• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Mawe123
    SmillaMilla skrev 2009-11-17 07:06:51 följande:
    God morgon!Jag har försovit mig!!!! Trodde inte att det var möjligt med tre små barn i huset. anton skulle få åka med grannen till dagis 7.45. Så jag satte inte klockan. 7.45 ringde som sagt grannen på och vi låg o sov Snabbt som tusan fick jag uppp Anton. Skall nu ge de andra barnen frukost och sedan lämna i park o på dagis. Sedan blir det tapetletar dag.
    Måste få fråga av ren nyfikenhet, får ni lämna på dagis utan att vara på arbete?

Här har de börjat med nya regler nu så vi får inte ens åka till tandläkaren eller läkarbesök utan att hämta barnen på dagis och ta med dem {#lang_emotions_yell}
    William 000213, Lowe 070712
  • Buttelina
    GROD PRINSARNA skrev 2009-11-16 23:36:58 följande:
    du kanske skulle åkt in med han! doktorn sa hela tiden till mig att får han det här symptomen så tveka inte med att åka in med honom... barn med svininfluensan och över 38 graders feber är inte att leka med sa han oxå hela tiden... väldigt viktigt oxå att dom kissat minst en gång var 6:te timme och att dom dricker bra för barn med hög feber blir jätte snabbt uttorkade och det är jätte farligt, då måste dom lägga in barnen på sjukhuset..
    fast konstigt nog var hans allmäntillstånd rätt så bra! dessutom vill dom inte ta emot alla som kommer om det inte är riktigt illa tyvärr...
  • Busbellan
    Mawe123 skrev 2009-11-17 08:02:36 följande:
    Måste få fråga av ren nyfikenhet, får ni lämna på dagis utan att vara på arbete?Här har de börjat med nya regler nu så vi får inte ens åka till tandläkaren eller läkarbesök utan att hämta barnen på dagis och ta med dem
    Så är reglerna egentligen här också, men jag frågar bara personalen på mina barns avd. om det är okej och det är aldrig några problem att få ämna ändå
    Mamma till Nora, August och Ella
  • SmillaMilla
    Måste få fråga av ren nyfikenhet, får ni lämna på dagis utan att vara på arbete? Här har de börjat med nya regler nu så vi får inte ens åka till tandläkaren eller läkarbesök utan att hämta barnen på dagis och ta med dem
    Men jag har 50% plats, är ju hemma med småbarn. Egentligen har anton plats på dagis mellan 9 och 14 men i dag skulle de iväg till "lek och lär". Så ja han får vara där när inte jag är på jobbet

Han går i förskolan (som är på dagis).
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-17 07:25:47 följande:
    God morgon!! Ja, ibland sover de längre än man tror Här är bara Nora uppe än, de andra två sover och Ella har inten ens varit vaken för den obligatoriska vällingflaskan i natt. Ska ni tapetsera? Vad är det för rum som ska göras i ordning?
    God morgon!

Ja de sov lääänge

Ja vi skall tapetssera Sveas rum i fin råsa tapet med vita stjärnor.

Vad fint noras blev!!! Så himla fin fond det där.
  • Tejja
    SmillaMilla skrev 2009-11-17 07:06:51 följande:
    God morgon! Jag har försovit mig!!!! Trodde inte att det var möjligt med tre små barn i huset. anton skulle få åka med grannen till dagis 7.45. Så jag satte inte klockan. 7.45 ringde som sagt grannen på och vi låg o sov Snabbt som tusan fick jag uppp Anton. Skall nu ge de andra barnen frukost och sedan lämna i park o på dagis. Sedan blir det tapetletar dag.
    Men hur kan du ha skrivit inlägget 7.06 om du sov till 7.45? {#lang_emotions_undecided}
    Gick du upp i sömnen och skrev inlägget och siade in i framtiden?
  • SmillaMilla
    Tejja skrev 2009-11-17 09:37:35 följande:
    Vi bor på Åland o har annan tidszon. Trött är jag, men inte så trött.
  • Tejja
    Måste få fråga av ren nyfikenhet, får ni lämna på dagis utan att vara på arbete? Här har de börjat med nya regler nu så vi får inte ens åka till tandläkaren eller läkarbesök utan att hämta barnen på dagis och ta med dem
    Det verkar ärligt talat att dra det aaaaningens långt och dessutom att nervärdera förskolan till att endast vara en förvaringsplats och ingen plats för lärande och utveckling överhuvudtaget. 
    Inte speciellt smart drag av de som bestämt de nya reglerna tycker jag. Jag har för mig att det debatterats om att öka statusen för anställda inom förskoleverksamheten och detta lär ju inte göra att man ser på verksamheten med stolta ögon.
    Tycker jag!
  • Tejja
    SmillaMilla skrev 2009-11-17 09:40:37 följande:
    Vi bor på Åland o har annan tidszon. Trött är jag, men inte så trött.
    Aha...Förklarar saken!
  • Buttelina
    Tejja skrev 2009-11-17 09:37:35 följande:
    Men hur kan du ha skrivit inlägget 7.06 om du sov till 7.45?  Gick du upp i sömnen och skrev inlägget och siade in i framtiden?
    hehe dom är en timme före oss på åland
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15