Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Ihhh.. T avslut snart ser jag   Hoppas på lite kronor {#lang_emotions_laughing}

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    Tjollabolla skrev 2009-12-02 16:25:02 följande:
    MEN! Vad är det för Pucko!!! Vad händer om han inte gör det?
    Jordens största pucko {#lang_emotions_yell}

Ja vad som händer är.. Barnen blir inte medflyttade, det ska göras en "boutredning" på ca ett halvår var dom egentligen bor, barnbidraget och bidr.förskottet fryses från f.kassan, kan bli strul med skol byte då det har med kommun boende att göra   fan åxå!!
    THEA och Grodan skrev 2009-12-02 16:26:13 följande:
    Nämen åhhhhh   Kolla med försäkringskassan dock, för jag har varit med om en gång att T´s pappa inte kunde göra det pga att han bodde utomlands men dom sade att det gick att bara flytta ändå. Det händer ingenting om man kan bevisa att barnen alltid bott permanent hos dig och det har dom väl av vad jag förstår.
    Flytta kan vi ju göra, men kanske får köra barnen hit till skolan varje dag plus att pengar försvinner för dom... Gahhhhh.. Blir vansinnig!!
    THEA och Grodan skrev 2009-12-02 16:27:25 följande:
    Måste gå igen, illamående som f**n av sprutan fortfarande som jag tog i Söndags
    Men då   *krama*
  • RååSa BuBBlan
    Damien och Adrian skrev 2009-12-02 20:21:08 följande:
    hej i tråden, shoppar ni nåt? Jag kunde iaf motstå molobyxorna, numera är jag duktig på att avstå - nya kollektionen hjälper ju till. Har idag skrivit på köpekontraktet, här är mitt nya hus om ni är nyfikna:www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?o...det är ganska litet men alla grannar har fått bygga ut så det ska inte vara något problem, skönt! Standarden öär ok också så vi kan renovera i lugn och ro, vi vill göra så mycket. så många planer, så lite tid o pengar. Jag är sån att jag vill göra allt på en gång, har inget tålamod alls. på 3 år har jag och maken (vi träffades då) förlovat oss, gift oss i Karibien, skaffat 2 barn, båda har bytt jobb och flyttat 3 ggr. Inte konstigt vi är trötta/slitna! Nog OT - idag kom härliga nya molosar, jag har plåtat men ska lägga in senare.
    Grattis!! Ser urfint ut
  • RååSa BuBBlan
    högbergarna skrev 2009-12-02 19:50:14 följande:
    Upprepar min fråga från tidigare idag: Någon som har koll på barnklädesaffärer i Stockholm?? Alltså ganska centralt inte i förort. Ska åka dit i morgon men har dålig koll... Vet bara var POP finns lite överallt... Haven stockholm har jag varit på men det va ingen direkt höjdare!Idag kom det lite post! :) En småfolkströja i grön bakgrund med röda bilar på. Faktiskt Knuts första tröja med bilar på! Plus ett plastisocklinne till i sommer. Ett med stora körsbär på. Har tyckt det varit så fint hela tiden o nu så va det rea på det så jag passade på! Å jaa jag e en sparare!! :) Inte av pengar utan av kläder!
    babyshop.se
    matadorkids.se
    vildanglar.se

Kolla adresserna på respektive hemsida och god shoppinglycka
  • RååSa BuBBlan
    Damien och Adrian skrev 2009-12-02 20:25:10 följande:
    Tack!
    När får ni flytta in?   Härligt med hus   Vi flyttar in om 16 dagar i vårt *längtar*
  • RååSa BuBBlan
    Pepper79 skrev 2009-12-02 20:15:00 följande:
    De kommer tyvärr bli för stora, men tack ändå. Ska typ ha stl 22 tror jag
    Jag har ett par röda små 23:or du kunde fått mot porto bara, kan mäta dem innermått om du vill i morgon

Inte fula o slitna men orkar inte sälja dem
  • RååSa BuBBlan
    Pepper79 skrev 2009-12-02 20:35:03 följande:
    ja tack
    Då mäter jag dem i morrn så skrik till på mig när du ser mig

Nu e de filmtajm här

Cu sötisar..
  • RååSa BuBBlan

go morron!'

Iiiiiiiiskallt ute idag *brr* Nu kan snön ta o komma tycker jag!!

Pepper-- ser du hittat sandaler de va bra för vi hade tydligen kastat våra jag pratade om igår

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15