnad. Det är säkert mycket mer småtjafs som jag faktiskt tycker känns viktigt för mig.
    Inget av ovanstående är det minsta hotat.
    Tycker du på allvar att du inte kan gå västerländskt lättklädd utan att någon kallar dig svennehora????
    Jag har aldrig stött på en lärare som inte behärskar svenska. Jo, i typ 7an hade jag en Japansk kvinna i tyska som inte behärskade varken svenska eller tyska.
    Vem ska ta bort dina högtider?
    Varför skulle dina barn inte kunna leka med både pojkar och flickor????? Hör och fasa, min man är afrikansk MUSLIM och vår dotter får leka med VEM hon vill, utan den där blonda tjejen på gården som inte ville att "neger ungen" skulle vara med och gunga....

Det där med hora skrev du om i början av tråden...vi bor i ett invandrartätt område och jag har då aldrig blivit kallad svennehora, men det verkar vara ett återkommande problem för dig?
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-29 14:25:00 följande:
    M Y L F skrev 2009-09-29 14:20:32 följande:
    Anledningen till att dom har god sammanhållning är för att dom har så tunt med pengar, så alla i familjen är beroende av varandras ekonomiska trygghet. När de får det bättre ställt kommer det att ändras med kommande generationer. Vi levde på samma vis i Sverige förr, när Sverige var fattigt. Så det är inget särskilt gulligt eller glorifierande med det.
    BULL SHIT!

Har du ens varit utanför sverige??????
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-29 14:26:49 följande:
    Dessa svenskar var självförsörjande i USA, och levde inte på staten. Det är en jävla skillnad som många väljer att inte se.
    Och vi flydde inte för vårt liv! Det är också en jävla skillnad.
  • Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-29 14:31:39 följande:
    Jag har aldrig heller blivit kallad hora av en invandrare. Vad beror det på månne? Däremot är svenskarna rätt friska med det ordet enligt min erfarenhet..
    Vi har ju RÄTT till det ordet som svenskar fattar du vääääääl, det är ju vårt modersmål! Vår rätt!!!! Vår kultur!!!!
  • Beautifully Human

Ja...PK börjar bli utslitet. Detta har ingenting med PK att göra. Det har med människosyn och förståelse att göra.

• Beautifully Human

Svenskar är ganska extrema med det i min erfarenhet.

Svenskar som bor utomlands värnar mer om traditioner än svenskar i sverige. Så varför ska inte folk som kommer hit få värna om sina?

• Beautifully Human

Det verkar mer som om alla som försöker se lösningar istället för problem är just de som SER och har SETT verkligheten. Rest, lever i invandrartäta områden eller har "bland" familjer.
    Medan de som bor under en sten är livrädd för att den ska "islamiseras"

• Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-29 14:40:13 följande:
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:38:29 följande:
    ...och 60% av de som röstat i denna omröstnings verklighet.
    Har du läst tråden? Det finns underbara förklaringar varför folk är oroade. Och majoriteten är INTE oroade över islamisering och att förlora sverige, utan över integrationen och hur invandrare behandlas när de kommer hit.

Läs vetja!
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-29 14:41:52 följande:
    Ändå vill alla hit?
    Vill dom?
  • Beautifully Human
    TheCoopers skrev 2009-09-29 14:47:35 följande:
    Väldigt många svenskar som lever på soc ocksåUt med dem med på en gång !
    Ja! Skicka tillbaks dem till östafrika, för det är väl mänsklighetens vagga?
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?