Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Theina skrev 2009-11-23 18:05:39 följande:
    Hej galningar När brukar vi starta en julkalendertråd? För det börjar komma erbjudande nu.. bla.från LLM..
    Kajsan som startat Shopohplic-tråden brukar starta en kalendertråd till den 1 dec. Tills dess finns erbjudandena i den tråden .

Hej hej alla
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    Jes sica skrev 2009-11-23 19:27:29 följande:
    Hej flickor!! Såå ledsen. Ibland får man ju reda på vilka som är sina vänneroch inte Började med ett sms frånen "vän" Grattistill bebisen i magen. Jag har inte berättat för nästan nån om gravven förutom er då. Undrade då om hon vart i tråden, hon som inte ens gillar danska kläder fick då ett surt svar. Jag struntar väl i de där fula kläderna dina barnhar på sig och de där fula byxorna (ns) som nästan hänger vid knäveckan det ser ju bara löjligt ut. Ok tack liksom. varför vara ionne här och läsa då och sen vara så jäkla otrevlig??
    Vad knäppt {#lang_emotions_undecided}!
  • Stormis

Tjolahopp!
    Grattis Jes sica och Greksmurfen till magarna {#lang_emotions_gravid}!!!

Jag säljer f ö min till höstbjudande {#lang_emotions_dreamer}...

• Stormis
    stökmamma skrev 2009-11-23 22:18:34 följande:
    tar den direkt
    Jo, men det är bara magen ni får . Söta bebisen behåller jag när den är ute
    Smultronhjärta skrev 2009-11-23 22:15:12 följande:
    Nej nu måste jag gå härifrån..Stationära burken står mitt under grannens vardagsrum där det nuppas friskt just nu*vill inte lyssna på det*
    Äh, upp på zebran med dig så ska du nog kunna överrösta dem
  • Stormis
    stökmamma skrev 2009-11-23 22:31:22 följande:
    Brukar Veras Hus köra med erbjudanden nu i december??
    Jag kan inte minnas att de hade nån kalender, men är inte säker.
  • Stormis

Rtt litet ot-dietistinlägg bara .

Vid B12-brist kan det vara så att man saknar något som kallas IF (Intrinsic factor). Detta behövs för att man ska kunna ta upp B12 ordentligt. Om man saknar detta så hjälper det inte hur mycket B12 man än äter utan man måste få tillskott intravenöst.

Vi gluenintolerans så kan det vara så att man är parallellt känslig mot laktos (har inget med mjölkproteinet att göra). Ofta visar sig detta i sjukdomsdebuten innan tarmens ludd kommit tillbaka alt om man fått i sig gluten och luddet då skadas igen. Det är sällan man behöver äta låglaktos om man har en läkt/välbehandlad glutenintolerans. Och har man det så beror antagligen inte laktosintoleransen på glutenintoleransen, utan den finns där med. I tarmen finns enzymet laktas som hjälper till att spjälka laktos. Om tarmen är skadad så finns det för lite laktas och det innebär att en stor del laktos kommer obehandlat ner till tjocktarmen där den bildar gas och diarré. Genom att äta laktoslågt så hämmar man detta och i takt med att tarmen kommer ikapp, gör även laktaset det och då kan man förhoppningsvis äta laktos som vanligt igen. Det bästa är att börja äta helt laktosfritt nån vecka el två och sen trappa upp till låglaktosprodukter (som väldigt sällan är ett bekymmer).

Kanske hade ni koll på detta, men jag hade lite tråkigt och passade på med ett litet inlägg i debatten !

Och nej Linda, ingen Svante ännu {#lang_emotions_gravid}....

• Stormis
    Milliz skrev 2009-11-24 13:51:03 följande:
    Då måste jag fråga en liten sak. Om man är latosintolerant och undviker laktos under en längre tid, kan man då "tåla" laktosen tillfälligt? Det var nämligen så för mig i somras. Jag skulle prova om jag klarade av att äta laktos, och det gick bra i 10 dagar och sen blev jag jättedålig.. Så jag slutade med laktosen igen och det tog lång tid tills det var någorlunda bra igen..
    Alltså det är ju supersvårt att veta exakta anledningar och orsaker när det handlar om tarmarna. Men vanligtvis så är ju inte laktastillgången konstand utan att den varierar. Och generellt är det så att många med tarmbekymmer mår bättre och tolererar mer under sommaren eftersom det ofta innebär semester och man då tar det lite lugnare och då mår magen bättre. Sen kan det ju också vara så att du tål mer än vad du äter nu, men att det blev FÖR mycket efter de 10 dagarna i somras. Så kanske kan du öka, fast långsammare
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-11-24 22:01:13 följande:
    På Nickelodeon kl 5,50,6,50 och vid 9. Men ni kan kolla på hemsidan också och spela spel där www.nickelodeon.se/nick/
    Fortfarande inneboende {#lang_emotions_djavulsk}...
  • Stormis
    JsN skrev 2009-11-25 08:27:24 följande:
    Men vänta nu, ditt nästa mål var ju 27:e inte sura flera dagar före då. Dessutom är det en decemberbebis du väntar!
    Fast denna gången är det inte "mitt fel". Smultron ringer mig dagligen och undrar om han är kvar *retas med mig*. Så därför förekommer jag henne ibland och poängterar att detta samtal inte behövs !
    Zvartaliljan skrev 2009-11-25 08:43:17 följande:
    Inatt gick en stor bit till av slemproppen o nu slutar det inte och jag har hemska sammandragningar (värkar?) så nu ska jag in till förlossningen...håll tummarna att jag inte börjat öppna mig!!! Han FÅR inte komma nu!!!!!!!Hoppas vi ses ikväll så att detta bara är falskt alarm...
    Vi byter situation du och jag! Min är redo att komma ut!
  • Stormis

K sjuk idag . Har kräkts till och från och är allmänt hängig, men ingen feber. Lilla stackaren har så svårt att slappna av och sova bara. Men jag var nyss nere i källaren och hängde tvätt. När jag kommer upp har hon själv stängt av tv'n och lagt sig i soffan. Somnade till slut, så skönt, hoppas att hon piggnar till lite av det.

Fråga:
    Hon har ätit helkass två dagar i rad så detta har väl varit på gång. Men idag har hon bett om mat och dricka hela tiden, vilket resulterar i att hon kräkts upp allt. Hur brukar ni göra? Ger ni mat fast ni vet att det kommer upp? Samtidigt blir man ju mer illamående av att inte äta {#lang_emotions_undecided}. Rån och vatten har åkt upp igen, men nu verkade lite yoghurt få stanna iaf.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15