Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-12-09 10:34:35 följande:
    Åh julafton-guuud vad jag längtar Måste nog göra något juligt idag, koka knäck kanske13 paket är ju några men 5 av dem är faktiskt Schenkerpaket så det är bara 8 som ska ner i brevlådan
    Ja myyyysigt med julafton.
    Men Ronnie jobbar julafton i år IGEN.

Har suttit och planerat julklappsinköp i morse. Det är halva nöjet tycker jag.

Vi ska på luciafirande idag. Nikitas klass ska lussa.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-12-09 10:36:24 följande:
    Ja helt sjukt egentligen.. Borde finnas NÅT mellanrum mellan svart och vitt tycker man.. men icke Här frös dom pengarna direkt, trots att vi bara flyttade över bron sist.. Vi fick vara utan en månad och har aldrig fått dem retroaktivt.. Jag skickar in blanketten idag så får vi se vad som händer, men det är många tusen som försvinner för oss i vår.. Tråkigt för tjejerna som behöver massa nytt..
    Ja det borde finnas nåt alternativ...
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-12-09 10:41:39 följande:
    Åh tråkigt det där med jobb ju Stoffe måste skaka rör även på juldagen så det blir inte mkt starkglögg för hans del heller..Lusse är ju också myyys- tror jag måste snoka reda på när stans luciatåg i kyrkan är. Det är nog enda gången på året som jag är i kyrkan
    På juldagen firar vi jul här med Ronnies familj. Kalkonmiddag. *mums*
    Julafton firar jag och barnen hos mina föräldrar.

Åå lucia i kyrkan är fint och stämningsfullt! Undrar om det är nåt sånt här? Måste jag kolla upp.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-12-09 10:46:04 följande:
    Jag är överlycklig för att dom ändrat! Jag hade sagt upp platsen annars, men då finns ju risken att han inte får plats här i byn sen och denna förskolan är underbar... Så är det 1 mil till nästa. Den börjar väl gälla från juni 2010.
    Då förstår jag att ni håller er kvar.
  • lillronya
    Jes sica skrev 2009-12-09 10:47:01 följande:
    Fy f*n vad livet är orättvist!!!! Fick missfall igår!!!
    Men näää. Kramar
  • lillronya
    Milliz skrev 2009-12-09 11:07:01 följande:
    Ja det låter då verkligen knas, fast det är väl iofs bra för de barn som behöver platser.. Mina barn är också hemma än så länge, eg skulle de börja på dagis i mars men vi pusslar så nu är det sagt att jag ska börja jobba i sep. Eller jobbar gör jag ju redan fast bara helger och kvällar än så länge. Det kändes så fel att lämna Ella på dagis redan. Helst vill jag ju vara hemma tills hon är tre men det går nog inte, men hon är ju nästan 2 år i sep så det känns mer ok.. Oj, det blev ot det där, men jag har sån dagisångest.. Jag vill verkligen inte lämna ifrån mig de små liven..
    Funkar det inte att ni fortsätter pussla då? Och ta ut vårdnadsbidrag om det finns i er kommun?
    Vi har inte lämnat våra tre yngsta barn alls, merän till mormor/farmor när vi jobbar helg. Sista året har Michaela passat de andra på helgerna när vi jobbar. Funkar toppen. Men vardagarna turas vi om att jobba.
  • lillronya
    Milliz skrev 2009-12-09 11:15:32 följande:
    Nej det finns tyvärr inte vårdnadsbidrag här. Hade det funnits det hade det gått bra att fortsätta pussla.. Jag jobbar två helger/mån och 1-2 kvällar på veckorna men det ger inte så mycket att jag kan leva på det då föräldradagarna är slut.. Jag tycker att det är jättekonstigt att det där med vårdnadsbidraget inte är lika i hela landet. Det känns så orättvist. M jobbar alltid mån-fre så helgerna blir aldrig några problem därmot kan det ju köra ihop sig på kvällarna ibland men då kan oftast mormor,morfar eller farmor eller farfar ställa upp..
    JA det är orättvist det där med vårdnadsbidraget! Synd att inte det finns hos er.
    Då får du bara tänka på hur bra det är att ni kunnat få ihop det så länge iaf.
    Tjollabolla skrev 2009-12-09 11:17:40 följande:
    Gud så underbart att kunna göra det! Det hade aldrig gått här när båda jobbar dagtid...
    Ja det känns jättebra att kunna ha barnen hemma.
    Däremot är det tungt ibland eftersom allt ansvar för stimulans och social träning ligger på oss föräldrar. Samtidigt som vi ju jobbar.
    Men det är ett val vi gjort av hela hjärtat och som vi är sååå glada att kunna göra.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-12-09 11:31:59 följande:
    Ja det är ju ganska kämpigt, men ni är så duktiga som klarar av det! Vårdnadsbidraget är toppen ju. Det finns inte här heller... Jag vet att jag som förskollärare kanske borde prata för förskolan, men jag tror ändå att barn har det bäst med sina föräldrar, så länge som dom är vettiga . Jag tror absolut inte att ett barn som inte går på dagis kommer efter när dom börjar skolan och dom flesta av mina kollegor verkar tycka detsamma. Fast sen är förskolan en underbar lösning när man inte har ngt annat att välja på, ja dom flesta förskolor iaf.. I måndags var Milo och hans dagis i skogen och högg julgran, dom gör så mkt mysigt och jag är så enormt tacksam över det nu när jag inte kan göra nånting Nu ska jag köra till apoteket innan jag blir galen på denna halsbrännan! Hörs senare tjejer!
    Ja jag har gått ner till 50% nu tack vare vårdnadsbidraget. Det är heeelt underbart!!

JAg tycker förskolan är jättebra för de som behöver den. Jag är bara emot att den fylls av barn som inte behöver. Men det är ju min lilla åsikt bara...
    Låter som att Milos förskola är jättebra!
  • lillronya
    Tasha78 skrev 2009-12-09 11:39:09 följande:
    vad är vårdnadsbidrag
    Ett bidrag på 3000 som man får om man har barn mellan 1 och 3 år och inte lämnar de på förskolan. Och inte är föräldrarledig.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2009-12-09 11:43:42 följande:
    hur gör ni sen när emilio blir 3 då?
    Barnen kommer att vara hemma så länge inte någon envisas med att totaländra våra schema på jobbet.
    Om jag går upp i arbetstid eller inte beror på hur vår ekenomi ser ut just då. Hur mycket extra R jobbar osv. Det får vi se.
    Fram till 30 juni jobbar jag såhär iaf.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15