• anne h

EyeQ

Vi har kört med EyeQ här sedan i fjol, 1½ år. Ibland funderar man ju på om det verkligen fungerar/ger någon effekt, eller om barnet ändå skulle lärt sig samma saker.. Det är ju dessuotm mycket dyrt..

Nu tog den EyeQ sonen har slut i augusti, den måste beställas då affären inte har hans smak i lager och det tar någon vecka när jag väl kommer mig för att komma till affären och kan beställa den..
    Detta resulterade i att han var utan i ca 1 månad.. och uj så det märktes! Han var inte alls lika koncentrerad, hängde inte med lika bra, talade sämre.. så när han fått EyeQ igen så blev allt bättre ganska snart.

Gissa en gång om jag kommer sluta med EyeQ nu när jag sett skillnaden!

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Svar på tråden EyeQ
  • miramamma

Vi har gett Mira flytande Eye Q sedan Januari. Först 3 teskedar per dag i 12 veckor när vi började sedan 1 tesked per dag. Men jag har börjat fundera om jag inte skulle ha sänkt dosen. Kanske skulle vi behållit den höga dosen och fått ännu bättre resultat. För fungerat har det absolut gjort. Ni som ger flytande Eye Q, ger ni 1 tesked eller 3 teskedar per dag?
    Mira har Ds och är 3 1/2 år.

• Röda

Jag har hört att Eye-Q sänker immunförsvaret och nu när vårt tagit slut i svininfluensatider.... funderar jag på att ta ett uppehåll.

Någon som känner till något om de effekterna?

• Little Ms Chatterbox
    Röda skrev 2009-09-30 16:01:05 följande:
    Jag har hört att Eye-Q sänker immunförsvaret och nu när vårt tagit slut i svininfluensatider.... funderar jag på att ta ett uppehåll. Någon som känner till något om de effekterna?
    Det stämmer, finns länkar om det i Omegatråden, klicka på länken i min sidfot.

Fast... tror den tråden börjar bli gammal, ska genast gå och kolla och uppdaterar om det är dags.
  • TanjaO

Little Ms Chatterbox skrev 2009-09-30 15:14:31 följande:

Vi skulle inte kunna göra uppehåll med Omega alls, märks på honom på bara en dag när man har missat. Går knappt att få kontakt med honom för han snurrar/vimsar bara runt, pillar på saker och glömmer vad man har sagt redan innan meningen är slut.Ger ni mer än rekommenderade dagsdosen?
    Det var ett par år sedan vi gjorde uppehåll, jag var lite skeptisk och min man trodde inte på sånt alls. 3ggr försökte vi med uppehåll.. och vi blev överbevisade. Kan inte vara en tillfällighet varje gång. EYEq är mycket starkare och mer koncentrerat än annan vanlig olja för barn (eller vuxna), vi ger den rekomenderade dosen. Första månaderna (även efter stopp) gav vi en rejält förhöjd dos!
  • hocuspocus

De första tre månaderna körde vi med 15 ml per dag. Sen drog vi ner till 10 ml och sen till 5 ml, men det märktes direkt. Han blev mer okoncentrerad mm så vi fick gå tillbaka till 15 ml.
    Håller med dig Little Ms Chatterbox, Topformula sidan är rörig. Man måste nästan veta vad man ska ha.

Men visst är det helt otroligt att Eye-q kan göra sådan skillnad. Man undrar om man skulle testa andra saker också, som tex. ta bort gluten, laktos mm. Men det är en som stor grej att ta tag i. Så just nu finns den mest i tankarna.

• hocuspocus

Jag frågade på Försäkringskassan om vi kunde ta upp det, men det fick man tyvärr inte. Man tycker att man borde få det då det gör sådan stor skillnad på barnet. Det blir mycket pengar i längden, men det får det vara värt!

• malininorrköping

Ännu en fråga ...min son ska ju utredas snart...är det dumt att börja med eye-q innan utedning. Så att de får rätt bild menar jag?

Svar på tråden EyeQ