• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-11-16 13:44:17 följande:
    Det är så typiskt det där med folks åsikter om namn.När Nikita kom och folk förstod att hon verkligen skulle heta det så fick vi supermycket komentarer.Antingen var det ju efter det fruktade ryske diktatorn eller så var det efter yrkesmördaren på tv....Vi tyckte bara att namnet var fint och passade bra.
    Hmm å jag som bara tänker på den låten där dom sjunger om Nikita. Vem är nu det... Bra är den iaf!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tejja
    lillronya skrev 2009-11-16 13:44:17 följande:
    Det är så typiskt det där med folks åsikter om namn.När Nikita kom och folk förstod att hon verkligen skulle heta det så fick vi supermycket komentarer.Antingen var det ju efter det fruktade ryske diktatorn eller så var det efter yrkesmördaren på tv....Vi tyckte bara att namnet var fint och passade bra.
    Det brukar ju oftast vara så att folk biter sig lite mer i tungan när man sagt att detta är namnet vi valt. När man säger att vi funderar på dessa namn- då tycker folk att det är fritt fram att tycka som de vill.

Så vissa personer lät jag inte vara med i namndiskussionerna när vi skulle bestämma namn till Neah!
  • Tejja
    Tjollabolla skrev 2009-11-16 13:49:30 följande:
    Åh DET gillade jag! Luna... Riktigt fint! Får nog lägga fram det för sambon Fast allt jag gillar gillar ju inte han ändå Jag vill verkligen ha MAJKEN men han tvärvägrar...
    Ja, Majken är ett riktigt häftigt namn med lite attityd!

Bikke är oxå coolt tycker jag! Vet bara en som heter så. En stentuff tjej som nu hunnit bli 9 år!
  • Tjollabolla
    Tejja skrev 2009-11-16 13:47:21 följande:
    Man får nog ta folks associationer med en nypa salt när man är i namnletartagen. Det finns alltid folk som tycker än det ena än det andra och som säger; Men inte kan hon väl heta...det heter ju....!Så länge man gillar namnet själv så kommer det ju att bli bra. (Ja, med vissa restriktioner kanske- jag menar Hitler är väl kanske inte det bästa namnet även om man skule gilla namnet...)
    PÅ tal om Hitler så var det nån i nån tråd som på allvar gav Adolf som namnförslag... Huu!
  • Tjollabolla
    Tejja skrev 2009-11-16 13:55:29 följande:
    Ja, Majken är ett riktigt häftigt namn med lite attityd! Bikke är oxå coolt tycker jag! Vet bara en som heter så. En stentuff tjej som nu hunnit bli 9 år!
    Eller hur! Tycker min sambo borde inse det oxå...!
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-11-16 13:58:59 följande:
    Eller hur! Tycker min sambo borde inse det oxå...!
    majken är i samma stil som tjorven tycker jag lite saltkråkan varning
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-11-16 14:00:05 följande:
    majken är i samma stil som tjorven tycker jag lite saltkråkan varning
    Tjorven kanske hon ska heta då
  • Mawe123
    Tjollabolla skrev 2009-11-16 13:49:30 följande:
    Åh DET gillade jag! Luna... Riktigt fint! Får nog lägga fram det för sambon Fast allt jag gillar gillar ju inte han ändå Jag vill verkligen ha MAJKEN men han tvärvägrar...
    Åh Majken är superfint, det och Tove är mina favorit flicknamn, men jag får visst bara pojkar..

Maken skulle dock aldrig kunna tänka sig Majken, i hans öron är det tydligen riktigt fult - och alltså otänkbart.
    William 000213, Lowe 070712
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-11-16 13:53:36 följande:
    Hmm å jag som bara tänker på den låten där dom sjunger om Nikita. Vem är nu det... Bra är den iaf!
    Elton John är det och jag kände inte ens till den när vi fick Nikita.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Tejja skrev 2009-11-16 13:53:46 följande:
    Det brukar ju oftast vara så att folk biter sig lite mer i tungan när man sagt att detta är namnet vi valt. När man säger att vi funderar på dessa namn- då tycker folk att det är fritt fram att tycka som de vill. Så vissa personer lät jag inte vara med i namndiskussionerna när vi skulle bestämma namn till Neah!
    Nä man får ju bara bestämma sej. Men lite jobbigt är det allt när man vet att folk inte gillar namnet man valt.

Våra favvonamn till Emilio var Goliat och Mateo. De blev nerröstade båda två. Buster har vi haft som föslag under alla graviditeterna och det har blivit lika utbuat varje gång.
    Det var såååå nära att Emilio blev en Goliat. Men sen vägde det mer över att döpa honom efter barnens storasyster som dog som nyfödd.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15