-
ja men hur stor är chansen att man får två blåögda barn? Det är så jag försöker tänkaButtelina skrev 2009-12-29 23:07:05 följande:du bär på två blå anlag och gubben på ett blått. vilket innebär att det är 50% chans att pedro får bruna ögon. (väldigt krasst räknat alltså)
Borde vara 25% va? Jag vet att man ska tänka på att avrje barn har 50% chans och inte räkna på båda två men jag vill ju ha så bra odds som möjligt
-
ja men både ronya och hennes föräldrar är ju brunögda? Alltså räcker det med att en av hennes föräldrar hade ett blått anlag som fördes vidareButtelina skrev 2009-12-29 23:14:37 följande:en person med blå ögon kan inte bära på brunt anlag alls. alla som bär på nått brunt ÄR brunögda eftersom det är dominant men som jsn säger det är mycket mer invecklat än skolvarianten... det finns ju melerade, gröna osv..alla regler har ju undantag dessutom
-
man får ett anlag från ena föräldern och ett från den andra, och ett anlag är alltid bara en färg, antingen blått eller brunt (skolvarianten då) så man kan aldrig få ett halvt.lillronya skrev 2009-12-29 23:16:25 följande:Sa jag ju inte heller... Undrade bara hur hans mormor kunde ge honom ett helt anlag. -
hihi så lätt är det aldrig, känner två blåögda som fick ett brunögt barn mot alla odds, och ingen brevis där som smugit inStormis skrev 2009-12-29 23:19:45 följande:Lätt matte då när både jag och maken är blåögda. Blåögda barn it is !
-
AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ AJ
AJ!!!!!!!!!!!!
-
Hej! Skriver från mobilen lite kort bara. Får prata mer när vi fått komma hem, vilket troligen blir om 2 dagar. Mateo kom som ni nu vet den 30, jag gick länge hemma och förnekade värkarna och bara vägrade först inse att han tänkte komma...men när vi så kom in till förlossningen kl.3 så var jag öppen 4cm så då var det bara att inse att det inte gick att knipa 2 dagar till. Kl.11.39 är han född, ingen sugklocka denna gången så jag sprack inget och mår toppen
hur förlossningen var i övrigt är väl dock inget jag kommer tala gott om...men lön för mödan fick jag ju
han mår jättebra, vi ligger på vanliga bb och så fort hans vikt vänt uppåt igen så ska vi få åka hem
en bättre bild på prinsen finns här om någon vill klistra in i bt: www.ltblekinge.se/halsaochvard/blekingesjukhuset/klinikerochmottagningar/kvinnokliniken/webbisar.4.44822472110876093828000372.html
-
Hej, nu är vi hemma
Just nu ligger två trötta barn i pappas famn och gosar 
-
Tacklillronya skrev 2010-01-03 15:09:43 följande:Åååå grattis till lillebror!
Tack för alla grattis
Hade 98 mail från facebook nu när jag gick in på hotmail, oj då
-
haha men här lär inte 56 passa än på typ 2 månader!! 50 är gigantisktStormis skrev 2010-01-03 15:12:19 följande:Åh, jag hade också velat ha båda i pappans famn . Fast just NU klagar jag inte, båda sover . Stort grattis till lilla lillebror, så skönt att ni fick komma hem så snart!Och vilken timing, våra 56'or räcker inte så länge till .
Har faktiskt knappt några kläder som passar så farmor har varit och shoppat och kommer med dom på tisdag.
På bilden i bt har han strl.38!!!! -
TackMawe123 skrev 2010-01-03 15:15:41 följande:Åh, skönt att komma hem, Grattis till söta lillebroren!!
Och vet ni vad.....jag har fått ett MATVRAK!!!!!!!!!!! Det är därför vi slapp neo och fick åka hem så snart, han suger HELA tiden, han skulle nog kunna amma 24 timmar om dygnet denna ungen! Han har ammat en gång i timmen i ca.20 minuter varje gång det senaste dygnet så brösten är sprängfyllda, och mamman övertrött
Vilken enorm skillnad, Maia vägrade ju ta bröstet eller ens ta flaska när hon föddes så henne fick de ju sätta sond på direkt! Och hon bara skrek och skrek HELA tiden och sov jättedåligt...lillebror bara äter och sover
Raka motsatserna alltså