Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-10-19 22:25:08 följande:
    haha ja den lär ju göra det!! skulle själv vilja ha en till isabel! superfin ju
    beställ då Fick 10% studentrabatt...sökte bara på "nelly+rabattkod" på google o klickade på en bild så var rabatten avdragen
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-10-19 22:33:04 följande:
    Åh vilken fin kommentar! Just att de inte pratar om fint (alternativt FÖR FINT) utan ser till funktionen. Jag försöker också se till att de små är funktionellt klädda och klädda i kläder de gillar (därför ska jag i morgon shoppa t-shirt till sonen, han är tokarg på de långarmade tröjorna ) jag ber heller aldrig någon vara rädd om kläderna. Du har ingen liten bild på hur Maia såg ut ute idag. Det lät så fint!!
    jag tog bild med mobilen, ska se om den vill funka så jag får in det. Rättade dock till mössan innan jag tog bild Såg för roligt ut annars
    overallen har redan stora gula fläckar på knäna efter bara en dag...men men...bättre overall till dagis kan hon nog inte ha
  • Zvartaliljan
    Jen80 skrev 2009-10-19 22:39:20 följande:
    Nej, den finns i butik nu. Eller ja, den kom i höstas så den kanske börjar ta slut. Har inte kollat i butikerna nu eftersom jag redan har en . Synd att den inte finns på webben. Så söt och verkligen super-pris!
    Du...helt OT o förlåt om det kanske inte ens är något du tänkt på men jag såg i bt att Ava är lite hjulbent...Maia har det motsatta problemet o jag funderar på när/om man bör kolla upp sånt? Finns det någon hjälp man kan få tror du? Hon går hemskt kobent vilket jag gör också o jag har pga det alltid haft problem med knäna...har inte märkt det förränns nu på henne o vill ju inte att hon ska få problem med lederna. Tänkte bara om du visste om det är något de kollar upp...med benställningen när de är så små alltså.
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-19 22:48:20 följande:
    att stödja upp med hålfotsinlägg hjälper kanske?
    Kan man köpa såna i vanlig skoaffär? kanske vore något för mig med...går ännu värre nu när jag är gravid o har foglossning....
    Lustigt hur barn t.o.m kan ärva ens benställning men då är det väl nåt som sitter genetiskt i skelettet då antar jag. Jag blev hemskt mobbad i högstadiet för att jag gick så kobent (och dessutom rimmade mitt namn på ko...) vill helst slippa att Maia får vara med om det
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-19 23:11:23 följande:
    åhh vännen då det du kan göra är att gå till bvc eller vårdcentralen och få en remiss till ortopedtekniska. jag gick där när jag var liten för att jag inte hade/har nån hålfot. så får du rätt hjälp
    ja jag får väl ringa o boka en tid för henne...vill ändå dit o väga/mäta. I helgen reagerade mamma på att Maias huvud aldrig växer o tyckte att jag skulle kolla upp det...inte heller något jag tänkt på innan. okej, ja jag vet att hon har litet huvud, 48cm runtom är väl ganska litet men aldrig att jag tänkt att det skulle kunna vara något fel...men kan väl ta upp det med bvc också då. Har inte varit där mer än en gång det senaste året! Och inte ens då mätte de hennes huvudmått...tror de slutade med det när hon var runt 1 år. Måste kolla bvc-boken vad hennes mått låg på då...vart ligger nu den där attans lilla boken för någonstans nu då... *suck*
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-19 23:19:50 följande:
    ja gör det men inte tyckte jag att maias huvud var onormalt litet, säkert iiiingen fara gums
    Nä bara min mamma som alltid ska skrämma upp mig om olika saker...hon ser liksom sånt som inte jag ser! Som att ena ögat skelar...jag ser det när mamma påpekar det men annars tänker jag inte ens på det. Tror man blir lite blind för sånt när man ser loppan varje dag...

Hittade bvc-boken. På 1-årskontrollen var Maias huvudomfång 46cm...det har alltså växt bara 2cm på över 2år...nu börjar jag fatta hur det kommer sig att mösslådan bara växer o växer o inget blir för litet
  • Zvartaliljan

Godmorgon
    Förbereder mig inför att åka o ta sprutan {#lang_emotions_sealed}
    Här står det att de vaccinerar VUXNA riskgrupper först, men visst måste de väl ge Maia om jag tar med henne?? Känns ju jäkligt dumt om hon ska behöva vänta...enklast är ju ändå att hon ser mig få sprutan först, o sen får hon sin.

• Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2009-10-20 09:33:02 följande:
    Morning flickor. Äntligen känner jag mej utvilad, Meja vaknade bara 1 gång inatt sen har hon sovit som en stock Nu börjar shopping suget smyga sej på igen, tips på söta råååååååsa pyttekläder?
    {#lang_emotions_dreamer} här finns ju en del

Fick precis ett samtal från familjeliv, nu börjar det kännas verkligt {#lang_emotions_sunny}
  • Zvartaliljan
    Pepper79 skrev 2009-10-20 09:38:15 följande:
    Grattis till vinsten . Röstade såklart på dig...var en fin klänning.
    Tack Jag sa till dom nu när dom ringde att det var sambon som målat men han låg o sov så de kunde inte gratta honom tyvärr Nu väntar jag bara på att disney ska kontakta mig Vill ju veta vad det är för resecheckar o hur länge de gäller...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15