Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-12-28 16:06:04 följande:
    åh surt att vänta så länge men den som väntar på nått gott eller bättre.. be syrran hämta dom som tack för lånet av bilen
    fast hon är 13 mil härifrån så det går inte Hon körde bara hem oss nu efter julfriandet hos mina föräldrar, sen tog hon bilen med sig hem igen. Är ju egentligen mammas bil som vi fått låna efter att vår pajade så jag känner ju inte att jag kan säga nej heller...just nu behöver hon den nog mer än jag
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2009-12-28 20:09:46 följande:
    Hej gums! Vart har du hållit hus? Inte vid datorn iaf??? Firat jul med familjen eller . Du, visst hade du en MAToverall till Max som var för stor? Stl och längd på honom? Köpte en 98 igår efter lite råd här och där, hade eg bestämt mig för 92 och nojar nu om jag ska vara pinsam och kancellera ordern eller ej . K kommer vara ca 94 cm i jan nästa år (alltså 2011) och jag velar mellan 92 och 98 som sagt...
    K kommer aldrig kunna ha 92 nästa vinter. Maia har ju vuxit ur sin 98 och hon är 98cm lång.
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2009-12-28 20:15:45 följande:
    Sånt vill jag höra! Men samtidigt så säger nån fr annat håll att de är stora i stl. Och anorkarna jag har är ju stora i stl... Åh, så svårt. Ångesten hade inte varit så stor om jag slagit till på Camilon, men nu köpte jag ju deras lyxvariant som med halva priset fortfarande kostar 900 kr ! Känns inte som om att jag får igen det i höst om det visar sig vara fel stl?
    men overallerna är ju inte alls som anorakerna och jackorna i storleken. Maia drunknade ju i strl.98 (3år) på anoraken så jag fick sälja den.
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2009-12-28 20:22:21 följande:
    Och förresten, jag är säker på att du haft en på T i 98 som du beskrev som stor i stl, dvs som en 98/104 snarare än en ren 98. Eller har jag helt drömt det? Fast de kanske också har ändrat i stl precis som Molo? Åh, vad svårt det är!
    nej alltså jämför man med t.ex Molo så är MAT som 98/104 i Molo så det var det jag menade i annonsen, tyckte den motsvarade en 98/104 i de flesta märken. Maia kan inte ha 104 i Molo heller, det är precis på gränsen.
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2009-12-28 20:34:41 följande:
    Aha! Din röst är iaf på att behålla då och du har ju koll så jag kanska bara ska släppa detta, betala och lita på att det blir bra .
    Ja jag tror det blir jättebra Säkert lite stor precis i början av vintern men 92 skulle aldrig räcka hela.
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-12-28 20:44:33 följande:
    OK. För jag ska hämta hem en till S i morgon. Hon är 1 m. Men av måtten att döma är den snäppet större än den reima jag har i 98 här hemma och det tror jag räcker i alla fall.
    nja det tror inte jag passar...men du får väl testa o se...man kan inte alltid gå efter bara måttet för modellen och tyget gör ju en hel del skillnad.'
    Men är det en gammal Molo 104 så passar den, Maia har en gammal regnbåge i 104 som passar med en del växtmån.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15