• Flock

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ängeln83 skrev 2009-12-31 10:44:22 följande:
    Godmorgon girls. Idag tog vi sovmorgon, skööönt En storleksfråga, tänkte beställa lite kläder till Meja att ha till våren/sommaren, men vad sjutton har man för storlek när man är 7-8 månader? Hon är 2½ månad nu och har 50/56.
    TYcker det är svårt med stl.. Glömmer lika fort de har paserat en stl. Så inga råd från mig, tyvärr.
    De som går sin egen väg behöver ingen karta.
  • Flock
    Tjollabolla skrev 2009-12-31 10:52:28 följande:
    Hej flickor! Hoppas ni kan hjälpa mig, det kan ni ju alltid! Ska baka kladdkaka tills ikväll och det kommer en gäst som inte tål gluten. Har ett mjöl som heter Finax mjölmix som ska vara glutenfritt men fick slänga hela kakan då det blev helt rinnande med det. Blir vansinng snart! Känner inte denna människan, en kompis som har bjödit med henne så jag blir lite smått galen på detta!
    Kan ni hitta någon kaka i affären eller så be henne ta med något själv och berätta att du har fått slänga kakan.. Eller glass och kolasås istället till henne...
  • Flock
    lillronya skrev 2009-12-31 10:53:26 följande:
    Ja precis! Men såg nu att det bara finns röd och marin med. Då får han ju ha mrin för tredje gången. Kunde väl vara svart iaf. Eller turkos. Aja den vara väl ett tag till iaf. Njä godis han får nog ha grön, han.
    Tyckte alla färgerna var fina men tycker oxå att man har tröttnat på marin nu..
    VI skulle kanske ta oss i kragen o åka till KOsta?? Fast de finns kanske inte där ännu..
  • Flock
    Tjollabolla skrev 2009-12-31 10:57:05 följande:
    Gahh det var smart! Glass o kolasås har vi ju hemma! TACK! Grejen är att jag fick inte veta detta förrän efter vi hade handlat igår så jag var lite smått vansinng då.. I vår lilla by affär har dom inte sådana här finesser och jag orkar verkligen inte köra 2 mil för att handla IGEN!
    Usch, det känner man verkligen inte för, köra två mil.. OCh du SKA ta det lite lugnt oxå ju..
    Glass får det bli!! Färdig röstat!
  • Flock
    lillronya skrev 2009-12-31 10:57:30 följande:
    Förresten, flock: Om han ska ha den gröna skalisen måste han ju ha den nya mörkblå lurven med gröna kanter tilll ju.
    Hmm, vilken är det??
    Tänkte annars på den gröna med turkosa kanter men det blir kanske för mycket grön...
  • Flock
    lillronya skrev 2009-12-31 10:59:20 följande:
    Jag har inte råd med kosta än. Men håller span om greksmurfen ska dit. Hon skulle kolla efter dem där.
    Jag måste Tradera lite först oxå.. Om jag inte blir för hajalös, vill säga..
  • Flock

NU får jag nog gå ut med alla barnen.. De behöver verkligen springa av sig..*håller för ögon och öron*

• Flock

morron!

I morse när jag hämtade tidningen kändes det som näsan frös till is på insidan..Det var länge sedan här i skåne man kunde känna så..

Har det kommit några molooveraller på 50% än??

• Flock
    lillronya skrev 2010-01-03 10:29:30 följande:
    Brrr ja! Jag skulle egntligen köra Alicia till Klippan så att hon var där 7,45. Men de andra härifrån som också skulle dit tog henne med sej. Gillar de vääääldigt mycket idag! Har inte sett några. Hojta om du ser.
    DEt förstår jag.. INte kul att gå ut i detta vädret så tiiidigt..
    Allt väl annars??
  • Flock
    lillronya skrev 2010-01-03 10:36:16 följande:
    Allt är bra här. Hos er med??
    Absolut!!
  • Flock
    Stormis skrev 2010-01-03 14:11:37 följande:
    Katvig har VIP-lagersalg för BiB-medlemmar 13 jan...
    ojdå!
    Salg är kul!!
  • Flock
    Tjollabolla skrev 2010-01-04 11:49:40 följande:
    Den sista har vi! Underbar! Å denna har vi oxå  
    Hej hej!!

Den sista gav jag min man i somras när han fyllde år.. Det tog väl ca tre månader innan hade satte upp den..sedan tog tålamodet slut på de sista TVÅ raderna, så där sitter inte bokstäverna fast riktigt och på tre kvart      Så besviken är jag.
  • Flock
    1 och 1 är 3 skrev 2010-01-04 13:21:41 följande:
    I detta hemmet sätter jag upp allt själv! Vs tålamod hade oxå tagit slut alldeles för tidigt! Syns vi på torsdag?
    Hej!

Stora barnen kommer ikväll, så jag hör med dem vad de har för planer innan jag bestämmer.. men jag hoppas det, hade varit kulit!
  • Flock
    Tjollabolla skrev 2010-01-04 13:50:43 följande:
    Gahh vad trist! Jag satte upp mina själva, inte en chans att gubben skulle få göra det Han fick hjälpa till att mäta däremot, för det har inte jag tålamod till
    Tror jag får köpa en ny och sätta upp den själv sedan.. Tycker det är så fint + att jag älskar visdomsord eller allt med ord med olika betydelser..
    Får nog börja tänka "bra kvinna reder sig själv" igen
  • Flock
    Tasha78 skrev 2010-01-05 10:00:56 följande:
    japp, vi ska bara ut och åka pulka
    God morgon i tråden!

Mina barn vill åka till din lilla"håla" och åka pulka, det är så roligt där vid golfbanan. Märks att de längtar tillbaka till visa barndomsminnen som är förknippat med mys...Men jag känner mig lite för feg för att ut och köra om det inte är väldigt viktigt..
  • Flock
    lillronya skrev 2010-01-05 10:40:41 följande:
    Ge er inte ut. Det är riktigt dåligt väglag. Iaf i den här hålan.
    Nää, jag tror vi stannar hemma o åker pulka här istället
  • Flock
    Tasha78 skrev 2010-01-05 10:45:40 följande:
    ta isåfall stora håller på stora vägen absolut inte småvägar och här har dom inte skottat heller
    Vi väntar till mannen i huset kan följa med. Han brukar grilla korv till oss när vi åker pulka, så det är nog dumt att åka idag när han inte kan följa med..
  • Flock
    Tasha78 skrev 2010-01-05 11:00:36 följande:
    säg till när ni kommer hit så ska jag också ta mig dit
    Gör jag..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15