Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-12-08 13:15:39 följande:
    Ja jag velade fram en 104 jag åxå   Hon har ju 98 precis nu och dessutom redan klänningen i den storleken så 104 tröjan får ta över efter
    Låter som en bra idé.
    Här är det Nikita som får den tröjan. Anjelin har så det räcker och blir över.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-08 13:20:28 följande:
    Bubblis har åxå så de räcker iofs Men ska köra en mega T runda i Februari!!Fick hem Hummeljackan till bella just, den ser ut att bli perfa!! Långa bra ärmar på den!!
    JAg måste också få iväg en massa i februari. Börjar bli fullt här.

JA jag tyckte också att den såg rymlig och bra ut. Beställde den till Alicia för ett tag sen.
    Ska bli spännande att se hur den grå luvtröjan är i stl.

Fick sååå fin post idag! Lila och turkosa miniappletröjor.
  • lillronya
    solouniko skrev 2009-12-08 14:00:04 följande:
    Kääär i Hummel overallen Hej förresten!
    De är så fina!!

Hej hej!
  • lillronya

Hej i tråden!! HAr jag missat nåt kul erbjudande?

• lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-09 09:05:02 följande:
    Idag blir det lattjo!! Idiot F_N skriver ju inte på barnens flyttpapper, han verar krypa tillbaka under samma sten han kröp fram ifrån för ett år sedan.. Så nu blir det skattemyndigheten per telefon! Måste ju få in papprena idag man måste ju vara folkbokförd där man bor liksom..Behöver jag säga att jag verkligen AVSKYR den karln!!*SUCKA*
    Att han inte bara ger sej.... Lönar ju inte sej att bråkas sådär.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-09 09:09:09 följande:
    det är liksom det som håller honom levande.. Att få jävlas med mig.. Han stormtrivs just nu och bara myser över att ha "makten" över mig.. Nu hoppas jag bara utredningen går fort så inte försäkringskassan fryser alla pengar.. Två barnbidrag och bidragsförskotten ryker ju Å det är ju barnen som blir lidande..
    Håller tummarna för att det går snabbt och bra!
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2009-12-09 10:11:35 följande:
    GodmorgonIdag tog vi sovmorgon, mysigt, så skönt att slippa ställa klockan och köra Liam till dagis, känns bra att vi återigen ssgt upp hans dagisplats.Idag hoppas jag på paket från Babyshop och BoR, o i eftermiddag blir det en massa shopping till mej själv
    Mysigt med sovmorgon!

Åååå vad kul med shopping till dej själv! Det borde man göra oftare.
  • lillronya
    Damien och Adrian skrev 2009-12-09 10:12:09 följande:
    God morgon tjejer, shoppas något? Jag la in lite bilder i BT nyss, "mys"kort med Damien och molomannekängen Adrian.
    Fina bilder!!
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-09 10:26:07 följande:
    Tack! Det va 16 minuters kö så det fick vänta.. Det sa både skattemyndigheten och försäkringskassan.. Skattemyndigheten måste meddela f.kassan att det inte gick att genomföra flyttningen av barnen pga avsaknad av underskrift av två vårdnadshavare. Varpå F.kassan inte kan betala ut pengarna till mig då barnen fortfarande är skrivna på tidigare adressen där jag inte bor och dom bidragen får man bara om man sammanbor med barnen, så ja tyvärr.. Dom fryser barnbidrag och bidragsförskott, å man får dem inte retroaktivt heller..
    Vilka knäppa regler! Det kan ju inte vara ovanligt att det strular så här?
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-12-09 10:27:08 följande:
    God morgon!Här shoppas inget idag..eller ja ännu iaf Har räknat ut att jag väntar på sisådär 13 paket-för många för att jag ska kunna ha koll iaf Massor med fina bilder på dina pojkar! Du har så många gamla fina print från Molo
    Wow 13 paket låter som julafton!!
    Jag väntar på 1 bara.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-12-09 10:33:44 följande:
    Nej från nästa år, blir det gratis från och med det året dom blir 3. Det gäller i hela landet. Så från juni kan man sätta dom på allmän förskola så är det gratis sen! Annars hade vi sagt upp om dom inte ändrat det. Ja jag förstår det! Det hade vatt skillnad om pappan hade kunnat lämna på väg till jobbet eller nåt så man bara hade behövt hämta sen, men det funkar ju aldrig hos oss.
    När börjar den regeln gälla?
    Tycker det låter helt knas att man ska göra det gratis för ännu fler barn när förskolorna redan svämmar över....
    Ja, ja, vi stannar hemma iaf.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15