Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

ÖNadja skrev 2009-11-30 18:31:32 följande:
    Hallå i tråden!ja å mina OT frågor..men vad tycker ni om den här prismässigt?www.tradera.com/Babytravel-syskonvagn-tvillin...närmaste ja hittade gick på 5000 kr 6 mil härifrån, har sökt i hela sverige och dom är jätte svåra att hitta för "en billig" peng. När ja skriver måttet för vagnen på bussgods så kostar frakten 479 kr och då är inte liggdelen medräknad! tror att denna säljare kommer att få betala endel frakt själv, fast de är ju inte mitt problem.. =)
    billigt -  jag har en ny 09. ge upp till 3000 kr iaf. 6000 kr kostar de nya.

ang frakten så finns specialavtal med tradera så det kan vara därför det är billigt.
    stolt mamma (födda 070913 och 091016)
  • Damien och Adrian

Hej, alla!

Funkar galleriet nu? Jag har ju så mkt som ska in dit! Ska se om något kommer in i BT idag. T blev det inget igår, suck, hinner inte nu med husköp o allt. Ska se om det blir lite senare, el imorgon.

Inte hämtade jag mitt paket med nya molosar heller, jag är ju helt avlegad!

• Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-12-01 10:52:40 följande:
    åhh idag ska jag åka och klämma lite på en 10dagar gammal bebis *mysD&A underbara bilder på barnen dina sååå söt i pippisuiten juuu
    tack!{#lang_emotions_kiss} ja pippisuiten är såå fin!
  • Damien och Adrian

Vi har vunnit budgivningen, huset blir vårt imorgon när vi skriver på kontraktet! {#lang_emotions_sunny}

• Damien och Adrian
    LJ2 skrev 2009-12-01 14:31:22 följande:
    men va kul!!!! hur gick det då? behövde ni gå till er maxgräns eller fick ni lite över till möblerna som ni ville??
    vi får lite över iaf! Skulle gissa på ca 50 000 kr och sedan ska vi ta lån för att göra ett lyxigt kök *längtar*

50 000  - det räcker till soffa, säng iaf, sen får vi se om vi budgeterar för att få till en ångdusch vi vill ha med el om vi helt enkelt ska avvakta. *lyxproblem*

Vilken bank vi ska välja vet vi inte fortfarande, men vi har begärt att få fakta i kronor och ören så att en normal människa förstår, sedan får vi se vilken deal som är bäst.
  • Damien och Adrian
    Milliz skrev 2009-12-01 14:40:14 följande:
    De är jättefina! Jag vill ha fjäril till Ella men de har ju inte kommit i hennes storlek ännu.. Och nu har jag shopstopp ett bra tag framöver Nu ska det ju inhandlas julklappar! Vad roligt! Grattis!
    tack!!

ängeln83 skrev 2009-12-01 13:47:25 följande:
    Naeh, köpte en till Liam som aldrig användes så jag sålde den min nöt, får väl kika efter en ny kanske. Men nu har hon nog slagit rekord, hon har legat själv i sin vagn och sovit i 20 min . Men fy då, stackars dej, det måste verkligen vara super jobbigt, tycker det är nog så jobbigt att vara själv med Liam trots att jag numera är fullt rörlig
    jag tycker det är tufft att vara ensam med båda hemma också, de är en handful i 2-3 års åldern! puh! Och även jag är rörlig numera. Stackars tjolla!
    Morty skrev 2009-12-01 14:38:03 följande:
    Grattis!!!   Guuud va skoj!!!
    Tackar!
  • Damien och Adrian
    LJ2 skrev 2009-12-01 14:51:32 följande:
    åhh.. vad kul!! nytt kök e ju verkligen sånt man blir så glad av!!! *vi har pratat om det här  med, o blir mer o mer sugen*o lyxproblem får man ha när man köper hus.. =)) bara så kul o planera allt!! =)) ja, det där med bank e inte lätt..!! Vi bytte till handelsbanken när vi köpte, de hade bäst förmåner, räntor o framförallt personal som e såå trevliga o hjälpsamma o förklarar!! så nöjd =)) men man ska hitta nåt som passar behoven man har.. ja, inte lätt som sagt..jättekul bara att ni fick ert hus!!!
    Stormis skrev 2009-12-01 14:44:22 följande:
    Grattis till huset Anna
    tack!

Ja stort kök är ett måste, vi ska slå ut en vägg mellan kök och vardagsrum och skaffa köksö och skapa matsal  - där finns en braskamin. vi gör vardagsrum på övervåningen istället. 

Angående banker så ska vi kolla upp 1-2 banker till innan vi binder oss.

det ska bli så spännande, jag har bott i lägenhet i Göteborg i hela mitt liv, det ska bli så häftigt att ha eget hus.
  • Damien och Adrian
    Theina skrev 2009-12-01 15:01:31 följande:
    Vi gjorde om dåvarande köket till Linnéas rum.. och gjorde vardagsrummet som var 9½ meter långt till kök och vardagsrum.. öppen planlösning liksom.. det blev jättebra
    Theina skrev 2009-12-01 14:59:48 följande:
    Damien och Adrian: Stort Grattis till huset!!!! Vad roligt!! Vi har också nyss köpt hus.. vi köpte också helt nytt kök och hade oss, blev superfint Spännande med fler bilder i bt snart..... Jag är sååååå nyfiken på aqua-printet....
    wow vad kul!
  • Damien och Adrian
    solouniko skrev 2009-12-01 15:05:23 följande:
    Damien och Adrian skrev 2009-12-01 14:59:41 följande: Grattis till huset! GUD vad skoj! Längtar tills vi hittar "vårat" hus också
    Tack. Håller ni på att kika? Köpt redan?

oj sorry,la ju in bilderna i fel tråd, haha! Jaja, då får jag lägga dem rätt...

*fixar*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15