• Aiwendil

Hur knäpper du händerna?

Ja.. hur knäpper du dina händer?
    Skriv gärna hur de andra i din familj gör

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur knäpper du händerna?
  • Angels Fall First
    Agamemnon skrev 2009-10-06 13:42:28 följande:
    Knäpper du då vänster tumme över höger tumme och pekfinger eller hur får du vänster lillfinger längst ner? (Har suttit här och testat olika kombinationer och den känns mest logisk. )
    Jag lägger vänster tumme, och sen höger tumme och sen höger pekfinger. Höver tumme vilar liksom på höger pekfinger. Det är skönast så  
    mina svenska bostäver kommer och går
  • Bettiz
    konkelbär skrev 2009-10-06 18:30:43 följande:
    Fattar inte alls hur en sådan bild kan uppfattas så olika. Tänker du dig ett uppochnervänt ur då? :p
    Emeraldy skrev 2009-10-06 18:42:12 följande:
    Helwacko! Jag kallade hit min sambo och frågade honom åt vilket håll tjejen snurrade och han sa medsols (jag såg motsols). "Men titta, hon står ju på det här benet!" sa han och pekade mot skärmen, och helt plötsligt ändrade tjejen håll och nu kan jag för mitt liv inte få henne att snurra motsols igen!! Skumt
    Jag tycker den dansar motsols, frågade sambon och han tyckte medsols. Sen blev det "värsta" diskussionen ang detta, sambon försökte förklara hur han såg henne. Jag var tvungen att fråga sex årige sonen som tyckte att hon dansade motsols. Fast efter en liten stund sa han" Titta, nu bytte hon håll..."
  • Hedebris

jag kan verkligen inte få det till motsols- vill någon som ser det så förklara`?

• bebbelängtan

jag har vänster tumme över.. ibland har jag testat att göra tvärtom bara för att.. men det känns helt konstigt.. hihi

• Agamemnon
    Angels Fall First skrev 2009-10-06 19:25:08 följande:
    Jag lägger vänster tumme, och sen höger tumme och sen höger pekfinger. Höver tumme vilar liksom på höger pekfinger. Det är skönast så  
    Då gissade jag rätt! Känns helknäppt för mig men om du tycker det är skönast så så...
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • norgesessan

Maken har också höger tumme framför vänster, och påstår nu att alla högerhänta gör så...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Krodan

Jag har höger tumme över vänster (min partner har tvärtom) och hjärndanserskan dansade föörst medsols och sen när jag inte tittade direkt på den bytte den håll till motsols.  

Min teori är att man funkar bäst med nån som har tvärtom från en själv?

Angelina och Athena är mina sessor
  • Plutteli

Vänster över höger, däremot varierar jag hur jag "knäpper" armarna... Vad jag kommit fram till har jag ingen dominerande hjärnhalva :)

• lövet2
    lövet2 skrev 2009-10-06 12:03:56 följande:
    Har kollat på de två ungar som var hemma, och de har också vänster över höger.
    Har kollat två ungar till, och de har vänster över höger. Hittills fem i familjen som har likadant alltså ...
    You know I wanted the same thing ...
  • Andrundrun

Kärringen dansar motsols. Det ser ju vem som helst! Kan verkligen inte se att hon dansar medsols?!
    Men jag vet att min vänstra hjärnhalva jobbar mer än högra.

• konkelbär
    Hedebris skrev 2009-10-06 20:00:06 följande:
    jag kan verkligen inte få det till motsols- vill någon som ser det så förklara`?
    Egentligen snurrar hon inte alls, utan det är väl så att bilden av henne bara vrids spegelvänt fram och tillbaka?
  • Agamemnon
    Krodan skrev 2009-10-07 07:29:14 följande:
    Jag har höger tumme över vänster (min partner har tvärtom) och hjärndanserskan dansade föörst medsols och sen när jag inte tittade direkt på den bytte den håll till motsols.   Min teori är att man funkar bäst med nån som har tvärtom från en själv?
    Jag såg tvärtom. När jag först tittade dansade hon motsols men när jag hade läst lite på sidan och tittade igen dansade hon medsols och det gör hon fortfarande.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • norpan 1

Kärringen byter ju ben och håll efter ett tag, fusksida!!!

• Dr Mupp

Höger tumme överst
    Höger arm överst
    Dansaren går ju att styra så man kan välja om hon ska dansa mot- eller medsols.

Svar på tråden Hur knäpper du händerna?