• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Buttelina
    Tejja skrev 2009-11-16 10:23:45 följande:
    Hej!Här har jag oxå barn hemma. 2 av 3 är hemma idag. Alva har lättare feber och Neah vägrade overall eller överdragsbyxor idag så hon fick stanna hemma istället. Jag ORKAR inte tjaffsa med ungen längre. Hon bara tokskriker och blir helt förstörd om jag ska tvinga på henne kläder. Någon som har ett tips? Jag kan ju inte gärna låta henne gå i tights...Jag känner mig som en usel mamma som känner så här, men Neah har varit hemma sedan i onsdags och jag skulle gärna haft henne på dagis idag.  
    du sådär var isabel också!! Hon bråkade VARJE dag om overallen.. så en dag när det var riktigt kallt och en massa snö ute och hon inte ville ha nån overall eller jacka på sig så lät jag henne gå ut i bara leggings, tshirt, skor och mössa kan säga att det inte gick EN minut ens förrän hon BAD om overallen sen var det inga problem
  • Buttelina
    Morty skrev 2009-11-16 10:25:06 följande:
    Åååh vad mysigt. Jag, Moa och min mamma ska gå på stan nästa lördag. Lillebror ska på kalas så det passade ju perfekt. Så mysigt. Ska ta och göra något med bara Mattis sen också, fast han gillar INTE att gå på stan.
    haha vad är det med killar och stan lillebror gillar det INTE
    Tejja skrev 2009-11-16 10:25:29 följande:
    Oj, bra jobbat!! Vi har inte köpt någon än- inte ens kommit på vad någon ska få!
    jag gillar att vara ute i god tid
    Tjollabolla skrev 2009-11-16 10:28:10 följande:
    Är det ingen som har något fint flicknamn på lager?  Vi har lillasyster-namnbrist här hemma!
    MIRA är fint!! en på isabels dagis som heter det
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2009-11-16 10:29:42 följande:
    Jaaaa massor. Men jag tror inte vi har samma smak på namn Jag ärlskar gamla namn som Viola, Hilda, Hedda, Signe, Siri.
    Siri är fint! Men min bästa kompis har alltid sagt att hennes framtida tös ska heta det så det kan jag bara inte ta...
    Vi hade ju Mira och det är jättefint, men jag vte inte... Det känns liksom som att det är använt redan eftersom vi var så säkra på att Milo var en tjej och då skulle han hetat det. Jag vill ju Majken men sambon väääägrar!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Morty
    Tjollabolla skrev 2009-11-16 10:26:40 följande:
    Tänk att det börjas redan i den åldern med att inte vilja gå på stan när man är kille
    Ja, han började rätt tidigt med att protestera vilt i sittvagnen när jag skulle in i någon klädesbutik. Men leksaksbutik går ypperligt att springa runt i och testa grejjer lääänge.
  • Buttelina
    Buttelina skrev 2009-11-16 10:29:51 följande:
    du sådär var isabel också!! Hon bråkade VARJE dag om overallen.. så en dag när det var riktigt kallt och en massa snö ute och hon inte ville ha nån overall eller jacka på sig så lät jag henne gå ut i bara leggings, tshirt, skor och mössa kan säga att det inte gick EN minut ens förrän hon BAD om overallen sen var det inga problem
    detta var förra året {#lang_emotions_dreamer}
  • Jes sica
    Tjollabolla skrev 2009-11-16 10:28:10 följande:
    Är det ingen som har något fint flicknamn på lager?  Vi har lillasyster-namnbrist här hemma!
    ¨
    Får vi nån gång en tjej blir det Alicia, Lovisa eller Lilly
  • Morty
    Hej!Här har jag oxå barn hemma. 2 av 3 är hemma idag. Alva har lättare feber och Neah vägrade overall eller överdragsbyxor idag så hon fick stanna hemma istället. Jag ORKAR inte tjaffsa med ungen längre. Hon bara tokskriker och blir helt förstörd om jag ska tvinga på henne kläder. Någon som har ett tips? Jag kan ju inte gärna låta henne gå i tights...Jag känner mig som en usel mamma som känner så här, men Neah har varit hemma sedan i onsdags och jag skulle gärna haft henne på dagis idag.  
    Usch kramisar!!! Sådana duster är ingen skoj alls! Inte lätt men GE DIG INTE! Eller så får hon väl gå iväg i thights men ta med overall eller överdragsbyxor. Vi har alltid overall eller överdragsbyxor hängandes på dagis så får de åka i sina 'vanliga' plagg samt en jacka. Nu kör ju iofs vi så det är bara ut i bilen. Men hon kanske inser att det ÄR kallt.... Den där trotsen är skitjobbig!! *hejjar på Tejja-mamman*
  • Fantastiska Skatt
    Mitt tips är att faktisgt låta henne gå ut så (om du inte orkar bråken) Jag lessnade på Oliwer och började med : Nähepp, då får du gå utan kläder, det är du som fryser inte jag - Vi har inga sådana bråk längre
  • JsN

Vårt dagis har lugnt konstaterat att det händer att barn kommer i pyjamas med kläderna i en påse! Man får välja sina strider annars riskerar allt att bli en kamp. Att låta barnet välja att prova att gå ut utan ytterkläder är inte att förlora något, det är att ge barnet en möjlighet att förstå varför man ska ha overall på sig.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15