Inlägg från: stökmamma |Visa alla inlägg
  • stökmamma

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-11-24 23:22:39 följande:
    Åh jag ska inte logga in på fl när jag är trött o grinig, nu blev jag irriterad på en tråd om "helsvenska" dagis o där påstår de då att Maia inte är svensk...för det är man tydligen bara om båda föräldrarna är helsvenska?? Åhh vad arg jag blev nu hon är svensk ut i varje fingertopp!! Trodde faktiskt inte folk såg henne som "icke-svensk"... jag skäms ju inte för att hon är en "blandning" men jag tycker ändå att hon är svensk då vi lever som svenskar, hon får en typisk "svensk" uppfostran och talar svenska. Vart går gränsen vad som gör en "svensk" egentligen?Enligt den tråden är adoptivbarn svenska...så om Maia varit adopterad istället så hade hon varit svensk? Ähh helt OT o jag är sådär grinig o borde gå o lägga mig istället....
    Det där har jag funderat på många gånger.... vad räknas jag som? och mina barn?

men såna fånigheter som den tråden är inget att bry sig om
    andras barn och mina älskade ungar
  • stökmamma
    Zvartaliljan skrev 2009-11-25 19:14:34 följande:
    Godkväll. Snälla sambon kom med laptopen Är lite piggare nu efter att ha sovit hela dagen men ändå ganska yr...mitt blodtryck är jättehögt trots vilan så jag ska nu försöka hålla mig över natten så de kan ta en ordentlig urinodling imorgon. Fy det som trycker så mycket neråt så jag är kissnödig var 10-20 minut...Slemproppen rinner det av hela tiden men värkarna kommer bara var 20 minut ungefär. De kollade tappen i morse och då var den 2,8cm, i måndags var den 4,7...Sänkan tyder på någon infektion...kanske har någon urininfektion eller nåt som jag inte känt av som orsakat detta krångel. Nu är jag iaf beordrad strikt sängläge...får bara gå upp för att gå på toaletten...är väl lättare att hålla detta här, vore jag hemma så är jag ju så där hopplös som inte kan lyda för jag blir så rastlös...är superrastlös nu men här är jag ju ständigt övervakad Har fått en Betapredspruta som gjorde djävulskt ont o de upplyste precis om att jag ska få en imorgon med...skrämmer mig ganska mycket att de anser att jag behöver dom...för då kan de ju inte ha mycket tilltro att han ska stanna länge till...
    Stora kramar och vi håller tummsen här med
  • stökmamma
    MejaKiZnic skrev 2009-11-26 23:06:16 följande:
    vad är visa electron?
    ett visa kort utan präglade siffror va?

Go kväll!!

Här har ni en till som vill ha (nästan) allt nytt

Ronya, hjälper du mig med en örntröja sen oxå? 
  • stökmamma

Butte, älskar din oxå glittriga skor?  
    Loppan har nött ut ett antal plus silvriga, har varit dom enda hon använt dom senaste 2 somrarna...

• stökmamma
    Tejja skrev 2009-11-27 00:03:01 följande:
    Jag menade int utförsäljning, såklart- jag menade var finns preespring!
    BoR, annacill, est har bla...
  • stökmamma
    Zvartaliljan skrev 2009-11-27 10:29:50 följande:
    Maia höll jag kvar 5 veckor efter värkarna startade och 3 veckor efter slemproppen börjat rinna...och 5 dagar efter vattnet gått...låg då också inlagd i sängläge...men det går väl inte att räkna på alls egentligen, då ingen vet varför det blivit så här. Har jag riktig tur så avstannar allt och jag t.o.m går tiden ut...men det räknar jag inte med, jag brukar ju aldrig ha tur...
    Förstår att du blir tokig av att ligga still, själv blev jag knäpp efter ett dygn i sjukhussäng och då va jag ändå inte beordrad sängläge.

vi hoppas att han vill stanna kvar ett tag till, självklart är det din tur att ha tur nu
  • stökmamma
    Duntoffla skrev 2009-11-28 11:04:40 följande:
    God dagens!Tittar in mellan städningen. Håller på att pynta lite inför 1:a advent. Sen blir det till att baka saffransskorpor om N låter mig.Vad gör ni? SHoppar alla nyheterna? Jag vill ha men måste hålla i pengarna lite vilket kommer resultera att allt sen är slut när man ska köpa det. Fast något måste kanske Noel få i julklapp?
    ååå, saffransskorpor, mmm,gott.
    Här har vi arit och badat och ska strax slänfa iväg 2 brudar till stallet. sen ska jag försöka fixa dom sista adventsfönstrena, puhh. har några att fixa.

Här får vi oxå hålla lite i pengarna, ska ju till ullared på måndag men sen om den finns kvar blir det en hajtröja. A älskade den. (fast mamman tycker den är ALLDELES för dyr, bläää för 400pix {#lang_emotions_yell})

goddagens
  • stökmamma
    Smultronhjärta skrev 2009-11-28 12:22:53 följande:
    Men åhh vad tråkigt med alla butiker som lägger ner, först Funkybaby och nu Wiells hörna och det kommer säkert fler vid årsskiftet
    just domt ycker jag (pers) har en ganska irreterande webshop men självlart ska vi göra vad vi kan med kalender erbjudandena

men det är nog svårt i dagens läge..... dom stora blir större och dom små försvinner
  • stökmamma

Fanns det några overaller på OTT'n??
    tänkte om det kankse va värt en sthlms sväng sen?? {#lang_emotions_dreamer}

• stökmamma
    Buttelina skrev 2009-11-28 17:42:52 följande:
    sorry vilken strl ska du ha?? 80 eller 86 hade jag nog inte vågat vänta.. eller joo kaaaanske massa overaller fast mest 116 och typ 86 o 92... sorry  vilka strl söker du? där fanns en massa 68
    Visst är Molos overaller stora?? vet du nåt pris?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15