Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Å micron har gett upp ÅXÅ !!

Har fasiken aldrig varit med om maken till OTUR senaste tiden alltså... Va e de här???

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-12-06 21:10:06 följande:
    det är inte bara proppen då?? vad är det för en tv? är det en tjocktv? eller en platt skärm?
    Nä, det har jag kollat hundra ggr

En samsung plasma e det..  Det bara brusar om man har ljud på och allt är rött av nån anledning {#lang_emotions_cry}
  • RååSa BuBBlan
    JsN skrev 2009-12-06 21:11:20 följande:
    Rååsa Bubblan om både spis och mikro är trasiga samtidigt så skulle jag först kolla säkringarna. Sedan så är det dags att utnyttja garantier. Nya grejer går inte bara sönder.
    Säkringarna är bytta, men båda ugnarna och micron e stendöda, tvn går ju igång men inte som den ska..
    Buttelina skrev 2009-12-06 21:12:14 följande:
    allt samtidgt?? det kan inte vara så att det är överbelastat då? fast då borde ju proppen gå i och för sig..  försäkringar?
    Jo nån form av överbeslastning va det, för jag satte igång ugnen, sen smälte jag smör i micron och micron började knasa av-på-av-på-av-på samma med tv:n av-på-av-på-av-på, alla lampor på nedre plan lös jättesvagt, tvättmaskin stannade.. Jag drog ut tv:n fort som satan, sen böt jag den säkringen som va trasig..
  • RååSa BuBBlan
    lillronya skrev 2009-12-06 21:15:06 följande:
    Men jösses vilken otur ni har!
    Ja nu börjar det kännas som att det är liiiiiite för mycket på en gång här {#lang_emotions_cry}
    Buttelina skrev 2009-12-06 21:16:00 följande:
    men alltså är ungen ny så har ni ju försäkring på den... är tvn ny? försäkring?
    Ugnen är ju bara nån månad gammal, men tv:n är nog ett år eller så nu.. Försäkring har vi ju absolut, men frågan är om detta täcks av den?  Fan åxå säger jag bara!!
  • RååSa BuBBlan
    Smultronhjärta skrev 2009-12-06 21:16:39 följande:
    Njae..det var väl den fiiina med gula bilar och taxar Men jag kan minnas helgalet som vanligt Haha..väl värt att bunkra Superfint-det är ju bara en vecka kvar...Bubblan: Fy vilken otur *skickar massa tur te bubbelmamman*
    Tack sötis! Behöver en hel säck med tur just nu!!
    Buttelina skrev 2009-12-06 21:19:01 följande:
    oj hmm ja då hade jag nog kontaktat en eletriker
    Å det lär kosta skjortan å det måste fixas innan våra köpare flyttar in här.. *sucka*

Å ingen kladdkaka fick jag heller
  • RååSa BuBBlan
    Kristyr skrev 2009-12-06 21:20:26 följande:
    Bubblan> Spisen borde täckas av försäkring vad det nu heter, finns ju i ett år från det man köper sakerna.....
    Å då rök tv:n om de bara är ett år

Nä, just nu ska vi nog inte ta oss för så mycket i den här familjen, finns inte ett nåt som går rätt.. Huset lär väl brinna ner på julafton, vi lär krocka på vägen till svärisarna och alla julklapparna blir snodda i ett inbrott {#lang_emotions_undecided}
  • RååSa BuBBlan
    Everlonn skrev 2009-12-06 21:21:24 följande:
    Vägde och mätte Bus idag, ca 94 cm och 14 kilo Inte så superspinkis längre!!Det är väl rätt normalt, eller? *ingen koll*
    Låter nästan exakt som Bubblis i strlk Nån cm till på Ida bara i längd..
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-12-06 21:24:10 följande:
    usch huu men ring dit försäkringsbolag imorgon!!
    Ja jag får ringa nån i morrn absolut.. NÅT måste ju vara fel nånstans så kanske en elis måste hit först o kolla av..
  • RååSa BuBBlan
    JsN skrev 2009-12-06 21:28:20 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-06 21:16:38 följande: Kolla alla säkringar! Omdu har gamla så kolla att de är ordentligt iskruvade allihop. Är de nya prova att fluppa av och på dem. Kolla även jordfelsbrytaren.(Hela köket och alla lampor går inte på samma säkring) Fundera på om något ytterligare är inkopplad som inte brukar vara på. Är frysen på infrysning? Är torktumlaren igång? Någon mobil på laddning på ovan plats? Laddare i ngn kontakt?I vårt hus kunde man inte dammsuga om TV:n var på och brödrosten eller vattenkokaren var igång.
    Jag har skruvat i och ur alla säkringar, men det va bara en som va trasig konstigt nog, å jag fattar inte varför påverkan låg över nästan hela lägenheten?? Iofs har jag kört alla maskiner i tvättstugan hela dan idag kanske det orsakade nåt?
  • RååSa BuBBlan
    Zvartaliljan skrev 2009-12-06 21:27:29 följande:
    Det är ju jättebra Nu har hon gått om Maia 98cm o 13kg fick jag henne till Bubblan - attans vilken otur men ni har ju 2års garanti enligt lag om det är något tillverkningsfel. men när allt slutar funka sådär samtidigt så verkar det ju mer som något fel i ledningarna...för hög spänning kanske? Jag hade kontaktat en elektriker för o kolla upp det.
    Japp! får bli en elis i morrn!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15