Dålig relation efter andra barnet. Vad gör man?
Hej!
Nu börjar det kännas riktigt jobbigt och jag har funderat allvarligt på seperation ett tag nu men blir så ledsen när jag tänker på att mina barn inte ska få växa upp med mamma och pappa tillsammans.
Vårt andra barn är 7 månader och hade kolik de 3-4 första månaderna vilket var otroligt påfrestande. Jag mådde jättedåligt och bröt samman med jämna mellanrum. Har tagit mig upp ganska bra nu även om jag märker att min motståndskraft när det är jobbigt är mindre än tidigare.
Dottern sover fortfarande ganska dåligt och bara 3x30 min på dagen så jag får inte mkt vila eller tid för mig själv.
Jag och min man bråkar mycket. Eller mest jag... O när vi inte bråkar så känns det inte som om vi har någon relation alls. Vi är bara praktiska tillsammans. Orkar inte med varandra. NU har han precis kommit hem efter att ha varit borta 4 dagar med jobb och jag har inte saknat honom alls (mer än som hjälp med barnen) och tycker på sätt och vis att det är lättare när han inte är hemma. Blir bara irriterad när han kommer hem.
Vårt förhållande var bättre innan vår dotter kom till men jag kan nog inte säga att vi var så mycket bättre på att ta hand om varandra. Det har alltid varit mkt tv och lite förhållande.
Sex är jag inte intresserad av och vet faktiskt inte om han är det heller. Har fått till det 3-4 gånger sedan dottern föddes tror jag och jag känner mig ofta illa till mods efteråt.
Hur har ni det? Någon som känner igen sig?
Vad gör man? Separera? Rådgivning?
Tacksam för några synpunkter.
/Lotta