Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Morty skrev 2009-10-21 10:57:53 följande:
    Ja, jag måste också ha missat det men hann se det några timmar innan det gick ut. De hade 25%.
    jag handlade i helgen. Småfolks gröna äppelmössa + vantar till både Maia och lillebror och cartoonbyxor till lillebror
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-21 11:07:10 följande:
    jaa visst gör man!! nä det är för många frågetecken för att jag ska känna mig trygg
    Jag hade som sagt inte vaccinerat mig om jag inte tillhört en riskgrupp eller haft någon i en riskgrupp i närheten. Så jag klandrar inte de som väljer att inte vaccinera sig. Särskilt eftersom man tydligen kan bära på viruset o smitta fast man är vaccinerad, då hjälper dte ju inte omgivningen mycket ändå. Så bia kan ju ändå bli smittad av er även om ni vaccinerar er. Men tillhör inte han ändå en riskgrupp så han kan få vaccinet? Tänker på alla hans luftvägsbesvär.
  • Zvartaliljan
    Morty skrev 2009-10-21 11:09:05 följande:
    Fina shopping! Mössor får man aldrig nog av. Hittar alltid någon ny fin som man fastnar för.
    Ja lillebror ska ju ha till sin gröna lurvoevrall med grodor i luvan och Maia till hennes gröna jacka med grodor på
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-10-21 11:16:53 följande:
    Jag pratade med läkaren som vi har till Nelly ang hennes exsem på barnkliniken här om just det med smittan i mellan lillebror & Nelly ( viggo har en hel del problem med astma och lufrrören) och hon sa att det är ingen mening att vaccinera Nelly för att hon inte ska smitta lillebror, hon kan likaväl bära på smittan & smitta han ändå. Plus att dom ändå vistas i samma miljö.
    men jag tycker ni ska vaccinera lillebror då...han tillhör ju en riskgrupp så han kan få det. Svaret jag fick när jag frågade varför de satt gränsen vid 3 år var bara att barn under 3år behöver bygga upp immunsystemet och sjukdomen kan t.o.m vara bra för dom, men inte för de som är i riskgrupp!
  • Zvartaliljan
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-21 11:18:07 följande:
    Men röd/grå är ju snygg ju! Även om jag också hade röstat på svart för matchningens skull med filtar, åkpåsar och allt sånt.
    jo precis...man får ju mer variation med en svart men det ville de inte lyssna på
  • Zvartaliljan
    saturnina skrev 2009-10-21 11:27:00 följande:
    När jag lyssnar på er så undrar jag varför Sverige överhuvudtaget köpt in flera miljoner doser vaccin. Vilket slöseri med pengar. Vad tänkte de?
    jag hoppas de är hållbara så de kan sparas läääänge
  • Zvartaliljan
    saturnina skrev 2009-10-21 11:33:17 följande:
    Nä, det är bara att skicka till sämre lottade U-länder. Varför ge chansen till ett osolidariskt nejsägar-folk?
    ja de kan väl skicka det till sydamerika kanske...där har ju spridningen varit värre, folk bort tätare o.s.v
    Här i Sverige kommer det nog bli ungefär som i Australien, väldigt få dödsfall och ingen större spridning. Just för att vi inte bor så tätt inpå och har bra hygien och bra sjukhus.
    Ang. osolidariskt så kan man ju tydligen smitta fast man vaccinerat sig så det kvittar ju då...jag trodde först inte att man smittade o då hade det ju varit en HELT annan sak. Det bästa vore väl om ALLA vaccinerade sig i så fall men det är nog en omöjlighet...
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-10-21 11:37:34 följande:
    Igår fick jag dessa fiiina i lådan www.tradera.com/Smafolk-Sjodjurs-t-shirt-vit-... www.tradera.com/Smafolk-troja-Lila-faglar-pa-... Idag hoppas jag på fler fiiina paket.
    jag har tyvärr inte hunnit få iväg din mössa än Men ska försöka hinna idag! packade en massa paket igår o körde iväg men så hade de plcokat bort lådan som jag brukar posta i {#lang_emotions_yell} o jag hann inte iväg någon annanstans tyvärr...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15