• anne h

EyeQ

Vi har kört med EyeQ här sedan i fjol, 1½ år. Ibland funderar man ju på om det verkligen fungerar/ger någon effekt, eller om barnet ändå skulle lärt sig samma saker.. Det är ju dessuotm mycket dyrt..

Nu tog den EyeQ sonen har slut i augusti, den måste beställas då affären inte har hans smak i lager och det tar någon vecka när jag väl kommer mig för att komma till affären och kan beställa den..
    Detta resulterade i att han var utan i ca 1 månad.. och uj så det märktes! Han var inte alls lika koncentrerad, hängde inte med lika bra, talade sämre.. så när han fått EyeQ igen så blev allt bättre ganska snart.

Gissa en gång om jag kommer sluta med EyeQ nu när jag sett skillnaden!

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Svar på tråden EyeQ
  • hocuspocus

Vi kör också eye-q till vår son som är autistisk och vilken skillnad! Vi drog ner dosen ett tag men vi märkte direkt skillnaden.
    Jag köper Eye-q på nätet, till mycket bättre pris än i hälsokosten och man får hem den i stort sett dagen efter beställningen.

• Little Ms Chatterbox
    hocuspocus skrev 2009-09-30 13:37:10 följande:
    Vi kör också eye-q till vår son som är autistisk och vilken skillnad! Vi drog ner dosen ett tag men vi märkte direkt skillnaden. Jag köper Eye-q på nätet, till mycket bättre pris än i hälsokosten och man får hem den i stort sett dagen efter beställningen.
    Var köper du och hur mycket betalar du?

Vi köper från vitaminvaruhuset.se de tar 335 kr för 180 kapslar, + 29 kr i frakt, Över 500 kr exklusive frakt får man 25 kr rabatt, över 1000 kr gratis frakt.
    Vi köper Mor-EPA mini junior från topformula.se där kostar det 217 kr + 29 kr i frakt.
    topformula.se har även Eye Q men bara kapslar och tuggisar, inte flytande.

Just nu behöver vi inte köpa någon Mor-EPA, jag skrev till företaget som marknadsför Mor-EPA i Sverige och berättade att jag var väldigt nöjd med deras produkt och sa att jag ofta rekomenderade den till föräldrar både på nätet och IRL, som tack för mitt mail så fick jag 6x60 Mor-EPA, och när de var slut skulle jag höra av mig igen och få mer. De är jätteglada för att föräldrar hör av sig och berättar, de belönar de personer som gör det.
  • hocuspocus

Jag köper på Topformula.se. Jag har köpt Eye-q i flytande form där(citron eller vanilj smak). För 200 ml kostar det 174 kr(om jag minns rätt). Handlar man för över 500 kr så är frakten gratis. Förra gången köpte jag de tuggbara kapslarna men jag minns inte priset på dem.
    Men min son är inte så förtjust i kapslarna så jag får nog fortsätta att smyga ner Eye-q på smörgåsarna eller ge honom den när han sover(med spruta i munnen)
    De levererar otroligt snabbt!

• Little Ms Chatterbox
    hocuspocus skrev 2009-09-30 14:14:48 följande:
    Jag köper på Topformula.se. Jag har köpt Eye-q i flytande form där(citron eller vanilj smak). För 200 ml kostar det 174 kr(om jag minns rätt). Handlar man för över 500 kr så är frakten gratis. Förra gången köpte jag de tuggbara kapslarna men jag minns inte priset på dem. Men min son är inte så förtjust i kapslarna så jag får nog fortsätta att smyga ner Eye-q på smörgåsarna eller ge honom den när han sover(med spruta i munnen) De levererar otroligt snabbt!
    Ja-ha har de de även det där... Tycker den sidan är lite rörig. första gången jag var på den sidan kom jag hela tiden tillbaka till finsk information på allt. varje gång jag försökte klicka om så fick vi till svar att de inte hade den produkten.
  • miramamma

Hur mycket Eye Q ger ni era barn per dag?

• Little Ms Chatterbox
    miramamma skrev 2009-09-30 14:29:31 följande:
    Hur mycket Eye Q ger ni era barn per dag?
    Jag ger min son 2 kapslar Eye Q och 2 kapslar Mor-EPA, han har ADHD och Autismliknande tillstånd med koordinationsmotoriska svårigheter. Han är 7 år. Har ätit det i 2 år. Förutom koncentratonen och humöret som blev bättre när vi började ge Omega blev han även synbart bättre med det motoriska.
    Men även att han blev bättre så klarade bup se hans problem och ge honom diagnosen så innan han fick Omega så var han ett knippe ilska som inte var nöjd med livet.
    För oss har Omega varit livsvändande, vår familj hade inte existerat som den gör nu om vi inte hade haft Omega. Även de 3 andra barnen äter Omega, men "bara" rekomenderade dagsdos.
  • TanjaO

Little Ms Chatterbox skrev 2009-09-30 14:58:08 följande:

Jag ger min son 2 kapslar Eye Q och 2 kapslar Mor-EPA, han har ADHD och Autismliknande tillstånd med koordinationsmotoriska svårigheter. Han är 7 år. Har ätit det i 2 år. Förutom koncentratonen och humöret som blev bättre när vi började ge Omega blev han även synbart bättre med det motoriska.Men även att han blev bättre så klarade bup se hans problem och ge honom diagnosen så innan han fick Omega så var han ett knippe ilska som inte var nöjd med livet.För oss har Omega varit livsvändande, vår familj hade inte existerat som den gör nu om vi inte hade haft Omega. Även de 3 andra barnen äter Omega, men "bara" rekomenderade dagsdos.
    Så är det för oss också! Min son har adhd och aspergers. Vilken skillnad.. sen har vi provat att inte ge.. :( skillnad igen..

BUP ville att vi skulle ge EyeQ ett tag innan diagnos och så vidare ställdes.
  • Little Ms Chatterbox
    TanjaO skrev 2009-09-30 15:04:07 följande:
    Little Ms Chatterbox skrev 2009-09-30 14:58:08 följande: Så är det för oss också! Min son har adhd och aspergers. Vilken skillnad.. sen har vi provat att inte ge.. :( skillnad igen.. BUP ville att vi skulle ge EyeQ ett tag innan diagnos och så vidare ställdes.
    Vi skulle inte kunna göra uppehåll med Omega alls, märks på honom på bara en dag när man har missat. Går knappt att få kontakt med honom för han snurrar/vimsar bara runt, pillar på saker och glömmer vad man har sagt redan innan meningen är slut.

Ger ni mer än rekommenderade dagsdosen?
Svar på tråden EyeQ