Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-15 20:07:27 följande:
    Ha ha ha Ja det underlättar ju!! Minns när Lillronya la in bild på lammlinnet i bildis och jag va sååååå ledsen o deppig att jag aldrig hittat ett sånt... Sen när jag är i växalådan o stökar så ligger där ett ju  Måste absolut fylla på min!! Har ju tvärtömt den å dessutom lagom tills hon växte i allt som var där i   *inte så smart*
    Oh lammtröjan skulle jag ju lägga ut också! Det hade jag glömt! Bra att du nämnde lamm...
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-15 20:15:04 följande:
    Å det är nåt lösvikts te som vi fick i en korg av dottern i present, hon köpte det på nån te affär, supergott!!Spanade på ett Te idag som heter "alla kossorna i hagen" Undrans VAD dom kossorna bidraget med i det Te:et  *spännande värre*
    HAhahaha undra om det smakar gräs eller koblajja?
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-15 20:16:47 följande:
    Smultron: Fcik inte länken att funka... Men vinterskor finns ju redan här, å förhoppningsvis ska dom väll passa Pepper: Ska kolla Pax, Tack!Bubblan: 12000!?!? SHIT! De va väll nästan tom mer än Smultron  Jag e glad om jag får med mej 3000... Måtte de bara bli salg!!
    Kolla skoaffären här hemma. Där köpte ju jag pax höstkängor till småttarna. Du vet de orangesvarta till E och rosasvarta till A.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-15 20:20:53 följande:
    Ha ha ha ja bajs te Jag vågade inte prova
    Det förstår jag.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-10-15 21:31:59 följande:
    Lilla S har haft stora problem då hon inte svarar på Alvedon och samtidigt har tendes till skyhög feber. Sist testade de en coctail på sjukhuset av maxdos Ipren och Alvedon ...samtidigt...det funkade otäckt var det. Nu är frågan om jag vågar mixtra själv för nu är hon på väg att bli sådär kass igen...*stackars jänta* och lilla Milo då, så feberhet....
    Lägger näsan i blöt och undrar om du gett suppar?

Har ett gäng tjejer här som feberkräkts en massa genom åren och enbart alvedonsuppar har funkat. Inget alls man tar i munnen...

Annars ring barnakuten och få ett "godkännande" på att mixtra själv. Brukar funka.
    Lycka till iaf.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2009-10-15 21:27:25 följande:
    jaa... 40 graders feber Å bara Mamma som gäller, har inte fått flytta mig från soffan på hela dagen.
    Kramar till Milo och mamman.
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-10-15 21:40:00 följande:
    Vi använder bara suppar så jag vet att hon fått i sig det hon fått så att säga. Jag har gett Ipren kl 8 i morse och 15 i eftermiddag och nu är hon tokrisig och kräks bara av feberns såklart. Jag fundilerar på att ge en alvedon och sen Ipren till vid 10-11 (ikväll). Vad tror ni om det?
    Jag vet inget om att blanda men det ska ju vara bra när man inte får ner febern.
  • lillronya
    saturnina skrev 2009-10-15 21:49:12 följande:
    Samma här. Bara suppar, för flytande kommer upp igen. *lägger mig oxå i*
    Nu har vi lärt oss att ge i tid. För det är inte så roligt med suppar när man blir lite större ju.
    Småttarna får det fortfarande och det är en superbra uppfinning!!

Tänk på det förresten, att flera pencillin finns i suppar med. Om barnen kräks av flytande eller vägrar ta det.
    Läkarna undviker att skriva ut det för det är dyrare än flytande. Men såååå mycket enklare ju.
  • lillronya
    Flock skrev 2009-10-15 22:03:52 följande:
    Hej!Jag varvar alltid de två när de blir så dåliga.. Blir var tredje timme du kan ge alvedon eller ipren. Fungerar bra bara du inte överträder maxdosen på förpackningen..God kväll i tråden förresten!!
    Hej!!!
  • lillronya
    mortillsju skrev 2009-10-15 22:07:44 följande:
    Lilla S spyr dessutom upp penicillinet Bra sätt att bli av med det tycks hon tänka. Vi lyckades aldrig underhållsbehandla hennes njurbäckeninflammation.
    Det gjorde M med tills vi fick en annan sort. Höll också på med underhållsbehandling. I sex månader...
    Förmodligen tålde hon inte de vanligaste sorterna.
    Flock skrev 2009-10-15 22:09:49 följande:
    Hej!!! Hur är det med er alla??
    Det är bra med oss.
    Hoppas att det är det med er också.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15