Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-11-20 21:08:57 följande:
    *pust*33 auktioner på väg upp!Dags för chips och ett glas vin
    För långt till affären och vinet står och bränner i skåpet... Smultron, inte vara elak mot Stormis nu!
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis

Kikar in och läser ikapp lite .

• Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-21 17:19:47 följande:
    Idag har jag shoppat till växalådan Och ingen rea var det heller..men visst är väpnarluvan med pussel/babuschka värd sin plats i växalådan
    Men Smultron!
    Klart att den är. Jag gjorde detsamma, för väpnisarna kan man inte lita på att de finns kvar på rean. Å dessutom är väl det enda fullpris-Molon för dig i höst? Jag är ju inget pussel-fan som de flesta här i tråden, men du såg ju vad fint det var till lurv som babushkan annars inte är 100 till. Älskar denna väpnis liksom flower som passar till ALLT!
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-21 19:59:00 följande:
    Nope-har köpt lurv också faktiskt Jag är nöjd med mitt köp, den hängde där och roooopade på mig! Sen att jag fick den på krita är ju en annan sak Jag vill lägga undan den tills på måndag men då skrev hon upp mig i sin lilla bok istället Du kan få komma hit och skriva skolarbete i Miljökunskap istället-ikväll om ozon! Guuud vad spännande...NOT Funderar på om jag kan få lov att dricka ett glas vin även idag*behöver en morot*
    Mello eller? Ha, ha, det är lite smart det där. Liksom sällan man lämnar tillbaka !
    PontusOchLucas skrev 2009-11-21 20:04:44 följande:
    Hej! här har ni en till som är tokig i danska kläder:) spec molos. Men jag undrar över en sak.. Vad är molo salg och vart hålls det? I danmark eller? Mycket billigare än butikspris? Som jag förstått det så är det kollektionen före som säljs där eller? Guuud vad jag oxå vill diit Skulle shoppa ihjäl mig. hehe
    Jag har en blogg där du kan se lite info om de senaste, tex priser etc. Välkommen in till tråden, det brukar gå undan så toppen av dig att hojta dubbelt när du inte fick svar . Alla är välkomna, men ibland går det lite fort och många här har träffast irl på salgerna och hängt här under några år . Vi är lite skadade .
    JsN skrev 2009-11-21 20:26:19 följande:
    Smultron, du kan dricka vin med mig! Pytte har precis somnat i sin nya stora riktiga säng (det gick jätteenkelt, jag behövde ligga bredvid ca en kvart) och maken är påfest. JAg slöar framför TV/dator med ett glas vin.
    Skönt att det gick bra i nya sängen! Och grattis till vinet {#lang_emotions_djavulsk}. Så nej, min plan om att föda den 21 november har nu officiellt gått om intet. Men jag är inte redo att sätta mina dineros på den 21 december utan siktar nu in mig på fredag, dvs O's födelsedag. Då är brudarna födda den 21 och grabbsen den 27. Den planen funkar med .
    *tänker delmål, delmål, delmål, delmål....*
  • Stormis
    Tejja skrev 2009-11-21 21:55:55 följande:
    Hej. Välkommen till tråden! Salgen har ju precis varit, så nu dröjer det till maj tror jag, om det nu blir en till. Hej ni andra förresten. Har ni det bra ikväll? Jag blev så inspirerad att jag har lagt upp några saker till på t. Det är ju jättespännande att följa auktionerna! Fast jag ångrar att jag inte tog ett utropspris på overallen- känns som om den stått still på oroväckande länge nu! Men nu till packandet- mailingbags var köper man det och hur många måste man köpa?
    Jag har köpt på http://m-kylli-emballage.se/catalog/index.php. Vet att Smultron gjort det med. Jag är nöjd med dem och när jag jämförde var de billigare där än emmis. Hon har hela tiden specialerbjudande (se högerkolumnen) på ett par produkter och om man håller sig till dem så blir priset bra. Vi har dock köpt ett par hundra (!)... på en och samma gång eftersom det blir billigast så och de ändå går åt tids nog... Och ang overallen, visst, det är kasnke lite sent på säsongen, men de flesta går bra ändå som jag sett. Dock är ju charmen/det otäcka med T att oftast så händer det bara saker första och sista dagen...
  • Stormis
    JsN skrev 2009-11-21 22:13:14 följande:
    *lovar att bjuda stormis på gott rödvin när lillebror tittat ut*
    {#lang_emotions_cheers} och nattis!
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-22 21:31:22 följande:
    Ja jisses vi gör backup en gång i halvåret ungefär..Och det var dags typ nu tyvärr Vad tror han om mitt problem? Kraschad hårddisk? Känner inte av den varken på laptopen eller stationära? Jag har smått panik så jag kan lätt köra till Växjö om så skulle va
    Usch, stackars lilla Smultron med familj {#lang_emotions_heart}. Känner att det nog är dags att back-up'a lite här med till lösa hårddisken... Är så dålig på det, att det skall krävas olyckor för att man ska skärpa sig {#lang_emotions_cry}.

Själv sitter jag också och deppar (inte för att ta sorgen från dig ). Pappa åke in till sjukhuset i torsdags och nu ligger han nedsövd för att de ska kunna behandla honom på bästa sätt. Dock ser det bra ut. Ringde till farmor för att stämma av med henne och hon var mer förvirrad än någonsin (helt klar och frisk, men har åldrats sååå sen hennes särbo avled i våras). Känner att jag borde ta hand om henne mer, men orkar verkligen inte det nu. Orkar liksom inte ens ta hand om mig själv. Vill få ut denna bebis snart!!! Sorry för fortsatt ot...
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-22 21:40:45 följande:
    Åh gumman, dina problem är helt klart svårare än våra(som bara numera är ekonomiska)...Stora kramen till dig! Hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt
    Jamen ändå, inte så att jag förringar min familjebild, men kraschade datorer ÄR faktiskt jobbigt eftersom man har så mycket av sitt eget liv där. !
  • Stormis
    JsN skrev 2009-11-22 21:44:41 följande:
    Blä, stormis! Hoppas pappa blir bättre och att farmor hittar tillbaka när ensamlivet satt sig och blivit mer vant. Det är jobbigt när di gamla virrar till sig, inte bara för dem själva utan även för alla runt ikring!
    Greksmurfen skrev 2009-11-22 21:42:51 följande:
    usch va jobbigt för dej......=(...ja et går ju til en gräns hur mkt en människa orkar .... finns det ingen som kan hälpa dej lite... avlasta på ngt sätt.kram på dej
    Allt känns ok ändå utifrån förutsättningarna. Har varit så förskonad från ålderdom och sjukdom bara så när det helt plötsligt blossar upp så blir man så tråkigt medveten om hur skört livet kan vara. Har fin hjälp från andra i familjen, men just när det kommer till farmor så är det bara jag och pappa. Och pappa är inte till mkt hjälp med henne i vanliga fall. Och speciellt inte nu...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15