Buttelina skrev 2009-11-16 11:17:28 följande:
missade att du skrev att du gjorde så igår hitta inte det ..ibland orkar man inte... jag gick ut, låste dörren, så det inte var nån möjlighet att gå in igen, gick sen ut med overallen och en halvnaken isabel.. hon gav sig från den dagen
Kanske skrev jag det jag aldrig! Jag kanske bara tänkte det !

JsN skrev 2009-11-16 11:16:16 följande:
Tejja, jag tror jag förstår, men vem är det som du tror ska ha åsikter om hur du gör? Varför tror du att någon (och vem?) skulle tycka att du var en dålig förälder för att du gör som du tror är bäst/enklast?
JsN skrev 2009-11-16 11:22:58 följande:
FAst när luther sitter på axeln så är det ju oftast för att man tror att andra tycker att man borde.
seadwarf skrev 2009-11-16 11:19:54 följande:
Jag gissar att hon själv inte riktigt vet vad som känns bäst o inte.. så kan jag känna ibland också... att jag ibland tror på en linje om att låta saker vara på barnens villkor och vara mjuk och följa de.. sen andra gånger kan jag tycka att jag borde vara mer rak och bestämd och visa att det faktiskt är jag som bestämmer... ofta blir det väl nåt slags mellanting ;p...
Gu så kloka ni är!
Denna gång handlar nog om både och. Oftast är det nog jag själv som "är de andra". Jag vill helt enkelt göra RÄTT.
Åh vad jag skriver och raderar och skriver och raderar- så svårt att sätta på print vad jag tänker, tycker och menar!