Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-12-28 15:29:25 följande:
    Hej hej. Jag har uppdaterat bloggen med hur det gick hos läkaren idag för den som är intresserad.Hann även shoppa lite på hippokids i morse, hoppas allt fanns. Blev en cartoonbody och regnbågssuit till lillebror och stjärnleggings till Maia. Sen har det även blivit ett par pusselbyxor till lillebror från klkids
    Verkar ju ändå ok med lillebror och dej. Skönt!
    Hoppas han kommer snart iaf.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2009-12-28 16:53:50 följande:
    Liljan: Katvig fråga.... Grön klänning är samma färg som grön/blå leggings va!?
    Menar du miniappleleggingsen?
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-12-28 18:56:16 följande:
    Hej i Tråden!Jag jagar lite kläder till lilla S. Såg airbruschtrycket från Molo och det är ju bara för härligt. är klänningen för mycket i det printet? Är det någon som har den? Kanske ska man gå på en knapptunika istället??
    Hej!!
    Det printet är bara så fint!!
    Fast jag tycker klännignen blir för mycket för min smak. Här blev det knapptröjor.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-12-28 18:59:41 följande:
    Lite som jag anar då kanske!!Hur är det med er? Dina barn är så fina i BT . Jag är alltid inne där och spanar men hinner sällan sitta här och kvällsprata när jag jobbar tyvärr Saknar det verkligen!!
    TAck
    Det är bara bra med oss. Er med?
    Saknar dej här!
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-12-28 19:05:09 följande:
    Jo tack, allt är bra. Nu har vi jullov och vilar oss lite. Börjar arbeta igen den 7 januari. De små och jag sover mycket nu under ledigheten, vi var nog rätt trötta allesammans tror jag. I morgon ska jag till ajabaja och hämta en Molooverall till S. Lite rerafynd är inte fel och hon har ingen overall nu så den är efterlängtad. Jag tycker din lilla A är så fin i sin rosa!!
    Skönt med lov. Det behövs! Vi bara slappar här med.
    Vilken overall får hon?
    Har du fyndat rea? Jag vill också göra det, men är för snål för annat än 50%.
    Tack, jag gillar den rosa skarpt!
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-12-28 19:10:06 följande:
    Hon får en lila Molo. Jag tror den blir bra till henne. Hon har en reima nu som är för liten och för kall (!!) så Molon blir perfekt för henne. Ska bara hitta en snygg mössa till 30% är det på den, ok med tanke på att den absolut behövs. Annars är ju 50% klart trevligare
    Å den lila är också superfin!!
    Ja 30% är ok det med.
    Lilavit katvigmössa till kanske? Eller ni vill ha varmare? Jag har ju varma ungar som inte vill ha tjockare mössor än så.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-12-28 19:17:36 följande:
    hmm, funderar på om jag beställt rätt till Nora. Beställde ju hummel jackan och de gula termobyxorna i strl. 134 till henne, men bör man kanske ta 140 istället?jag vill ju gärna att hon ska ha det nästa år också.Kanske funkar det med 134 då också kanske inte, hon är ca 130 cm lång nu och riktigt smal (21-22 kg)
    Svårt... Kanske lika bra att gå upp en stl ändå? Hade nog jag gjort...
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-12-28 19:20:09 följande:
    S är ju en riktig liten kall tjej, hon har nu ull och fleecemössor. Hon vägrar dock halsduk och blir ju inte varmare av det om man säger så *tokig unge* Den lila/vita katvigen har vi ....så fin....men tror den blir i kallaste laget.M däremot är varma typen och har sin reimaoverall och den är perfekt till honom. Precis lagom varm.
    KAn hon inte ha den lila lurvrånisen då kanske.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-12-28 19:23:41 följande:
    Men finns den kvar nån stans tror du? Jag har ju inte letat helt febrilt men på de ställen jag tittat har jag inte hittat....
    Ingen aning.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-12-28 19:30:32 följande:
    maila till MPV och strula lite till alltså
    Ja gör det.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15