• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Harley
    Tejja skrev 2009-11-16 11:12:31 följande:
    Men, ska ni gå in sedan, eller är de ute? För Neah har alltid utelämning. Jag har även en inre fight. Samtidigt som jag vill se barnen och inte köra över dem- så sitter en annan röst på axeln och påstår att jag "tramsar med barnen" och att det bara är att säga auktoritärt; Så här gör vi- PUNKT! Det blir lite jobbigt och svårtolkat för både mig och barnen att inte ara övertygad i sitt tillvägagångssätt...FÖrstår ni hur jag menar? (Snälla säg jag- et är så skönt att vara förstådd! )
    Vi lämnar inne så det är ju lite skillnad förståss. Usch vad det är jobbigt med dessa strider. Vissa gånger måste man "köra över" dem, för trots allt är det ju du som vet deras bästa och det är du som bestämmer. Förstår verkligen din vånda. Hoppas det går lättare nästa gång.
    Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • JsN

FAst när luther sitter på axeln så är det ju oftast för att man tror att andra tycker att man borde.

• Tejja

Buttelina skrev 2009-11-16 11:17:28 följande:
    missade att du skrev att du gjorde så igår hitta inte det ..ibland orkar man inte... jag gick ut, låste dörren, så det inte var nån möjlighet att gå in igen, gick sen ut med overallen och en halvnaken isabel.. hon gav sig från den dagen
    Kanske skrev jag det jag aldrig! Jag kanske bara tänkte det !
    JsN skrev 2009-11-16 11:16:16 följande:
    Tejja, jag tror jag förstår, men vem är det som du tror ska ha åsikter om hur du gör? Varför tror du att någon (och vem?) skulle tycka att du var en dålig förälder för att du gör som du tror är bäst/enklast?
    JsN skrev 2009-11-16 11:22:58 följande:
    FAst när luther sitter på axeln så är det ju oftast för att man tror att andra tycker att man borde.
    seadwarf skrev 2009-11-16 11:19:54 följande:
    Jag gissar att hon själv inte riktigt vet vad som känns bäst o inte.. så kan jag känna ibland också... att jag ibland tror på en linje om att låta saker vara på barnens villkor och vara mjuk och följa de.. sen andra gånger kan jag tycka att jag borde vara mer rak och bestämd och visa att det faktiskt är jag som bestämmer... ofta blir det väl nåt slags mellanting ;p...
    Gu så kloka ni är!
    Denna gång handlar nog om både och. Oftast är det nog jag själv som "är de andra". Jag vill helt enkelt göra RÄTT.

Åh vad jag skriver och raderar och skriver och raderar- så svårt att sätta på print vad jag tänker, tycker och menar!
  • Tejja

För att bli lite mer topic igen-

Tips på bra baströjor- gärna lite längre som funkar till alla mololeggings jag köpt?
    Neah ska nämligan BARA ha leggings och tröja. Och alla kläder jag har här hemma är ju så mönstrade- förutom en del klänningar- men de vägrar hon ju ha på sig!

• Buttelina
    Tejja skrev 2009-11-16 11:35:42 följande:
    Gu så kloka ni är! Denna gång handlar nog om både och. Oftast är det nog jag själv som "är de andra". Jag vill helt enkelt göra RÄTT. Åh vad jag skriver och raderar och skriver och raderar- så svårt att sätta på print vad jag tänker, tycker och menar!
    haha ok
  • ängeln83

Morning girls.

Nu har vi masat oss ur sängen, jag, Meja och Liam har legat och gosat där sen klockan 9, myyyysigt

Slängde in lite bilder i BT på mina sötfisar.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2009-11-16 11:41:04 följande:
    Morning girls.Nu har vi masat oss ur sängen, jag, Meja och Liam har legat och gosat där sen klockan 9, myyyysigt Slängde in lite bilder i BT på mina sötfisar.
    så himla söta passade den rosa dressen nu? jag köpte den för att den var så himla liten tyckte jag enkel och fin
  • Tejja
    ängeln83 skrev 2009-11-16 11:41:04 följande:
    Morning girls.Nu har vi masat oss ur sängen, jag, Meja och Liam har legat och gosat där sen klockan 9, myyyysigt Slängde in lite bilder i BT på mina sötfisar.
    Sööööta sötfisar! *Bebismyyyys*
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2009-11-16 11:43:29 följande:
    så himla söta passade den rosa dressen nu? jag köpte den för att den var så himla liten tyckte jag enkel och fin
    Jaa den passar alldeles perfekt, den är verkligen super fin
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • JsN
    Tejja skrev 2009-11-16 11:35:42 följande:
    Jag vill helt enkelt göra RÄTT.
    Vems rätt? Alltså jag tror att man ska fundera över vad som känns rätt i sin egen familj och försöka plocka bort alla tankar på vad andra tycker. (Om du verkligen hade kännt själv att du daltade med barnen så hade du inte gjort som du gör) De flesta ungar blir rätt vettiga i slutändan och jag tror att man ska försöka göra mer som man själv tror och mindre som man tror att man borde.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15