• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-15 11:42:50 följande:
    andra gången spydde jag bara i 7 mån o konstant illamående till han kom.. o bara inlagd på sjukhus 1 ggn.. (minns en pissdag jag hade, ALLT kom upp om jag tänkte på mat, 6 ggr på en timme va nog rekordet just då!!) så ja. det va lite lättare (nr 1 va 11 ggr på en dag, tappade räkning, men kan varit nån mer gång.. de va på sjukhuset... efter medicin... i armen, som jag spydde av) tredje gången spydde jag bara 4-5 mån.. o inte varje dag!! typ 1-2 dagar i veckan "bara" o "bara" upp till 5 ggr den dagen o sen illamående till hon kom.. men, jag kunde hantera det iaf o visste när jag skulle kräkas.. så visst KAN det bli bättre.. men inte säkert.. MEN.. de är värda det.. dock är mina 3 barn nu INTE värda att jag ska bli liggandes o inte kunna umgås med dom på flera månader, inte laga mat åt dom, inte leka, inte kramas, inte pussas o inte bara va mamma.. så.. nu e det stopp för min del..=)) e såå nöjd med mina små.. hade jag inte kräktsd så, då hade jag nog kanske funderat på en till.. =))
    o maj gad.

Nej, jag känner nog på samma sätt, fast mer att jag vill vara en pigg mamma. Skulle gärna ha en fjärde bebis (såå bebissugen), men jag vill inte bli den där dödströtta mamman igen. Jag vill att min äldsta ska se och känna att jag kan vara normal & pigg.

Visserligen fick jag mina 3 på 3,5 år, så det var intensivt, men nu när minstingen fyller 2 känns det skönt att kunna umgås med dem utan att känna att jag bara vill soooova.
  • melizza
    LJ2 skrev 2009-10-15 11:42:50 följande:
    andra gången spydde jag bara i 7 mån o konstant illamående till han kom.. o bara inlagd på sjukhus 1 ggn.. (minns en pissdag jag hade, ALLT kom upp om jag tänkte på mat, 6 ggr på en timme va nog rekordet just då!!) så ja. det va lite lättare (nr 1 va 11 ggr på en dag, tappade räkning, men kan varit nån mer gång.. de va på sjukhuset... efter medicin... i armen, som jag spydde av)tredje gången spydde jag bara 4-5 mån.. o inte varje dag!! typ 1-2 dagar i veckan "bara" o "bara" upp till 5 ggr den dagen o sen illamående till hon kom.. men, jag kunde hantera det iaf o visste när jag skulle kräkas.. så visst KAN det bli bättre.. men inte säkert..MEN.. de är värda det.. dock är mina 3 barn nu INTE värda att jag ska bli liggandes o inte kunna umgås med dom på flera månader, inte laga mat åt dom, inte leka, inte kramas, inte pussas o inte bara va mamma.. så.. nu e det stopp för min del..=)) e såå nöjd med mina små.. hade jag inte kräktsd så, då hade jag nog kanske funderat på en till.. =))
    usch för att vara så dålig på graviditeten
    jag som tyckte att min senaste graviditet var den värsta....jag mådde illa och kräktes i 3-4 första månmaderna och var fruktansvärt trött så att jag knappt kom upp ur sängen...mina andra 2 barn fick lida en del utav det....jag var dessutom på fruktansvärt humör, speciellt på morgonen....men som tur var så släppte det och jag blev lite mer normal efter ca 3-4 månader och kunde umgås lite mer med barnen men fyyyy vad dåligt samvete jag hade över att jag var så kass
    vihar sagt att vi inte ska ha fler men jag blir himla sugen på en till nu iaf och speciellt när det är så många i denna tråd som får småttingar
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • LJ2
    Jes sica skrev 2009-10-15 11:49:21 följande:
    Det är ju det jag är så rädd för att inte orka vara mamma Blir jag gravid kan det ju faktiskt tom bli SÄMRE! man vet ju aldrig.
    mm..
    jag iaf, upplevde att det va bra att jag har de 2 sista så tätt.. blev gravid när han va 11 mån..
    mellan 1 o 2 är det 5 år.. o då mådde jag nästan som med första..
    första va värst..  total katastrof.. njuta av o va gravid? knappast..

o när 2:an va på g. så.. stackars dotter här hemma..
    hon fick inte va vid mig mycket.. jag mådde sååå illa o bara låg i sängen med hink framför o toadörren öppen..
    kunde inte ens läsa för henne, eller se henne måla i sängen..minsta rörelse va katastrof, o jag hängde över hinken eller toan igen =((
    o inte laga den mat jag brukade..
    TUR hon hade dagis!!! faktiskt.. för hennes skull.. leka av sig, o riktig mat, ist för sånt som gick snabbt o inte va stekt.. *tålde inte lukt av stekt mat!*
    så sambon fick ha henne nästan hela tiden de första månaderna när jag va sängliggandes.. blev bättre ju längre jag gick, men inte bra..
    som sagt.. de sista 2 mån spydde jag inte, utan bara illamående, men då klarade jag iaf av o pussla, måla eller läsa för henne
    o tom handla lite.. de dagar som va bra.. =))

*helt totalt ot!! sorry*

jaja.. =)) nu e jag klar, o jag stog ut.. =))
    blir dock lite avis på när folk pratar bebis ograv..
    o på såna som bara e gravida..
    min kompis va här igår.. hon har en på 11 mån o e gravid i v 18..
    hon har typ fått plus på stickan, sen känner hon inget ?????
    1 gång mådde hon liite illa i början.. sen bara blir hon tjock typ.. =))
    det e fusk!! =))
    * 3 underbara busfrön *
  • saturnina

Fast hade jag städerska och trädgårdsmästare så skulle jag kanske tänka mig en 4:a.

• LJ2
    melizza skrev 2009-10-15 11:54:21 följande:
    usch för att vara så dålig på graviditeten jag som tyckte att min senaste graviditet var den värsta....jag mådde illa och kräktes i 3-4 första månmaderna och var fruktansvärt trött så att jag knappt kom upp ur sängen...mina andra 2 barn fick lida en del utav det....jag var dessutom på fruktansvärt humör, speciellt på morgonen....men som tur var så släppte det och jag blev lite mer normal efter ca 3-4 månader och kunde umgås lite mer med barnen men fyyyy vad dåligt samvete jag hade över att jag var så kass vihar sagt att vi inte ska ha fler men jag blir himla sugen på en till nu iaf och speciellt när det är så många i denna tråd som får småttingar
    ja, de e inte kul..
    men värt det i slutändan..
    så glad att sista va "normal" för mig..
    kändes som normal iaf.. spydde inte alls så mycket ju.. o kunde hantera illamåendet (genom ständigt tuggandes/ätandes/drickandes av nåt)

men.. ja.. man har inte bra samvete mot barnen!!! fyy..
    nä.. stopp här nu som jag sa.. =))
    dom behöver mig som mamma mer än att jag behöver utsätta alla här för detta en gång till..
    men bebissugen blir man-- när alla pratar bebis.. o när man ser minibebisar i tråden
    sååå söta ju
    * 3 underbara busfrön *
  • saturnina
    LJ2 skrev 2009-10-15 11:57:19 följande:
    mm.. jag iaf, upplevde att det va bra att jag har de 2 sista så tätt.. blev gravid när han va 11 mån.. mellan 1 o 2 är det 5 år.. o då mådde jag nästan som med första.. första va värst..  total katastrof.. njuta av o va gravid? knappast.. o när 2:an va på g. så.. stackars dotter här hemma.. hon fick inte va vid mig mycket.. jag mådde sååå illa o bara låg i sängen med hink framför o toadörren öppen.. kunde inte ens läsa för henne, eller se henne måla i sängen..minsta rörelse va katastrof, o jag hängde över hinken eller toan igen =(( o inte laga den mat jag brukade.. TUR hon hade dagis!!! faktiskt.. för hennes skull.. leka av sig, o riktig mat, ist för sånt som gick snabbt o inte va stekt.. *tålde inte lukt av stekt mat!* så sambon fick ha henne nästan hela tiden de första månaderna när jag va sängliggandes.. blev bättre ju längre jag gick, men inte bra.. som sagt.. de sista 2 mån spydde jag inte, utan bara illamående, men då klarade jag iaf av o pussla, måla eller läsa för henne o tom handla lite.. de dagar som va bra.. =)) *helt totalt ot!! sorry* jaja.. =)) nu e jag klar, o jag stog ut.. =)) blir dock lite avis på när folk pratar bebis ograv.. o på såna som bara e gravida.. min kompis va här igår.. hon har en på 11 mån o e gravid i v 18.. hon har typ fått plus på stickan, sen känner hon inget ????? 1 gång mådde hon liite illa i början.. sen bara blir hon tjock typ.. =)) det e fusk!! =))
    Nä, man får ju så dåligt samvete för de andra. Även om man försöker räcka till så är sömnlöshet det allra värsta för tålamodet tyvärr.
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2009-10-15 11:43:15 följande:
    Skam den som ger sig och tur att jag inte är "telefonrädd" - jag har nog ringt närmare 35 stycken butiker i södra Sverige(och lite Hälsingland) nu Max blev ju helt såld på kompisens FP grejwww.fisher-price.com/fp.aspx?st=2341&e=detail...Han kanske är lite för stor men jag har ju Lova på tur
    Oh så fin!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Knyttet Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15