• Morty

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tjollabolla skrev 2009-11-04 13:24:36 följande:
    Åhh idag har Milo varit utan blöja på dagis för första gången och det hade gått jättebra! Inte en enda olycka Han var ju bara där 3½ timme, men ändå. Så skönt om han kan släppa den nu!
    Duktig kille!
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-11-04 14:10:14 följande:
    Vad skönt med en lugn en! Sån ska jag önska mig nästa gång Japp, det blir nattåg ner och sen shoppa lördag och sen hem. Jobbar helgen i övrigt så det blir en jobbig men kul helg!
    Fick ni inget formulär att fylla i om önskemål????
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-11-04 14:27:46 följande:
    Ja, jag hoppas det för jag kommer vara helt död. Det är dessutom en mässa jag ska stå på. Mycket folk, varmt och mycket sorl. Urk, gillar inte mässor
    Håller med urk för mässor.
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-11-04 14:32:00 följande:
    Haha, nej vi måste ha missat det formuläret

De är roliga att gå på men en pina att stå på Dessutom blir fredagen lång med pass 9-19 och sen hem och duscha och sen ta tåget. Hoppas att jag somnar fort och slipper mer huvudvärk nu. SÖndagens pass blir rätt ok med tid 13-19Ska du på salgen?
    Nej tyvärr ska jag inte det. Lite olika omständigheter som gjorde att jag fick skippa det denna gången. Men sånt är livet, jag överlever. Fit for fight till våren istälet. Får sitta här och dreggla över alla era inköp.
    Skulle mer än gärna bara åka över för att snacka med alla er.
  • Morty
    Incommunicado skrev 2009-11-04 14:32:42 följande:
    jag måste ha missat det med första gången.

bokmässor och barnmässor är spännande...  men aj,vad ont i fötterna du ska ha!
    OK, då är det väl kanske bara vårt bvc som ger ut sånna.

Ja, när man går på mässor för nöjesskull så är det skoj. Men att stå själv är rätt träligt.
    Åker iväg och jobbar på mässa i januari och den är från onsdag - lördag. Oooont i fötterna får man.
  • Morty

Quiet thoughts skrev 2009-11-04 20:34:01 följande:

Tack... Nu en fråga, Alvins nya overall i strl 86. Ser den för liten ut? bambinidolce.blogg.se/ Det finns ju kanske en 5 cm på ben o växa i och 3 cm på armarna. Den hänger alltså inte som en säck o han rör sej bra i den, o de finns rum för min hand i grenen där det finns kanske 7-8 cm rum mellan bak o gren.... Hur himelens stora overaller köper ni? så det korvar sej eller? .... 92 såg ju ut som världens hus då jag tittade o provade ej heller, den va ju stor faktiskt.
    *massa kramar till dig och din familj*

Alvins overall ser ut att sitta bra. Som du själv säger så är det ju varken skönt eller smidigt med en förstor overall. Kan inget annat än att hålla med om att han passar kanonfint i blått!
  • Morty
    skrutthumlan2 skrev 2009-11-07 14:28:13 följande:
    En liten fråga till er, när ni tvättar era fleece jackor med vantar, brukar ni tumla dem lite för att få tillbaka mjukheten? står på tvättrådet att man inte ska tumla, men det känns inte som om den kommer bli lika mysig då....
    Japp, tumlar den för annar blir den inte så mjuk och gosig igen.
  • Morty

Quiet thoughts skrev 2009-11-07 23:34:59 följande:

Godafton. vad händer här? Jag la just in lite bilder i bloggen. Lova ligger ju på intensiven nu, ny OP då hon fått shunten. bambinidolce.blogg.se/ ( inge blodigt )
    Ååååhh söta lilla Lova. Usch barn ska inte behöva genomgå sånt här! Måste vara jättejobbigt för er allihop. *kram*

Grattis på födelsedagen! fast jag ser nu att det är söndag så det får bli lite i efterskott. *kram*
  • Morty
    Willhellmina skrev 2009-11-08 22:13:22 följande:
    TACK! Ska slå det på näsan på henne!! Grrr.....  Hon vet allting bäst alltid även om allt inte riktigt stämmer......
    Finns även hos Mysgrodan. Hon verkar INTE ha koll ju.
  • Morty

För ett tag sedan var det någon som beställde enfärgade tröjor på någon shop. Nån som kommer ihåg vilken? Hmmm var det kankse Lillronya som besällde? Är på jakt efter en enfärgad brun tröja då dottern ska vara hund på en dansuppvisning.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15