Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-10-23 19:17:27 följande:
    åhh nu blev jag ÄNNU mer nojjig för vaccinering. nu DÖR ju folk av VACCINET
    Ja fast missa nu INTE det viktiga i den artikeln:

– Det är viktigt att säga att det är patienter med komplicerande sjukdomar. Vi vet inte ännu om dödsfallen har något samband med vaccineringen, säger Gunilla Sjölin Forslund på Läkemedelsverket till TT

Så de patienterna kan ju lika väl ha dött av sin kol o hjärtsjukdomar.
  • SmillaMilla
    jojoa75 skrev 2009-10-23 19:47:55 följande:
     Det är viktigt att säga att det är patienter med komplicerande sjukdomar. Vi vet inte ännu om dödsfallen har något samband med vaccineringen, säger Gunilla Sjölin Forslund på Läkemedelsverket till TT Ang att vaccinet ej är testat någon längre tid, så brukar ej heller vanlig influensavaccinering vara det. Men usch, vi kan väl prata om nåt roligare.. jag shoppade på småtting, lite trött o inte på topp, kunde inte hålla klickfingret i styr
    ha ha hann inte se ditt inlägg innan jag skickade mitt!
  • SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2009-10-23 19:55:39 följande:
    Ni gör mig ledsen och rädd med ert snackMin mamma skall vaccinera sig och hon hade bröstcanser förra året, har kol och nedsatt lungkapasitet till 25%
    Nej fy!

KRAM
  • SmillaMilla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 20:12:29 följande:
    Go kväll! Ser ni pratar vaccinering.. Jag kommer inte vaccinera mig, inte heller barnen.. Gubben ska dock absolut vaccinera sig självklart.. Vi tycker inte lika om nåt i dagens läge Jag tycker vaccinet kommit alldeles för snabbt, jag kommer gå på min känsla denna gång och den säger låt bli!! Enda oron är Ida som ska börja på dagis med noll motstånd efter att ha varit hemmabarn så länge  
    Åhhh det är så svårt med vaccin!

Vi umgås mycket med en familj som har en son som inte kan ta vaccinet men som skulle dö om han fick denna influensa. Så för att skydda honom och många andra i samhället som inte heller kan ta vaccinet så skall vi ta den.
  • SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2009-10-23 20:03:45 följande:
    tack, det är  jätte läskigt faktiskt. man vet ju så lite. Fick du mitt mail förrästen, sorry jag var lite sent på det
    Ja fick det nu, skall genast betala
  • SmillaMilla
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 20:20:24 följande:
    Ja det är skitsvårt verkligen!! Jag skulle aldrig tvinga på min åsikt på någon eller vilja ha övertalningsförsök åt mitt eget håll, alla gör som dom känner är rätt, ingen verkar ju veta riktigt säkert.. Alla gissar,tror och hoppas.. Jag står dock rätt stenhårt för att vi inte ska ha det vaccinet! Gubben får ta det om han vill, han är vuxen.. Men barnen får det inte!!
    Hmmm tror du att jag försökte övertala dig?

Så var det inte!
  • SmillaMilla
    Tasha78 skrev 2009-10-23 20:30:50 följande:
    den är perfekt till salg
    ha ha ja jut därför behöver jag större bil

Nä jag håller på att bli galen. Vi har ju ändå två barn som åker bakåt och en på bilkudde. De tar plats Så nu skall här köpas ny bil. Dock är mina krav:
    skjutdörr, minst 7 säten och bagage så att jag får in vagnen och resväskor och shopping
  • SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2009-10-23 20:32:06 följande:
    Nej men köper du den får får du köra alla pölsekärringar till salg, får ju plats med massor av kläder i den bilen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15