Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

mortillsju skrev 2009-10-15 22:04:02 följande:
    Usch ja, så ynklig hon är. Och jag får alltid skäll av att hon är intorkad när vi kommer till sjukhuset (har hänt ofta då hon får tokhög feber och vi behöver hjälp). Men som idag....hon har inte fått i sig någon vätska alls...Näää.....jag protesterar...bort med alla virus och bakterier säger jag!!
    ingen vätska alls?? min lösning på det problemet heter piggelinglass det funkar alltid här hemma
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-10-15 22:10:31 följande:
    Idag under en liten klarare stund pekade S på att hon ville ha en lila och en rosa lurv. Det grejade hon minsann där hon hängde i knät och kikade med mamman på laptopen Så lila eller rosa??
    åhh det är svårt val!!! men jag säger nog LILA
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-10-15 22:12:57 följande:
    Det kör de med på sjukhuset också.Funkar även på 12åring som inte vill ta blodprov. Var där igår och värdena är ok nu på Alicia.Om nån nu ville veta det.
    jaså det gör dom

ÅH var värdena ok?? vad innebär det för henne nu då?
    saturnina skrev 2009-10-15 22:14:59 följande:
    Sååå fint! Här hemma dissar mina barn lila.
    ohh no stackars dig
  • Buttelina

jag var på bvc idag och pratade om vaccinet. hon sa "jaa dom rek ju att man ska vaccinera men jag vill inte råda för jag är emot det" klokare jag blev dååå {#lang_emotions_undecided}

• Buttelina
    mortillsju skrev 2009-10-15 22:38:40 följande:
    Hur är det med lurvstorlekarna. Bubblan har ju köpt 110 och S är längre än henne vid pass 1 meter, räcker 110 till henne då?Och M på 112 vad ska han ha??
    ja 110 räcker!
    mortillsju skrev 2009-10-15 22:35:38 följande:
    har du läst på www.krisinformation.se/web/Pages/Page____3148...Om du scrollar ned har du frågor och svar där. Den infon var bra för mig som alltid frågar varför
    det är sånt här som jag inte gillar att läsa {#lang_emotions_undecided}

Fortsatt övervakning kommer att ske av det nya vaccinet för eventuella oväntade händelser som inflammatoriska sjukdomar, neurologiska sjukdomar och överkänslighetsreaktioner som kan upptäckas vid övervakning av massvaccinationen.

• Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-10-15 22:43:13 följande:
    Jag tycker det är väldigt oproffisionellt av en barnmorska att uttala sig om det. Hon har egentligen inte mkt mer kunskap om det än vad vi har, Smittskyddsinstitutet vet nog bättre...
    det beror ju på hur mycket hon har läst på.. de hade fått mycket info om det och hon hade tagit ställning.. ja jag vet inte..

mycket vanliga biverkningar

Mycket vanliga: huvudvärk, trötthet, smärta, rodnad, svullnad eller en lokal förhårdnad vid injektionsstället, feber, muskelvärk, ledvärk.

{#lang_emotions_undecided}
  • Buttelina

Kliniska studier på gravida kvinnor har inte genomförts av etiska skäl, men man har gjort studier på gravida råttor. Råtta har valts för att den svarar på vaccinet med ett immunsvar som liknar det hos människa.

Man har behandlat råttorna före och under graviditeten för att kunna studera effekter under olika delar av graviditeten. Dessa studier visar inte på några skadliga effekter vid användning under graviditet. Man kan inte vara säker på att effekterna i dessa djurstudier helt och fullt återspeglar effekter hos människa.

detta låter ju inte heller så bra {#lang_emotions_undecided}. så de gravida som tar det är levande testpersoner

• Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-10-15 22:51:48 följande:
    Jo, fast dom biverkningarna får dom ju av alla vaccin. Det är nog lindrigare än svininfluensan...Jag börjar fundera på om det är det Milo har... Hög feber, ont i kroppen, halsen, hostar...
    ja jag tänkte tanken innan med hoppas inte

mm klart de är lindrigare men risken att smittas är ju myyycket mindre än risken att få biverkningar... jag gillar inte tanken på att spruta in saker i kroppen på ett av mina barn bara dessutom... blää jobbigt
    mortillsju skrev 2009-10-15 22:52:48 följande:
    Tyvärr. Samtidigt är ju hög feber en stor risk vid tidiga graviditeter.....
    mm men om man är i mitten eller i slutet hade jag INTE tagit vaccinet. det ger ju inte ens skydd till barnet som jag trodde innan {#lang_emotions_surprised}
    lillronya skrev 2009-10-15 22:49:45 följande:
    Ja nu har hon rätt medicinering. Skönt! Det innebär att hon har rätt mängd medicin nu.
    åh vad skönt!! hur mår hon då?
    lillronya skrev 2009-10-15 22:52:27 följande:
    Knasigt svar!Jag tog igår. Ronnie o Anjelin tog igår. Ja det är det!
    dina stora barn då??
  • Buttelina
    Greksmurfen skrev 2009-10-15 22:55:46 följande:
    weeee hoppas att mina fina puzzle babybyxan å bodyn i 86 kommer imorn.... tog ju sin tid innan hon såg överföringen eftersom det va till ålandsbanken.... men de skickades för 3 dagar sen så kanske kanske ...åhhhh vad ja vill ha dem nu =).....butte vad e det som händer vid 00 .00 ?? du burkar ju håla kol på allt=D
    llm har 15% rabatt
    lillronya skrev 2009-10-15 22:58:55 följande:
    Hon mår mycket bättre nu. Inte så trött längre.Nikita ska ta sin nästa vecka och de stora vägrar fortfarande.
    skönt att hon mår bättre

åhh ok men får du inte vaccinera emilio??
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-10-15 23:01:00 följande:
    I början får man inte ta vaccinet, men efter v.12 ska det inte vara nån fara, då har i stort sett alla organ utvecklats. Jag kommer lätt att ta det när jag väl får. Antikroppar går över till barnet via moderkakan, så ett visst skydd ger det ju. Det är i slutet av graviditeten som svininfluensan blir som mest farlig, det är bara dom som ska föda i år som får förtur till vaccinet...

Vaccinet går inte över till fostret. Det finns ingen möjlighet att vaccinet skulle kunna passera moderkakan. Antikroppar som bildas hos modern kan dock ge ett visst skydd även till barnet.

så stog det.. låter så himla svagt och luddigt allt..

på vilket sätt är svininfluensan farligt för barnet i slutet på grav??

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15