• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

saturnina skrev 2009-10-15 11:37:13 följande:
    Det var kul när hon skulle vara med på en matfotografering i jobbet. Slank in på toaletten då och då. Sen fick hon med sig massa räkor hem. Kom hem - in på toaletten - sen romantisk räkmiddag med maken.
    oj..!!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-10-15 11:38:28 följande:
    Förra hösten var det i början på november. Tror jag var där den 9nde...
    Tack!! äntligen en som vet lite datum
    iaf så man har liiite att rätta sig efter OM det blir salg.. *hoppas*
    men då har de över helg med va? OM ? brukar de ha det? va bara i våras, o har inte varit innan...
    börjar ju jobba 2 nov =(( så inget ledigt o ta där inte!!! skulle lixom inte funka efter 1 vecka
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Smultronhjärta skrev 2009-10-15 11:43:15 följande:
    Skam den som ger sig och tur att jag inte är "telefonrädd" - jag har nog ringt närmare 35 stycken butiker i södra Sverige(och lite Hälsingland) nu Max blev ju helt såld på kompisens FP grej www.fisher-price.com/fp.aspx?st=2341&e=detail... Han kanske är lite för stor men jag har ju Lova på tur
    den va ju supercool!!!
    sån skulle mina barn älska!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-10-15 11:47:07 följande:
    Det var onsdag till söndag då tror jag. Finns ju inga garantier för att det är så nu OM det nu blir nåt alls...
    nä.. vet.. =((
    men man FÅR hoppas
    om de enbart skulle bli veckodagar OM det blir nån.. ja då får jag helt enkelt hoppas på nån vänlig själ som vill handla åt mig.. för då kan jag inte åka själv..
    *får man sjukskriva sig en vecka efter man börjat jobba? *
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Smultronhjärta skrev 2009-10-15 11:48:12 följande:
    Förra året var den 5-9 november Året innan 8-9 december
    jättebra o veta lite!!
    *o spara sista slantarna!!! OM ifall att*
    du har inte hört nåt mer än om salg? {#lang_emotions_innocent}
    hörde pratas omn att det ev inte skulle bli då de gick så bra i våras, så de inte hade mycket kvar?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Jes sica skrev 2009-10-15 11:49:21 följande:
    Det är ju det jag är så rädd för att inte orka vara mamma Blir jag gravid kan det ju faktiskt tom bli SÄMRE! man vet ju aldrig.
    mm..
    jag iaf, upplevde att det va bra att jag har de 2 sista så tätt.. blev gravid när han va 11 mån..
    mellan 1 o 2 är det 5 år.. o då mådde jag nästan som med första..
    första va värst..  total katastrof.. njuta av o va gravid? knappast..

o när 2:an va på g. så.. stackars dotter här hemma..
    hon fick inte va vid mig mycket.. jag mådde sååå illa o bara låg i sängen med hink framför o toadörren öppen..
    kunde inte ens läsa för henne, eller se henne måla i sängen..minsta rörelse va katastrof, o jag hängde över hinken eller toan igen =((
    o inte laga den mat jag brukade..
    TUR hon hade dagis!!! faktiskt.. för hennes skull.. leka av sig, o riktig mat, ist för sånt som gick snabbt o inte va stekt.. *tålde inte lukt av stekt mat!*
    så sambon fick ha henne nästan hela tiden de första månaderna när jag va sängliggandes.. blev bättre ju längre jag gick, men inte bra..
    som sagt.. de sista 2 mån spydde jag inte, utan bara illamående, men då klarade jag iaf av o pussla, måla eller läsa för henne
    o tom handla lite.. de dagar som va bra.. =))

*helt totalt ot!! sorry*

jaja.. =)) nu e jag klar, o jag stog ut.. =))
    blir dock lite avis på när folk pratar bebis ograv..
    o på såna som bara e gravida..
    min kompis va här igår.. hon har en på 11 mån o e gravid i v 18..
    hon har typ fått plus på stickan, sen känner hon inget ?????
    1 gång mådde hon liite illa i början.. sen bara blir hon tjock typ.. =))
    det e fusk!! =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    melizza skrev 2009-10-15 11:54:21 följande:
    usch för att vara så dålig på graviditeten jag som tyckte att min senaste graviditet var den värsta....jag mådde illa och kräktes i 3-4 första månmaderna och var fruktansvärt trött så att jag knappt kom upp ur sängen...mina andra 2 barn fick lida en del utav det....jag var dessutom på fruktansvärt humör, speciellt på morgonen....men som tur var så släppte det och jag blev lite mer normal efter ca 3-4 månader och kunde umgås lite mer med barnen men fyyyy vad dåligt samvete jag hade över att jag var så kass vihar sagt att vi inte ska ha fler men jag blir himla sugen på en till nu iaf och speciellt när det är så många i denna tråd som får småttingar
    ja, de e inte kul..
    men värt det i slutändan..
    så glad att sista va "normal" för mig..
    kändes som normal iaf.. spydde inte alls så mycket ju.. o kunde hantera illamåendet (genom ständigt tuggandes/ätandes/drickandes av nåt)

men.. ja.. man har inte bra samvete mot barnen!!! fyy..
    nä.. stopp här nu som jag sa.. =))
    dom behöver mig som mamma mer än att jag behöver utsätta alla här för detta en gång till..
    men bebissugen blir man-- när alla pratar bebis.. o när man ser minibebisar i tråden
    sååå söta ju
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    saturnina skrev 2009-10-15 12:01:10 följande:
    Nä, man får ju så dåligt samvete för de andra. Även om man försöker räcka till så är sömnlöshet det allra värsta för tålamodet tyvärr.
    jo.. tyvärr.. =((
    ständig trötthet o ständig hunger är INTE en bra kombo med humöret på en gravid uttråkad less mamma..
    *nu kommer minsta o säger mm, mm... o plutar med läpparna o ska ha puss {#lang_emotions_heart} o klappa på kinderna*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

nä.. hoppa in i dusch nu! sen hämta på dagis halv..
    så.. hej så länge !

* 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15