Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-10-15 23:03:28 följande:
    Nu hittade jag min mobil som amningshjärnan tappat i bilen Iaf så fanns det nyheter att läsa på den...Incommunicados vatten har gått
    oj himmel vad spännande
    lillronya skrev 2009-10-15 23:03:54 följande:
    Vet inte.....Ska kolla med hans läkare. Här får han inte iaf.
    ok.. det känns ju också såå himla konstigt!! att en så pass känslig kille som emilio inte får ta det! hade han blivit sjuk så och det sätter sig på hans luftvägar kan det ju bli farligt...
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-10-15 23:01:46 följande:
    Jag tänkte nog tvärtom. Risken att bli smittat är tänligen stor då det är en ny bakteriestam som de flesta av oss troligen inte är immun mot....men jag kanske har fel.
    joo men det är ju inte så utbrett..
  • Buttelina
    Tjollabolla skrev 2009-10-15 23:09:14 följande:
    För mamman, framförallt. För då är barnet stort och lungorna har mindre plats i kroppen, man får svårt att andas, det är det som är den största risken med svininfluensa och graviditet... Jag tycker det låter sjukt obehagligt att behöva ligga i en sån där konstgjord lunga   Det jag undrar mest är: BLIR det en sån influensavåg som dom säger? Än så länge har det ju knappt varit ngt. Om det inte kommer så behöver man ju inte fundera på att vaccinera sig, men det kan man ju aldrig veta... Det kanske inte blir mer än så här liksom...
    ahh ok gahh det är ju såå svårt!! mig själv skiter jag i, jag kan vaccinera mig, eller inte.. men det är just isabel jag tänker på... att jag ska vaccinera henne och inte lillebror känns så jäkla skumt.

så tänker jag med!! tänk så är det bara såååå himla uppblåst och förstorat {#lang_emotions_undecided} så blir det inte mer liksom..
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-10-15 23:11:12 följande:
    Jag tänker att det får vi nog aldrig veta. För om ca hälften av alla svesnkar vaccinerar sig blir det ju ingen influensavåg......
    ahh men då kan ju jag och barnen slippa vaccinera oss om vi bara tvingar alla andra att göra det
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-10-15 23:16:07 följande:
    Typ hur fiffigt som helst Vi vaccinerar oss (ja inte mina stora barn, de tokvägrar) eftersom jag lever själv kan jag ju se de små och mig sjuka....himmel....nä det vill jag slippa.
    hehe precis jag känner nog att JAG måste vaccinera mig, för jag blir sjuk typ alltid... jag vill inte dra hem smittan ju...
  • Buttelina
    mortillsju skrev 2009-10-15 23:17:17 följande:
    Fasen...har LLM inga rosa Katvigmössor kvar? Vart hittar jag en sån....*skahanu*   ????
    kidzshop?
    lillronya skrev 2009-10-15 23:18:30 följande:
    Ja det är konstigt. Men de sa att så små barn inte utvecklat tillräckligt imunförsvar för att få ta vaccinet. Men de sa också att iom att han är nästan 2½ och är så känslig så kanske han kan få ta det inne i Helsingborg där hans läkare finns.Alltså de som gav oss vaccinet sa detta.
    hmm jaa det kanske är så? hmm
  • Buttelina
    Mawe123 skrev 2009-10-15 23:22:13 följande:
    Visst är det 15% på LLM nu och fram till midnatt och inte från 00.00..eller är jag helt vimse i pannkakan
    oj så var det kanske
  • Buttelina
    Mawe123 skrev 2009-10-15 23:22:13 följande:
    Visst är det 15% på LLM nu och fram till midnatt och inte från 00.00..eller är jag helt vimse i pannkakan
    joo så var det visst!!
  • Buttelina
    jojoa75 skrev 2009-10-15 23:32:07 följande:
    men hallå, har inte läst tillbaka alls, kollade bara bt idag.har ängeln fått en liten tös??för tidigt väl?har allt gått bra??grattis till en liten lillasyster
    hon var beräknad den 11nov

hon fick en tjej som vägde ca 2300 och var 43cm liten plutta

men bebisen (meja) mår bra och de trodde de skulle få åka hem om tre dygn
  • Buttelina
    jojoa75 skrev 2009-10-15 23:33:52 följande:
    underbart ju!
    ja {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15