Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

EnilemmE skrev 2009-10-22 16:32:36 följande:
    Bara fint med mig!! Men jag har ju Vanish, både flytande och pulver, både för vittvätt och färgad! Har ni nåt knep??! Behandlar ni fläcken direkt när den hamnar där?? (Svårt när hon är på dagis iofs..) Smultron: Lägger du tabletten i tvättmaskinen då??!
    Jag brukar behandla den inom ett dygn genom att blöta fläcken,på med flytande medel,dra en stund,skölja ur,torka,i tvätthögen. För att i värsta fall förbehandla innan riktiga tvätten

Den vita (måste vara vit eftersom de med blått kan färga) tabletten löser jag med lite vatten,blötlägger på plagget/en några timmar/någon dag,gnuggar lite & sköljer och så direkt in i tvättmaskinen
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max & Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    maugu skrev 2009-10-22 16:29:33 följande:
    Hej! Länge sedan jag var här men det har varit uberjäkligt ett tag men nu ska jag få aupair-vilken lyx,hon kommer den 10 nov..dessa tätisar sliter ner mig i kombination med min hjärna..ska göra ny MRT nästa vecka och känns lite sådär..hoppas kunna få mer tid att sitta här-saknar att höra alla news och fina kläder..
    Hej!

Även jag följer bloggen-vad skönt med en aupair{#lang_emotions_sunny} Tiden går ruggigt fort,Livia har ju blivit stor i ett nafs och är lika söt som sin bror
  • Smultronhjärta
    EnilemmE skrev 2009-10-22 16:57:21 följande:
    När man får hem en helt nersölad dotter från dagis, vet man liksom inte riktigt vilken fläck man ska börja med, eller om man överhuvudtaget får med alla!! Fettfläckar är verkligen horribla, jag lyckas typ aldrig! Jag är nog iofs lite lat med kläder oxå, för jag orkar inte stå och behandla och behandla..
    Då är det bara att ta av alla kläder och lägga de i ett vattenbad-på med medel och låt det stå
  • Smultronhjärta
    Zvartaliljan skrev 2009-10-22 18:18:33 följande:
    ÅHHHHH idag kom en massa fint i lådan, eller nja, inte i lådan, jag fick hämta på utlämningsstället för det var så mycket Bara paketet från Nelly.com/Linus&lotta kunde fyllt 3 brevlådor Underbara Hummeloverallen, jag är helt KÄR 98 ser ganska perfekt ut...men tyvärr vill inte loppan prova Hon springer runt o leker prinsessa i nya kalaskläderna från Lindex istället
    Gud vad massa fin shopping! Maia ser verkligen ut som en liten sessa i sin nya klänning{#lang_emotions_sunny}
    Jag var också på Lindex och köpte klänning till julmiddagarna,en liten söt sak{#lang_emotions_tongue_out}
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=7019346&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361
  • Smultronhjärta
    svischan skrev 2009-10-22 20:24:53 följande:
    Hejhej! Jag stötte på Smultronhjärta innan idag, via nätet naturligtvis, och blev påmind om att denna tråden finns. Jag är ju här mycket sällan, men köper fortfarande bara danskt. Vilka underbara barn i BT, de har blivit så stora allihop sen jag var som mest aktiv här. Jag väntar på mail från Molo, snart salgdags hoppas jag! Eller har ni hört datum???
    Hej!
    Ditt paket är på väg
    svischan skrev 2009-10-22 20:33:42 följande:
    Din dotter var väl ungefär lika gammal som min? 4,5? Är hon också hopplös med kläder?? Det är bara klänningar som gäller här, och helst ska det vara Molo, så hon går varje dag till dagis i sina fina molo-knappklänningar=) Bäst klädda barnet på dagis varje dag alltså. Vad tycker ni, ska jag försöka sälja av hennes tröjor, som inte använt sedan i våras, eftersom hon vägrar allt som inte är klänning? Eller ska jag avvakta? Vill inte sälja alla fina knapptröjor...
    Kan hon ha de som hade jag avvaktat-det är ju inte precis så att de tappar i värde
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15