Buttelina skrev 2009-11-16 23:16:25 följande:
har han svinisen?? har han haft det jobbigt? vilka symtom??
yes box, han har haft det jätte jobbigt, eller snarare jag med vaknätter, har fått åka in och ut akut minst tre gånger och fått inhalera honom eftersom han har krupp.
symptomen var super skum feber som han visserligen har kvar men inte lika hög. den åkte upp och ned av sig själv dagarna i ända varannan timme åkte den upp i som högst 40 grader och som lägst 38 när den stog som högst blev han jätte svag och nästan ramlade ihop där han stog och när den var som lägst sprang han runt som ett svin (hehehe) han har torr hosta som nästan kväver honom, kräktes en gång, ont i kroppen, öron/ögoninflamation, nästäppa och svullna luftvägar så han ibland inte fick luft. det kom helt plötsligt, han hade varit på dagis och lekt till 14 och när vi kom hem lekte han en stund och sen märkte jag helt plötsligt hur han låg på golvet och liksom stirrade upp i taket, tog tempen eftersom han kokade och han hade helt plötsligt fått 40 graders feber
enligt mamma som jobbar på akut mottagningen i huddinge sjukhus så behöver man inte ha alla symptom för att ha svininfluensan plus att alla blir inte lika sjuka...
jag fick oxå svininfluensan men jag fick bara fruktansvärd migrän och hosta men inget annat