Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Incommunicado skrev 2009-10-21 11:53:24 följande:
    det var ett beslut taget för flera år sedan att OM det skule bli pandemi skule de köpa in masor - om Sverige fick vacinet först. Nu uppgraderade EU svininfluensan till pandemi så Sverige var tvunget att köpa vare sig de ville eller inte... nu försöker de omförhandla för att slippa köpa så många doser. Hej förresten, kikar in en snabbis nu när Adrian sover! Damien är på dagis, vi får ju aldrig någon barnvakt eller avlastning så vi kör lite som vanligt fast kortare dagar så att Damien får så lite störningar som möjligt. Lite orolig är han, hamnade i 3-årstrotsåldern redan vad det verkar, han har hålit på ett par veckor nu... Enormt självständig o envis, kan allt och lyssnar inte. Och så bebis på det - även om han hittills mest är glad.
    Heeej!

Hur känns det nu som tvåbarnsmamma? Det är ju en omställning för er allihop och även för Damien Max har nu glömt bort hur livet var innan Lova och dessutom lärt sig säga hennes namn-han som inte ens kan säga sitt eget
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2009-10-21 16:54:57 följande:
    ett eller 2 dockplagg ska jag ha med mig denna gång men ni kan väl få välja först
    Dockplagg OCH könsul Låter nog allt som att du har fått gubben på nya tankar{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    stökmamma skrev 2009-10-21 17:09:24 följande:
    okej rå så fort jag hittat en ny pappa till bebisen och lyckats övertala honom att vi ska ha en bebis direkt så ska jag boka ett könsul i malmö jag lååvar Duntoffla, hjälp mig Du vet att vi pratade dockkläder
    Ha ha- snacka om dyrt könsul

Men jag vill också minnas att det pratades om att köpa pyttekläder för att sätta på dockan i avsaknad av bebis{#lang_emotions_dreamer} Sen på salgen hade jag dock ingen koll eftersom jag var i full färd med att fixa de där pyttekläderna till dockan i magen
  • Smultronhjärta
    nikki2006 skrev 2009-10-21 17:19:07 följande:
    så lite tradera saker ute nu Måste ju finansiera min mini apple shopping
    Jag håller också på med Tradera,vilket tråkgöra{#lang_emotions_throwup}laddar pron med de överblivna pyttekläderna
  • Smultronhjärta
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-21 17:31:20 följande:
    Syns vi på måndag?
    Åh om det är vad jag tror så ska jag snacka med Ronyas inbox{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-21 21:54:14 följande:
    Jädrans va jag jobbat med T nu alltså *stolt*
    Jag är också stolt-fick ut 27 stycken även om jag visst stavade fel på minst en
  • Smultronhjärta
    Busbellan skrev 2009-10-22 07:20:10 följande:
    En intressant tråd www.familjeliv.se/Forum-5-89/m48161950.html Jag är jättedålig på alla såna där regler
    Jag vet att Olivers mamma ringde och pratade med skatteverket och sa precis som det var(att hon säljer både sonens urväxta plagg samt nya som aldrig kom till användning) Definitionen regelbundenhet var suddig och såvida man inte alltid säljer regelbundet och kommer upp över 50 000 så var det ingen fara
    Jag till exempel säljer långt ifrån regelbundet eftersom jag behöver ha salg i sikte för att orka ta mig kragen
  • Smultronhjärta
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-22 08:21:14 följande:
    Å råååååd pliiiiis!!! Bubblis har ju växt ur suitsen typ.. Jag har ju några som jag tänkt spara då de varit mina favvisar.. Nu har jag en som vill köpa favvisarna, lär antagligen få bra betalt men det sviiiiiiiiiider i hjärtat här... Spara eller inte spara? Det är 92:or så det skulle ju ta ett tag innan en ev Lillebror skulle kunna ha dem, men dom e så himla fina och vissa väldigt ovanliga i dagens läge... *OBS INGEN ANNONS*
    Jag sparar absoluta favvisarna till Lova-de lär få ligga länge men lamm och andra djur är ju såå fina.
    Jag hade sparat de finaste och släppt några om jag var du*win-win situation*
  • Smultronhjärta
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-22 08:26:01 följande:
    Å men jag vill spara flera jue Hur fasiken väljer du????
    Jag sparar de som stått sig bäst i tvätten,jag fick inse att jag inte skulle vilja använda alla ändå.. Alla djurprint som lamm,kossor,uttrar och kaniner eftersom de kan säkert Lova tycka vara roligt att ha på sig. Så egentligen har jag nog bara sparat djuren och fina regnbågen.
    Jo just det-spitfire också eftersom jag inte kan släppa den
  • Smultronhjärta
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-22 08:37:54 följande:
    Jag vill egentligen spara Dinosarna Badges Flower Uttrar Älgar Pingviner Hawaii Bubbelgum Är det för många?  Älskar dom så himla mycket!!!
    Jag tycker du ska spara uttrarna och hawaii. De är svårast att få tag på- sen kan du istället köpa många av de andra i mindre storlekar på salgen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15