• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Greksmurfen skrev 2009-10-10 18:29:56 följande:
    kan tillägga att de hade 70% på allt i butiken då det var konkurs utförsäljning... nästa gång blir det nog 90 % =P.... men då e det lite mer utplockat hehe
    ska jag behöva messa dig o fråga ?
    jag vill med hoppa billigt billigt..!!!
    o såå långt e det inte till dig
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-10 18:48:05 följande:
    va skoj att du hittade fynd med...ja gisses vilket kap det var på jackorna =D...... en bugaboo bee kostar 5800kr =O....men som sagt de hade inte höjt sina buggor än så de utgick från 4800 å så då 70%på det =)....perfekt.. haha lilla maia förälskade sig i vagen å ville ta med den hem hon tyckte det va maias vagn den gula :)...(hon har oragane suflett å denna hade då gul)
    men 70 e med helt ok priser!!!!
    jag messar ist.. ska lägga barn nu med mellan, så inte tid o sitta här på en stund..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-10-10 18:49:08 följande:
    Nä det är ju inte alltid de har samma smak som mamman, nä. JAg hade en jeansrunda i augusti. När skolan skulle börja var alla barnens jeans för små. Dyrt! Tur att lindex, kappahl och HM har ok jeans för ett bra pris.
    min e ju så smal med, så inte alls lätt o hitta jeans..
    såna som e reglerbara måste hon ha här..
    ja, jag köper jeans där åt barnen =) tycker de e helt ok priser på saker som slits så mycket.. =)
    o faktiskt i ullared har de ok jeans åt stora.. o smala i modellen =) o bra priser.. 89 o uppåt.. nåt litet tryck brukar de va på dom iaf.. =)
    o våra har hållt i 1 år (urväxta, annars bra skick än!)
    men annars köper jag nästan alla jeans åt henne på lindex o kappahl.. de har jättefina o reglerbara oftast =)
    hm sitter tyvärr inte så bra på henne nu, men när hon va mindre satt de bra..

tips på några fina ?? har bara köpt 2 på lindex i år än faktiskt... de har passat, till nu.. bara pang.. *suck* jaja.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    CamillaJ skrev 2009-10-10 18:42:40 följande:
    Nu får ni hjälpa mej... jag är så sjukt sugen på att shoppa... och är sugen på att fynda!!!! Tell me a good site... känns som jag varit inne på alla. Helst babykläder .. ;)
    pling i inbox om några sek.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-10-10 19:01:57 följande:
    Jeans har jag nästan gett upp till Nora, det finns inga som sitter uppe. Och är det ställbar resår så får man dra åt den jättmycket, sen sitter tyget som en påse runt rumpan
    en sån hade jag med.. liite har hon lagt på sig nu, men fortfarande smal.. =)
    har du provat från gekås?
    de är väldigt smala i modell, så sitter uppe =))
    o trillar de med ner, ja då har du en mycket mer smalfis än min!! *o hon e ganska så smal, säger typ alla!!, iofs låång med..*

hon e nyss fyllda 8, o får köpa 146-152 på tröjor åt henne nu?????
    o jeans 140.. ???
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-10 19:03:25 följande:
    Olivers Mamma skrev 2009-10-10 18:58:23 följande: nopp nu vatt de slut..folk va ju som vildar hahaha...som sagt värre än salg nästan hahhahaha
    bilstolar då??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-10-10 19:06:16 följande:
    HUr gammal är hon? och hur lång? Jag köper lindex slim fit till Nikita och Michaela som är smalisar. HMs smala modell, skin, tror jag den heter passar också de.
    fyllde 8 i juni.. är hmm.. ja.. sist vi mätte i juni a hon 135, men växt!! jeansen passade då nämligen
    slimfit har jag med köpt =)
    hm får jag spana på !!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-10-10 19:11:24 följande:
    Hon var faktiskt med på gekås för ett par veckor sedan, men hittade inte ett enda par jeans som satt uppe. Ja, hon är riktigt smal och har alltid varit det. Hon är fnu ca 132 cm lång och väger 21 kg. Hon behöver 134 på längden, men det funkar som sagt inte på bredden
    oj.. ja nog e hon smal alltid =)

felicia vägde nog 25 när hon va 135 tror jag de va.. 
    så något mer kg jämfört med längd..
    men ändå ganska lika tror jag..
    jaja.. gekås vet man ju iofs inte vad de har nu jämfört med förra året heller..
    har inte köpt några där i år.. o förra året köpte jag 4 vid samma tid, då vi hittade ett par som passade.. =)

greksmurfen:
    vad finns kvar då?? typiskt att bilstolar skulle ta slut.. i alla former??
    även steg 3 om man säger? framåtvänd kudde med sidostöd typ?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-10 19:33:13 följande:
    ¨ jopp alla tog slut haha .....höll i 2 babyskydd.. men hade ju ingen användning av dem så de gick till andra.... hmm ja vad fanns kvar.. en del vagnar fanns kvar quinny, emmaljunga bla ... lite möbler, leksaker,, hygienartiklar som potta etc... hakklappar nappflaskor , nappar, en hel del kläder, tyblöjor, uppblåsbara skaer för baby h a i bad....hmmm flera dopklänningar =), barnsäkerhet... ja en hel del kvar, skötbord med å lite möbler för de små med små bord å stolar=). tro det fanns lite matstolar kvar å så med... å sen fanns det bäddartiklar med
    stol o bord köpte jag till båda små för 1 mån sen =)
    hmm.. så en del intressant kvar då..
    måste säga till så fort du vet när de ska ha nån mer dag =) OM de har det..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-10-10 19:46:03 följande:
    tro inte det ha r de... det är konkursförvaltaren som bestämmer när de ska ha öppet eftersom denna måste vara närvarande... men ngn gång nästa vekca hörde jag att de skulle ha öppet...h an så till nga som smet in att ni får titta in nästa vecka.. men vet inte när... det kommer väll ut i smp.... en annan brukar ju åka upp å titta=).. men som sagt tror det blir 90% nästa gång .. brukar vella vara så vid konkursförsäljninar va??
    messa mig så fort du får veta!!! när de kommer ha öppet..! pris e ok redan nu!! om de sänker så ännu bättre
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15